  • 31. Data: 2019-05-13 10:44:45
    Temat: Re: Traktor z instalacją 12/24 V
    Od: yabba <g...@g...com>

    > O, to ja przez kilka miesięcy w identyczny sposób odpalałem swojego
    > malucha bez aku :) Gorzej było, jak musiałem poza domem zaparkować
    > samochód - nie zawsze dało się znaleźć topologiczną kompatybilność w
    > zasięgu wzroku.

    Coś kręcisz. Przecież Ziemia jest kulą i gdzie byś nie stanął to zawsze
    przed samochodem jest pochylona w dół. Wystarczy lekko popchnąć.

    https://pl.dreamstime.com/zdj%C4%99cie-stock-samoch%
    C3%B3d-na-kuli-ziemskiej-image70400079

    yabba

  • 32. Data: 2019-05-13 11:14:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-13 o 10:44, yabba pisze:

    > Coś kręcisz. Przecież Ziemia jest kulą i gdzie byś nie stanął to zawsze
    > przed samochodem jest pochylona w dół. Wystarczy lekko popchnąć.

> [...]

    Może jest płaskoziemcą? :-) I wtenczas trzeba pchać.

    Robert

  • 33. Data: 2019-05-13 13:56:12
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 13.05.2019 o 10:44, yabba pisze:
    > Coś kręcisz. Przecież Ziemia jest kulą i gdzie byś nie stanął to
    > zawsze przed samochodem jest pochylona w dół.

    https://nczas.com/2019/05/12/uwaga-w-palermo-obradow
    ali-plaskoziemcy-biegun-polnocny-jest-w-srodku-ziemi
    -a-astronauci-to-tak-naprawde-aktorzy/

    Od siebie dodam, że wiara w zbawienną demokrację, jest jak przekonanie,
    że Ziemia jest plaskata...

  • 34. Data: 2019-05-13 14:41:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
> [...]
    >gumnie pochylnię, na którą wjeżdżał tyłem po ukończeniu pracy w polu.
    >Mógł się obejść całkiem bez akumulatora, którego nie szło wtedy kupić

    Jest to jakis pomysl, ale:
    -nie zawsze parkuje sie u siebie,
    -jak pochylnia krotka, to moze nie zapalic,
    -wspolczesny diesel wymaga podrzania swiec ...

    J.

  • 35. Data: 2019-05-13 14:44:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    W dniu 10-05-2019 o 13:38, J.F. pisze:
> [...]
    z-oryginal/oi/245678

    >Porównując wymiary bezpiecznika do przetwornicy 24V/12V, którą kiedyś
    >stosowałem, to ta wygląda na maks. 50W. Chociaż dla porównania tu
    >jest przetwornica 12V/24V 15A i wygląda na jeszcze mniejszą.
    >https://allegro.pl/oferta/przetwornica-12v-11-16v-d
    o-24v-15a-step-up-7907689279?fromVariant=7907687367

    >Czytając na szybko posty na forach rolniczych o ciągnikach Belarus
    >MTZ, to są problemy z tymi przetwornicami. Niektórzy nawet wymieniają
    >rozruszniki na 12V, żeby uchronić się przed częstymi awariami
    >przetwornicy.

    >Ciekawe dlaczego nie zastosowali prostszego systemu przełączania
    >akumulatorów szeregowo do zapalania i równolegle do ładowania, tylko
    >poszli w nowoczesne (i jak widać awaryjne) przetwornice?

    IMO - przy tych 500A przelaczanie nie takie znow proste.
    Prosta jest przetwornica ... ale trzeba dobrze zrobic :-)

    >Czytam te fora agro i niektórzy mają po kilka ciągników, każdy
    >kupiony specjalnie pod jakieś maszyny/przyczepy. Więc taki ciągnik
    >może stać nieruszany i kilka tygodni tygodnie zanim przyjdzie
    >potrzeba jego użycia. Wtedy byłoby fajnie mieć sensownie krótki czas
    >doładowania akumulatora.

    Ale tu jest kwestia ile potem bedzie pracowal - jesli godzine, to sie
    IMO naladuje.
    A jak maja takie przerwy, to sobie trzeba sprawic prostownik 24V i
    doladowywac ...

    J.

  • 36. Data: 2019-05-13 19:47:00
    Od: PeJot <P...@s...adre.nigdzie.pl>

    C3%B3d-na-kuli-ziemskiej-image70400079

    > Może jest płaskoziemcą? :-) I wtenczas trzeba pchać.

    Wg ostatnich doniesień Ziemia jest *wklęsła*. Wystarczy popatrzeć jak
    zwykle zużywane są podeszwy butów.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 37. Data: 2019-05-13 21:49:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PeJot pisze:

    C3%B3d-na-kuli-ziemskiej-image70400079

    > Wg ostatnich doniesień Ziemia jest *wklęsła*. Wystarczy popatrzeć jak
    > zwykle zużywane są podeszwy butów.

    To w zasadzie wiadomo już od bardzo dawna:

    https://youtu.be/gKk-IkF36n8?t=126

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2019-05-14 22:06:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-13 o 14:44, J.F. pisze:
> [...]
    > IMO naladuje.
    > A jak maja takie przerwy, to sobie trzeba sprawic prostownik 24V i

    Dwa akumulatory. A więc prostownik 12V, jakiś czas zapięty na jednym, a
    potem na drugim.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2019-05-22 08:34:50
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Widze ze uruchomiles wsrod talmudystow brandzlotechnike na najwyzszym poziomie.
    Urzadzenie nazywa sie przelacznik rozrusznika 12V/24V. Jak w sklepie powiedziec
    przelacznik dwanascie na dwadziescia cztery to tez beda wiedzieli co podac. Kosztuje
    takie cudo w detalu 100-150 zlotych brutto. A teraz mozecie sie dalej onanizowac
    durnymi pomyslami.

    O ile mi wiadomo są do nabycia do starych Ursusów rozruszniki
    "wysokoobrotowe" więc pewnie z jakąś przekładnią (planetarna ?) zasila
    się je z normalnego napięcia 12 V za to mają większa skuteczność i nie
    robią takiego prądu zwarciowego przy starcie.