  • Data: 2011-01-27 12:40:22
    Temat: Re: Toyota - ktoś u góry naprawdę ich nie lubi...
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 27 Jan 2011 11:15:20 +0000, kamil napisał(a):

    > Nie wiem co w DE kupuja, wiem za to ze Prius sprzedaje sie calkiem
    > niezle. Chocby w takim lodnynie, gdzie nie dosc ze nie placisz za wjazd
    > do centrum, a podatek drogowy to skromna dycha rocznie zamiast kilkuset
    > funtow.

    no i znów cavalinizujesz rzeczywistość... widocznie imię Kamil potrafi
    strollować każdego osobnika.
    Podatek drogowy w UK nie oblicza się z rodzaju napędu tylko z emisji CO2 i
    pojazdy o takiej samej grupie emisji CO2 beda miały taki sam podatek.
    Podatek dla Priusa, to akurat ZERO, nie ma podatku drogowego. Tak samo jak
    dla każdego innego auta z taką emisją - w tym np. Peugeota 308 1.6 HDi.
    Po pierwszym roku się to drastycznie zmienia. Właściciel Priusa ma wciąż
    zero, właściciel Peugeota zapłaci drastyczne 20 funtów na rok. Masakra.

    Aha.. dosyć stary 2.0 HDi DW10 daje stawkę 125 funtów na rok. Prawdziwe
    kilkaset... (dla porównania - przegląd techniczny to 50-80 funtów).

    szczegółowy cennik na obecny rok:
    http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/
    HowToTaxYourVehicle/DG_10012524
    oficjalna baza danych emisji CO2:
    http://www.vcacarfueldata.org.uk/ved/vedDetails.asp
    wystarczy sobie sprawdzić, będzie mniejszy wstyd.

    A w Londynie nikt normalny do centrum nie jeździ samochodem jak nie musi, a
    jak musi, to zazwyczaj ma za to płacone. W dodatku to nie congestion charge
    jest głównym problemem, ale korki i masakryczne opłaty parkingowe. Opłata
    CC jest równa opłacie parkingowej za godzinę i 20 minut w niektórych
    miejscach.
    Daruj sobie może tą ekopropagandę dla przygłupów, dobrze?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel