-
Data: 2019-05-12 22:41:56
Temat: Re: Traktor z instalacją 12/24 V
Od: yabba <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 10-05-2019 o 13:38, J.F. pisze:
> Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:qb29t3$41j$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 09-05-2019 o 18:41, PeJot pisze:
>>> Moim zdaniem, zamiast bawić się w alternator 12 V + przetwornicę
>>> sporej mocy do ładowania akumulatorów 24 V, prościej byłoby całą
>>> instalację od alternatora począwszy na elektrozaworach hydraulicznych
>>> skończywszy zrobić na 24 V. Przetwornica mniejszej mocy załatwiła by
>>> zasilanie do gniazda przyczepy. Ale to biało/ruska myśl techniczna.
>
>> Przetwornica nie jest wcale dużej mocy, jeśli to ta, to ma 8A.
>> https://gratka.pl/rolnictwo/przetwornica-napiecia-mt
z-oryginal/oi/245678
>> Prościej jest zrobić jedną przetwornicę dla jednego odbiornika:
>> drugiego akumulatora, niż kombinować z podwójną instalacją 12/24V w
>> całym pojeździe.
>
> Zdecydowanie prosciej.
>
> Nawiasem mowiac - czy ta przetwornica wyglada na 220 W ?
> a 110W ?
>
Porównując wymiary bezpiecznika do przetwornicy 24V/12V, którą kiedyś
stosowałem, to ta wygląda na maks. 50W. Chociaż dla porównania tu jest
przetwornica 12V/24V 15A i wygląda na jeszcze mniejszą.
https://allegro.pl/oferta/przetwornica-12v-11-16v-do
-24v-15a-step-up-7907689279?fromVariant=7907687367
Czytając na szybko posty na forach rolniczych o ciągnikach Belarus MTZ,
to są problemy z tymi przetwornicami. Niektórzy nawet wymieniają
rozruszniki na 12V, żeby uchronić się przed częstymi awariami przetwornicy.
Ciekawe dlaczego nie zastosowali prostszego systemu przełączania
akumulatorów szeregowo do zapalania i równolegle do ładowania, tylko
poszli w nowoczesne (i jak widać awaryjne) przetwornice?
> Bo 8A tam imo niepotrzebne.
> 500A nawet w czasie 30s, to 4Ah ... no, 1A moze byc troche za malo,
> gdyby mial czesciej gasic silnik i zawsze tak ciezko zapalac ...
>
Czytam te fora agro i niektórzy mają po kilka ciągników, każdy kupiony
specjalnie pod jakieś maszyny/przyczepy. Więc taki ciągnik może stać
nieruszany i kilka tygodni tygodnie zanim przyjdzie potrzeba jego
użycia. Wtedy byłoby fajnie mieć sensownie krótki czas doładowania
akumulatora.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.19 23:09 Jarosław Sokołowski
- 13.05.19 09:06 Mateusz Viste
- 13.05.19 10:44 yabba
- 13.05.19 11:14 Robert Wańkowski
- 13.05.19 13:56 JaNus
- 13.05.19 14:41 J.F.
- 13.05.19 14:44 J.F.
- 13.05.19 19:47 PeJot
- 13.05.19 21:49 Jarosław Sokołowski
- 14.05.19 22:06 Adam
- 22.05.19 08:34 Roman Rogóż
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co z Fideltronikiem?
- Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- stara idea nowe hardware
- Dzwonek gong z transformatorem
- espnow przerywa na jeziorze?
- 8080
- Portowanie CP/M
- radyjko
- Re: Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- Akumulatory VRLA
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
Najnowsze wątki
- 2024-07-18 Plaj blokuje usuwanie swoich kontaktów. A to SZMATY
- 2024-07-19 Re: Zgody...
- 2024-07-19 Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- 2024-07-18 ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- 2024-07-19 Co z Fideltronikiem?
- 2024-07-18 Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- 2024-07-19 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-07-19 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-19 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-19 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-19 Poznań => UX/UI Designer <=
- 2024-07-19 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-07-19 Ryga => Junior NOC Engineer <=
- 2024-07-19 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-07-19 Warszawa => International freight forwarder <=