-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
ws.com!nntp.giganews.com!transit3.readnews.com!news-out.readnews.com!news-xxxfe
r.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl
!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 07 May 2010 11:17:24 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
References: <hrhm2m$ro8$1@inews.gazeta.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<tborvwl5v2bu$.v5peffgafumo$.dlg@40tude.net>
<hri3s0$3ci$1@node1.news.atman.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hri6td$3n2$1@node1.news.atman.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hrjnf6$9ld$1@node1.news.atman.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hrk5ce$bek$1@node1.news.atman.pl> <hrkst6$g5d$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <hrkst6$g5d$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <t...@b...softax.pl>
Lines: 62
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1273221001 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19183 83.18.189.42:43912
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278063
[ ukryj nagłówki ]Michał wrote:
> Paul <e...@e...com> napisał(a):
>
>> W dniu 2010-05-02 17:06, Krzysiek Kielczewski pisze:
>>> On 2010-05-02, Paul <e...@e...com> wrote:
>>>
>>>>>>> Z jakiego powodu tarzasz się po podłodze?
>>>>>> z powodu bredni, które zacytowałem w swoim poście.
>>>>> A co tam według Ciebie było brednią?
>>>>>
>>>>> Krzysiek Kiełczewski
>>>> wszystko.
>>>> idź powiedz pilotom wojskowym i kierowcom F1, że oni już dawno nie żyją.
>>>> A Kubica to przy swoim wypadku umarł kilkukrotnie, skoro 20g zabija.
>>> Z przeciętnym kierowcą w przeciętnym samochodzie to ma więcej wspólnego
>>> pilot myśliwca czy kierowca F1?
>>>
>>> Krzysiek Kiełczewski
>> twierdzisz, że to są nadludzie?
>
>
> przy 7g to jeszcze można pilotować, ale już nie bardzo myśleć.
Przy 9g -- taki jest limit zachodni. Ruscy ponoć do 11g trenowali.
> i to może trwać kilka sekund (w skafandrze, który dociśnie
> żeby krew nie odpływała z mózgu i coś jeszcze było widać).
No, przeciążenie przy zderzeniu trwa mniej niż "kilka sekund".
>
> limity chwilowe bezpieczne (dla zdrowego człowieka) to:
> 60g na przód, 45 tył, i po 30 na boki i chyba z 15 góra/dół.
Raczej odwrotnie. 45g na przód to największy testowany (na żywym
człowieku, który po eksperymencie po prostu wstał i wysiadł) limit. Pasy
4 punktowe, bez napinaczy, ale dobrze (ciasno) zapięte). Generalnie
człowiek przeciążenia na tył toleruje lepiej.
Przyspieszenia przy katapultowaniu z samolotu dają ok 20g i to wzdłuż
kręgosłupa, trwają zwykle poniżej sekundy. Ale do tego trzeba być
trenowanym pilotem (samego katapultowania się nie trenuje, trenuje się
tylko przygotowanie do katapultowania). Efekt mniej więcej podobny jak
przypiąć się do fotela i skoczyć na d... z 3 piętra.
Zaś limit przeżywalności, niezależnie od kierunku to gdzieś 80-100g dla
całego ciała -- przy takich przeciążeniach zaczynają obrywać się
wnętrzności. Sama głowa może AFAIR wytrzymac jeszcze kilkadziesiąg g
ponad to.
> w bardzo dobrym zapięciu.
Pasy z napinaczami nie są takie złe. Dodatkowo poduszka powietrzna
dodatkowo kompensuje
\SK
pzdr
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida