  • 21. Data: 2018-03-07 09:29:52
    Temat: Re: Toyota sie wycofuje z produkcji silników wysokopreznych.
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Mar 2018 03:13:31 +0100, z napisał(a):

    > Smog powstaje też w wyniku wzbicia w powietrze pyłu leżącego
    > na ulicach. Sprzątać i myć ku...a :-)

    No właśnie. Hamulce e-m zamiast tarcz i klocków, a z hamowania prąd do
    jazdy w korku. Zamiast klsycznego sprżegła - hydrokinetyk. I zaraz będzie
    czyściej ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 22. Data: 2018-03-07 11:33:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-07 o 07:08, J.F. pisze:

    > Chociaz ... jakby tak samochodow nie bylo, to by nie wzbijaly :-)

    Ja bym zakazał wszystkich samochodów jak również trzepania dywanów :-)

    Bo to strasznie kurzy i nie mozna oddychać ;-)

  • 23. Data: 2018-03-07 11:40:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-07 o 09:27, Maciek pisze:

    > Owszem, jeżdżą. Dostawy do sklepów, stołówek, zieleń miejska, śmieciarki
    > itp. Słabo widzę zastąpienie ich nie-dieslami.

    Śmieciarki są na CNG. Przynajmniej tu, gdzie mieszkam.
    Dostawy są na pierących diezlach i to będzie się stopniowo też
    zmieniało. Poczynając od tego, że miasto jest tak przeładowane wszelkimi
    samochodami, że dostawy są koszmarem, bo podjeżdżając pod miejsce
    dostawy nie ma gdzie ustawić tego dostawczaka. To wynika także z
    nieracjonalnego systemu dostaw - do każdego sklepu codziennie zamiast
    podjechać jeden dostawczak cały załadowany towarem, to podjeżdża
    codziennie kilka/naście dostawczaków z których każdy rozładowuje po
    kilka zgrzewek. Biedronki i Lidle mają to zracjonalizowane - wszystko
    dostarcza jeden samochód - i dlatego stopniowo wypierają źle
    zorganizowane sklepy.

  • 24. Data: 2018-03-07 11:44:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-07 o 03:13, z pisze:

    > Przestań już tyle jęczeć. Smog komunikacyjny to tylko niewielka część
    > smogu wydobywającego się z kominów

    Kurcze, tylko że w Warszawie nie ma dymiących kominów, a smog jest w
    zimie, wiosną, latem i jesienią.

    > I tu uwaga. Smog powstaje też w wyniku wzbicia w powietrze pyłu leżącego
    > na ulicach. Sprzątać i myć ku...a :-)

    Ten pył skąd się bierze ku....a?
    a. z posypywania ulic bez sensu ziemią z solą i dodatkiem piasku,
    b. ze ścieranych opon, klocków hamulcowych i dymu z diezeli.

  • 25. Data: 2018-03-07 12:10:23
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-03-07 o 11:44, Poldek pisze:
    > Ten pył skąd się bierze ku....a?
    > a. z posypywania ulic bez sensu ziemią z solą i dodatkiem piasku,
    > b. ze ścieranych opon, klocków hamulcowych i dymu z diezeli.

    O widzisz. Dobrze kombinujesz. I te niedobre diezle zaczynają mieć
    towarzystwo nawet w warsiawce latem :-)

  • 26. Data: 2018-03-07 14:51:43
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-07 11:40, Poldek wrote:
> [...]
    > podjechać jeden dostawczak cały załadowany towarem, to podjeżdża
    > codziennie kilka/naście dostawczaków z których każdy rozładowuje po

    lidl ma wlasne centra dystrybucyjne wiec logiczne ze laduje sie wszystko
    co maja w ofercie i jedzie do konkretnego sklepu\sklepow

    do innych sklepow jada samochody z konkretnych hurtowni - jeden samochod
    owszem rozladowuje kilka zgrzewek ale jedzie z reszta towaru dalej, do
    nastepnego sklepu

    wytlumacz teraz czym konkretnie rozni sie zamiana 5 dostawczakow kazdy z
    innej hurtowni z ktorych kazdy zajedzie do 20 sklepow od 5 dostawczakow
    ktore na 4 razy obsluza po jednym sklepie?

    bo zwolnienie tego miejsca parkingowego niekoniecznie wygeneruje dochody
    pozwalajace na zbudowanie centrum przeladunkowego :D

    > Biedronki i Lidle mają to zracjonalizowane - wszystko
    > dostarcza jeden samochód - i dlatego stopniowo wypierają źle
    > zorganizowane sklepy.

    a nie dlatego ze prowadza dzialalnosc na olbrzymia skale, nie placa
    znaczacych podatkow (lub wykazuja straty) i tym podobne sprawy?

    osiedlowy warzywniak nie ma dostaw z centrum dystrybucji bo jest za
    maly, a nie jest za maly bo wlasciciel nie zdecydowal sie na centrum
    dystrybucyjne :D

    a nadmierna centralizacja pozwala ciac koszty ale stwarza wiele innych
    zagrozen

  • 27. Data: 2018-03-07 15:12:51
    Temat: Re: Toyota sie wycofuje z produkcji silnikw wysokopreznych.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 marca 2018 20:32:34 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > Polak chętnie zgodzi się na raka dla swoich dzieci, jeżeli w zamian
    > obiecać mu obniżkę na Pasata w dizlu.

    Pisze to osoba która wprowadziła do systemu kolejnego blachosmroda,
    poprzedniego(pewnie dizla) nie utylizując w bezpieczny dla środowiska sposób

  • 28. Data: 2018-03-07 16:16:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.03.2018 o 11:44, Poldek pisze:

    > Kurcze, tylko że w Warszawie nie ma dymiących kominów, a smog jest w
    > zimie, wiosną, latem i jesienią.

    Pierdolicie hipolicie.

    https://wykresygieldoweblog.files.wordpress.com/2017
    /01/wpis_32_1.png?w=700

    Widać tu kilka rzeczy - pierwszą jest, że pm 10 i 2,5 rośnie istotnie od
    pażdzienika do lutego (gdybyśmy tylko mogli znaleźć jakieś
    powiązanie...) po drugie widać że NOx są zasadniczo stałe z przerwą
    wakacyjną (znów ciekawe jakie jest połączenie).

    Także przestań już z tą propagandą, bo nudny się robisz. Oczywiście -
    debili spod znaku dizel musi kopcić należy ściągać na pobocze i kierować
    na ponowne badania - z adnotacją w systemie, ze skierowany za spaliny.
    Podobnie zresztą jak dymiace na biało benzyny.

    Shrek

  • 29. Data: 2018-03-07 17:38:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-03-2018 o 03:13, z pisze:

    > Przestań już tyle jęczeć. Smog komunikacyjny to tylko niewielka część
    > smogu wydobywającego się z kominów
    >
    > I tu uwaga. Smog powstaje też w wyniku wzbicia w powietrze pyłu leżącego
    > na ulicach. Sprzątać i myć ku...a :-)

    Dokładnie.
    Jak byłem na wakacjach w listopadzie to zamiatarka jeździła dwa-trzy
    razy dziennie, nawet po wąskich uliczkach.
    Nawet jak popadało to wynajęte auto było nadal czyste.

    A potem wróciłem do Polski i syf leżący na ulicach od roku pobrudził mi
    auto w 10 minut przy pierwsze mżawce.

  • 30. Data: 2018-03-07 17:44:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-03-07 o 17:38, Cavallino pisze:

> [...]
    > Nawet jak popadało to wynajęte auto było nadal czyste.
    >
    > A potem wróciłem do Polski i syf leżący na ulicach od roku pobrudził mi

    To z powodów ekologii, ograniczają dizlom z polewaczek i zamiataczek
    dostęp do czystego miejskiego powietrza. I Poldek jest szczęśliwy.
    I ma na co ponarzekać.