  • 11. Data: 2019-05-01 22:27:00
    Temat: Re: Traktor z instalacją 12/24 V
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-05-01 o 21:44, Janusz pisze:

    > Czyli potrzebuje dużej mocy do rozruchu i rozrusznik jest na 24 a reszta
    > jest zasilana
    > z alternatora na 12,  z kolei przetwornica 12 na 24 ładuje tylko aku.

    Zamiast kombinować z przetwornicą, nie prościej/taniej/cokolwiek użyć
    alternatora 24 V ( na 2kW na pewno się znajdzie od jakiejś ciężarówki )
    oraz całego pozostałego osprzętu na to napięcie ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2019-05-01 22:29:00
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Rozwiązanie z przełączaniem akumulatorów
    > było stare a nie współczesne.

    ZTCW stosowane jest także i dziś w starych traktorach. Chodzi zapewne o
    żwawszy rozruch starych diesli, ale nie o żywotność rozruszników.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2019-05-01 23:28:22
    Temat: Traktor z instalacją 12/24 V
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Widze ze uruchomiles wsrod talmudystow brandzlotechnike na najwyzszym poziomie.
    Urzadzenie nazywa sie przelacznik rozrusznika 12V/24V. Jak w sklepie powiedziec
    przelacznik dwanascie na dwadziescia cztery to tez beda wiedzieli co podac. Kosztuje
    takie cudo w detalu 100-150 zlotych brutto. A teraz mozecie sie dalej onanizowac
    durnymi pomyslami.

  • 14. Data: 2019-05-02 11:01:04
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Widze ze uruchomiles wsrod talmudystow brandzlotechnike na najwyzszym poziomie.
    Urzadzenie nazywa sie przelacznik rozrusznika 12V/24V.

    I niczego takiego nie ma w tym traktorze, za to jest przetwornica do
    ładowania akumulatorów w trybie 24 V. Co dalej nie rozwiązuje
    zagadnienia, dlaczego w urządzeniu za 90.000 nie zastosowano *całego*
    osprzętu elektrycznego na 24 V.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2019-05-02 12:19:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 May 2019 11:01:04 +0200, PeJot napisał(a):
> [...]
    > ładowania akumulatorów w trybie 24 V. Co dalej nie rozwiązuje
    > zagadnienia, dlaczego w urządzeniu za 90.000 nie zastosowano *całego*

    Rolnicy przyzwyczajeni do 12V ?

    J.

  • 16. Data: 2019-05-02 14:59:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-01 o 22:27, PeJot pisze:

    > Zamiast kombinować z przetwornicą, nie prościej/taniej/cokolwiek użyć
    > alternatora 24 V ( na 2kW na pewno się znajdzie od jakiejś ciężarówki )
    > oraz całego pozostałego osprzętu na to napięcie ?

    Mnie pytasz?

    Widocznie na białorusi ceny osprzętu 12 a 24 się istotnie różnią że tak
    zrobili.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2019-05-03 12:28:15
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 02-05-2019 o 11:01, PeJot pisze:

> [...]
    > ładowania akumulatorów w trybie 24 V. Co dalej nie rozwiązuje
    > zagadnienia, dlaczego w urządzeniu za 90.000 nie zastosowano *całego*

    Zobacz czy inne ciągniki tego producenta są też 24/12V czy tylko 12V.
    Możliwe, że producent chce zachować kompatybilność osprzętu 12V z innymi
    modelami ciągników, a tylko model z największym silnikiem ma rozrusznik
    na 24V.

    yabba

  • 18. Data: 2019-05-03 12:57:06
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-05-03 o 12:28, yabba pisze:

    > Możliwe, że producent chce zachować kompatybilność osprzętu 12V z innymi
    > modelami ciągników, a tylko model z największym silnikiem ma rozrusznik
    > na 24V.

    To zdaje się już jest middle middle class :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2019-05-03 17:47:35
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 03-05-2019 o 12:57, PeJot pisze:

    > To zdaje się już jest middle middle class :)

    Więc może rodzina z lower class jest na tyle liczna, że opłaca się
    stosować zunifikowane z nimi komponenty na 12V.
    Gdy przedstawiciele middle middle class staną się najliczniejszą grupą w
    rodzinie, to cała fabryka przejdzie na montaż komponentów tylko na 24V.

    yabba

  • 20. Data: 2019-05-03 17:51:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ogladales tylko reklame. Co innego jak bys tutaj schemat instalacji elektrycznej
    wstawil. Pudelko co z dwoch akumulatorow 12V zrobi 24V tez mozna nazwac przetwornica.
    Poza tym jakie to ma dla Ciebie znaczenie. Co by nie zrobili ma dzialac.