  • Data: 2010-05-02 11:10:05
    Temat: Re: Tragiczny wypadek ... ku przestrodze :(
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-01 18:49, Katanka pisze:
    (...)
    > Nie wiem jak wy, ale ja od czasu do czasu, kiedy jadę na krótkie trasy
    > nie zapinam pasów. Dlaczego? ciężko odpowiedzieć, ale raczej z lenistwa ...

    A ja zapinam od zawsze (niezależnie od obowiązku, którego nie było:))
    - o ile były w ogóle w samochodzie. Tu ciekawostka - jak ktoś pamięta
    samochody marki Warszawa, to pewnie wielu przez myśl nie przejdzie, że
    ktoś czymś takim jeździł w pasach. Wiele osób może być zaskoczonych,
    ale nawet w tak leciwym pojeździe były punkty kotwiczne do pasów z
    przodu. W Warszawach z lat 60 gwint był normalny (innny niż obecnie
    panujący standard), w latach 70 był taki jak teraz (drobnozwojny) i jak
    najbardziej w moim odrestaurowanym cudeńku pasy miałem zamontowane
    i ich używałem/śmy, choć nie były najwygodniejsze - statyczne. Roku
    zmiany tych gwintów nie pamiętam.

    (...)
    > Kurde ... teraz zacznę zapinać pasy nawet na króciutkich trasach.

    Dobrze, że refleksja przychodzi w odpowiednim momencie.

    (...)
    > Przykre, bo wystarczyło zapiąć pasy i pewnie by żył. Ciekawe czy jak nie
    > miał zapiętych pasów, to sama poduszka by go mogła uratować? Poduszka w
    > kierownicy + poduszka na kolana?

    Poduszki bez pasów zasadniczo nic nie dają, a wręcz mogą pogorszyć
    sytuację - w wielu samochodach nie uruchamiają się w przypadku
    niezapięcia pasów, a Amerykanie już od dawna przerabiają temat
    konstruowania takich poduszek, który by przy niezapiętych pasach
    mogły pomóc, a nie zrobić dodatkową krzywdę. Najwyraźniej się to
    nie udało, skoro pierwszym apelem jest zawsze 'zapnij pasy'.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.