  • 51. Data: 2013-05-06 07:42:07
    Temat: Re: Topic z dupy: sprzątacie czasem w autkach?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 05 May 2013 23:00:06 +0200, LEPEK

    > W zimie w ruchu miejskim woda (z błotem) wsiąka i jest nie do usunięcia,
    > czego skutkiem są parujące szyby, breja pod butami, a z czasem ta breja
    > przelewa się poza te dywaniki.

    Musiałeś mieć jakieś strasznie badziewne dywaniki. Moje są bardzo gęste (co
    uniemożliwia brudowi wnikanie) i obszyte "rynienką" (więc nic się z nich
    nie wylewa nawet jak wlejesz 3 szklanki wody). Prałem je raz (!) (bo tylko
    raz o pranie się prosiły) w ciągu 5 lat użytkowania -- wyssałem pół
    odkurzacza wody z leżącego dywanika. Siłą rzeczy nic nie przesiąga przez
    spód (bo są uszczelnione). Co więcej, woda rozpływa się nitkach i paruje
    dużo szybciej. Kurs 20km i dywany suche.

    Po zakupie auta miałem plan dokupić sobie gumowe wkładki na zimę
    (oryginalnnie były materiałowe), potem zapomniałem o tym przez pierwszy
    sezon (a może podświadomie nie chciałem śmierdzącej gumy) i zobaczyłem, że
    jest z materiałami dużo lepiej niż ze smierdzącą, oblesną gumą -- i tak już
    pozostało. Przy czym warunki mam bardzo trudne -- ziemia/piasek (i siłą
    rzeczy błoto czasem) pod domem.

    Także to o czym piszesz, to dla mnie jakaś abstrakcja.

    --
    Pozdor Myjk

  • 52. Data: 2013-05-06 07:44:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 5 May 2013 15:02:07 +0200, J.F.

    > Auto sluzy do jezdzenia, a nie do sprzatania :-)

    Właśnie w tym roku pobiłem swój rekord. 6 miesięcy bez ruszenia szmatką czy
    odkurzaczem (tylko z wierzchu regularnie co tydzień zmywałem sól i brud).
    Na początku kwietnia wyczyściłem, zmieniłem dywany na nowe i miałem prawie
    nowy samochód. ;))

    --
    Pozdor Myjk

  • 53. Data: 2013-05-06 08:07:23
    Od: "Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal" <M...@w...pl>

    > Sun, 05 May 2013 22:50:59 +0200, Maciek

    > Ja też nie wożę papuci, ba, mam dosyć trudne warunki, bo błocko przed
    > garażem i bramą -- 5 lat mi welurowe dywaniki wytrzymały. Niedawno
    > zapłaciłem 130 zł za oryginalny komplet. Stwierdzam, że gumowe wkładki do
    > materiałowych dywaników się nie umywają, także w zimie -- lepiej wyglądają
    > przez dłuższy okres, nie śmierdzą gumą i nie ma problemu z ich
    > odparowywaniem (powiem więcej, w gumowych bagno stoi dłużej).

    Może i welurowe sa łądniejsze i wygodniejsze, ale na Boga, jakim cudem w
    wypadku welurowych miałoby schnąć szybciej niż gumowych? W niewielkiej
    przestrzeni, jaką jest samochó, głównym czynnikiem ograniczającym parowanie
    jest nasycenie powietrza parą wodną - a to zależy od temperatury tegoż
    powietrza.
    Z weluru nie "schnie" szybciej, tylk op prostu szybciej ucieka w wykładziny
    samochodu, co powoduje smród, gnicie blachy, zaparowane okna i uśmiech
    samozadowolenia na twarzy kierownika.
    Dlatego - welur w lecie, guma w zimie.
    Tak, używałam welurów w zimie i gumy w lecie.
    Tak, miałam samochód terenowy, który miał ryflowaną blachę aluminiową na
    podłodze.
    Tak, wiem, w motocyklu nie ma tego problemu.

    --
    Miranda

  • 54. Data: 2013-05-06 08:28:09
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-06 07:26, Myjk pisze:
    > Pewnie oszczędzają nie tylko na dywanikach, ale także na klimatyzacji --
    > stąd problemy z wodą w aucie -- i jeszcze pewnie gąbką pędzlują po szybach
    > żeby coś widzieć... ;P

    Wypadałoby żeby jeszcze połatali przerdzewiałe podłogi ;)

    Pozdr.

  • 55. Data: 2013-05-06 08:46:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 May 2013 08:07:23 +0200, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal

    > Z weluru nie "schnie" szybciej, tylk op prostu szybciej
    > ucieka w wykładziny samochodu,

    Nic nie ucieka w wykładziny samochdodu (!), bo DOBRE dywaniki materiałowe
    mają uszczelniony spód i "rynienkę" boczną która to uniemożliwia. Żona ma w
    swoim złomku materiałowe dywaniki z birdonki i po dwóch latach wyglądają
    jakby pies je zjadł i wyrzygał (choć auto jeździ <1000km rocznie) -- po
    prostu są cienkie i badziewiaste jak papier. Dlatego teraz dostała w spadku
    moje stare 5-letnie dywany z Mazdy.

    > co powoduje smród,

    Więcej smrodu generuje materiałowa tapicerka (nawet jeśli wygląda na
    czystą) albo brudna klimatyzacja czy filtr kabinowy niż nawet mocno
    znoszone dywaniki.

    Zapraszam do mojego auta -- będziesz sobie niuchał do woli i nic nie
    wywąchasz. Co więcej, nie używam żadnych śmierdzideł w aucie -- będziesz
    miał ułatwione zadanie.

    > gnicie blachy,

    Woda nie dociera nawet do wykładziny a co dopiero do blachy
    -- nic mi nie gnije.

    > zaparowane okna

    Mam ogrzewanie i klimatyzację
    -- nic mi nie paruje.

    --
    Pozdor Myjk

  • 56. Data: 2013-05-06 09:14:17
    Od: Wicio <w...@g...pl>

    W dniu 2013-05-05 22:06, DoQ pisze:

    > Spływa z dywanika welurowego? Wszystko z tobą w porządku?

    Zależy od tego ile śniegu naniesiesz do auta. Przy częstym wsiadaniu i
    wysiadaniu na pewno kałuża się zrobi i to nie mała.

    --
    *****
    Wicio

  • 57. Data: 2013-05-06 09:18:36
    Od: Wicio <w...@g...pl>

    W dniu 2013-05-06 07:23, Myjk pisze:
> [...]
    > przez dłuższy okres, nie śmierdzą gumą i nie ma problemu z ich
    > odparowywaniem (powiem więcej, w gumowych bagno stoi dłużej).

    Bo gumowe się wyciąga i bagno z nich wylewa. Trolujesz, czy na prawdę
    wierzysz w co mówisz? Welury wyglądają ładniej, ale nie są
    praktyczniejsze. Inaczej gumowych by nie było na rynku, bo by się
    najzwyczajniej nie sprzedawały.

    --
    *****
    Wicio

  • 58. Data: 2013-05-06 09:21:26
    Od: Wicio <w...@g...pl>

    > Zapraszam do mojego auta -- będziesz sobie niuchał do woli i nic nie
    > wywąchasz.

    Swojego smrodku zwykle się nie czuje...

    --
    *****
    Wicio

  • 59. Data: 2013-05-06 09:27:30
    Od: Wicio <w...@g...pl>

    W dniu 2013-05-05 15:29, 4cx1000 pisze:
    > Auto nie muzeum, nie oglądaniu służy.

    Buty też nie muzeum i nie oglądaniu służą a brudne świadczą o właścicielu.

    --
    *****
    Wicio

  • 60. Data: 2013-05-06 09:30:19
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-05-05 23:03, *DoQ* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Następny.. a jak naniesiesz śniegu na gumowy dywanik, włączysz
    > ogrzewanie to woda z tego dywaniku w cudowny sposób nie paruje czy też
    > wsiadasz w skarpetkach?

    Kwestia powierzchni - na gumowych tworzy się mała kałuża i powierzchnia
    parowania jest bardzo mała w porównaniu z włochatym dywanikiem.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om