-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
ws.com!nntp.giganews.com!transit3.readnews.com!news-out.readnews.com!news-xxxfe
r.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl
!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
POSTED!not-for-mail
Date: Fri, 07 May 2010 11:17:24 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
References: <hrhm2m$ro8$1@inews.gazeta.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<tborvwl5v2bu$.v5peffgafumo$.dlg@40tude.net>
<hri3s0$3ci$1@node1.news.atman.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hri6td$3n2$1@node1.news.atman.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hrjnf6$9ld$1@node1.news.atman.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hrk5ce$bek$1@node1.news.atman.pl> <hrkst6$g5d$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <hrkst6$g5d$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <t...@b...softax.pl>
Lines: 62
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1273221001 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19183 83.18.189.42:43912
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278063
[ ukryj nagłówki ]Michał wrote:
> Paul <e...@e...com> napisał(a):
>
>> W dniu 2010-05-02 17:06, Krzysiek Kielczewski pisze:
>>> On 2010-05-02, Paul <e...@e...com> wrote:
>>>
>>>>>>> Z jakiego powodu tarzasz się po podłodze?
>>>>>> z powodu bredni, które zacytowałem w swoim poście.
>>>>> A co tam według Ciebie było brednią?
>>>>>
>>>>> Krzysiek Kiełczewski
>>>> wszystko.
>>>> idź powiedz pilotom wojskowym i kierowcom F1, że oni już dawno nie żyją.
>>>> A Kubica to przy swoim wypadku umarł kilkukrotnie, skoro 20g zabija.
>>> Z przeciętnym kierowcą w przeciętnym samochodzie to ma więcej wspólnego
>>> pilot myśliwca czy kierowca F1?
>>>
>>> Krzysiek Kiełczewski
>> twierdzisz, że to są nadludzie?
>
>
> przy 7g to jeszcze można pilotować, ale już nie bardzo myśleć.
Przy 9g -- taki jest limit zachodni. Ruscy ponoć do 11g trenowali.
> i to może trwać kilka sekund (w skafandrze, który dociśnie
> żeby krew nie odpływała z mózgu i coś jeszcze było widać).
No, przeciążenie przy zderzeniu trwa mniej niż "kilka sekund".
>
> limity chwilowe bezpieczne (dla zdrowego człowieka) to:
> 60g na przód, 45 tył, i po 30 na boki i chyba z 15 góra/dół.
Raczej odwrotnie. 45g na przód to największy testowany (na żywym
człowieku, który po eksperymencie po prostu wstał i wysiadł) limit. Pasy
4 punktowe, bez napinaczy, ale dobrze (ciasno) zapięte). Generalnie
człowiek przeciążenia na tył toleruje lepiej.
Przyspieszenia przy katapultowaniu z samolotu dają ok 20g i to wzdłuż
kręgosłupa, trwają zwykle poniżej sekundy. Ale do tego trzeba być
trenowanym pilotem (samego katapultowania się nie trenuje, trenuje się
tylko przygotowanie do katapultowania). Efekt mniej więcej podobny jak
przypiąć się do fotela i skoczyć na d... z 3 piętra.
Zaś limit przeżywalności, niezależnie od kierunku to gdzieś 80-100g dla
całego ciała -- przy takich przeciążeniach zaczynają obrywać się
wnętrzności. Sama głowa może AFAIR wytrzymac jeszcze kilkadziesiąg g
ponad to.
> w bardzo dobrym zapięciu.
Pasy z napinaczami nie są takie złe. Dodatkowo poduszka powietrzna
dodatkowo kompensuje
\SK
pzdr
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=