  • 1. Data: 2011-05-12 01:14:31
    Temat: Toyota Auris 2.0D4D, inny wybor?
    Od: jh <n...@s...com>

    Dziś miałem jazdę testową modelem 2011 z silnikiem 1.6 (benzyna).
    Niemniej skłaniam się ku używanemu z 2.0D4D, 2008 rok, wersja SOL. Auto,
    które znalazłem jest w stanie bardzo przyzwoitym, w zasadzie bez
    jakichkolwiek historii wypadkowych. A wracając do jazdy testowej -
    uczucia miałem lekko mieszane, bo ani ten silnik (1.6 benzyna)
    specjalnie żwawy, ani wyposażenie, a właściwie jakość plastików nie była
    na jakimś szczególnym poziomie. Wspomnianym dieslem jechałem dosłownie 5
    minut i odniosłem wrażenie, że ogólnie ciszej w samochodzie było i
    znacznie dynamiczniejszy, mimo, że diesel i a parę kucyków mniej mocy.
    Wersja z łańcuchem, bez filtra cząstek stałych, rocznik 2008. Poza samym
    wrażeniem z jazdy ten mały bagażnik jest minusem, choć na 90% czasu
    wykorzystania auta (praca/dom/zakupy/mniejsze wycieczki) wystarczy.
    Poszperałem w sieci i te opinie o Aurisie są takie nieco koślawe. Nie
    patrzę na to, że to Toyota z renomą, bo to auto to raczej niskie loty u
    Toyoty :) Ale jakoś tak bez rewelacji. Niemniej z tym wyposażeniem
    wygląda przyzwoicie i konkurencyjnie. Czy przy przebiegu około 120.000
    pojawiają się już jakieś poważne usterki, na które powinienem
    przewidzieć większe fundusze?

    A może jakieś alternatywy za te pieniądze (okolice 30-36 k zł), roczniki
    2006-2009? Generalnie potrzebny mi samochód głównie na krótkie trasy,
    ale średnio raz, dwa razy na miesiąc jadę gdzieś dalej, no i rodzinne
    wakacje :) Nie muszę się ścigać, ale muła też nie chcę :) Samochodem
    będzie też jeździć żona, wozimy paroletniego szkraba, a on chciałby,
    żeby mu zabierać rowerek :P co w Aurisie raczej jest niemożliwe. Fanem
    Golfów czy BMW nie jestem :) Ciekawie wygląda Seat Leon. Jakieś Wasze
    sugestie?

    Jacek

  • 2. Data: 2011-05-12 02:31:14
    Temat: Re: Toyota Auris 2.0D4D, inny wybor?
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Jeśli nie masz za bardzo kasy to lepiej wykorzystać obecną
    koniunkturę i wysoką podaż na rynku aut używanych, niż
    pchać się w auta z salonu.

    Z kwotą 30-36 kpln masz naprawdę spory wybór aut 3-letnich
    wartych jako nowe ok. dwa razy tyle.

    Czasem warto też sprawdzać okazje, ale trzeba to robić
    bardzo dokładnie, włącznie z dokumentacją historii auta (musi
    być kompletna i nie budząca wątpliwości).

    Np http://otomoto.pl/mazda-3-najtaniej-2008r-diesel-C18
    001091.html
    Fajny kolor. ;)

    --
    CB

  • 3. Data: 2011-05-12 19:04:40
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Użytkownik "jh" <n...@s...com> napisał w wiadomości
    > wrażeniem z jazdy ten mały bagażnik jest minusem, choć na 90% czasu
    > wykorzystania auta (praca/dom/zakupy/mniejsze wycieczki) wystarczy.

    Po co diesel? Chyba, ze do pracy masz 50 km w jedną...

  • 4. Data: 2011-05-13 10:23:02
    Od: jh <n...@s...com>

    W dniu 2011-05-12 19:04, kurdybanek pisze:
    > U?ytkownik "jh"<n...@s...com> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Po co diesel? Chyba, ze do pracy masz 50 km w jedn?...

    Taki się trafił z dobrym wyposażeniem. Dziennie pokonuję przeciętnie
    30-40 km, weekendy - wypady rodzinne odrobinę więcej. A swoją drogą
    wydaje mi się, że ten dieselek znacznie żwawszy jest nawet od benzyny
    1.6 z teoretycznie mocniejszym silnikiem.

    jh