  • Data: 2019-05-12 22:41:56
    Temat: Re: Traktor z instalacją 12/24 V
    Od: yabba <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10-05-2019 o 13:38, J.F. pisze:
    > Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup

    z-oryginal/oi/245678

    > Zdecydowanie prosciej.
    >
    > Nawiasem mowiac - czy ta przetwornica wyglada na 220 W ?
    > a 110W ?

    Porównując wymiary bezpiecznika do przetwornicy 24V/12V, którą kiedyś
    stosowałem, to ta wygląda na maks. 50W. Chociaż dla porównania tu jest
    przetwornica 12V/24V 15A i wygląda na jeszcze mniejszą.
    https://allegro.pl/oferta/przetwornica-12v-11-16v-do
    -24v-15a-step-up-7907689279?fromVariant=7907687367

    Czytając na szybko posty na forach rolniczych o ciągnikach Belarus MTZ,
    to są problemy z tymi przetwornicami. Niektórzy nawet wymieniają
    rozruszniki na 12V, żeby uchronić się przed częstymi awariami przetwornicy.

    Ciekawe dlaczego nie zastosowali prostszego systemu przełączania
    akumulatorów szeregowo do zapalania i równolegle do ładowania, tylko
    poszli w nowoczesne (i jak widać awaryjne) przetwornice?

    > Bo 8A tam imo niepotrzebne.
    > 500A nawet w czasie 30s, to 4Ah ... no, 1A moze byc troche za malo,
    > gdyby mial czesciej gasic silnik i zawsze tak ciezko zapalac ...

    Czytam te fora agro i niektórzy mają po kilka ciągników, każdy kupiony
    specjalnie pod jakieś maszyny/przyczepy. Więc taki ciągnik może stać
    nieruszany i kilka tygodni tygodnie zanim przyjdzie potrzeba jego
    użycia. Wtedy byłoby fajnie mieć sensownie krótki czas doładowania
    akumulatora.

    yabba