  • 71. Data: 2010-01-13 16:24:06
    Temat: Re: Tokina -- wystąp!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" a...@m...goo
    glegroups.com

    > http://picasaweb.google.at/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5314505585447398546

    > i odkad o tym wiem przypadkowo robia i sie zdjecia ostre , dzieki bredzeniu.

    http://eneuel.comyr.com//kreci_sie/_MG_8336.JPG

    Fortepian jest ostry? :) EX II 580
    Natomiast warta honorowa

    http://eneuel.comyr.com//kreci_sie/_MG_8331.JPG

    jest pstryknięta z flaszką wbudowaną w C 450 D. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 72. Data: 2010-01-13 16:49:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hiks5k$8b2$...@i...gazeta.pl

    > Natomiast warta honorowa

    > http://eneuel.comyr.com//kreci_sie/_MG_8331.JPG

    > jest pstryknięta z flaszką wbudowaną w C 450 D. :)

    Aby było jasne -- tylko mój garaż jest zastawiany z tych, które są pod moimi oknami.
    :)

    I zazwyczaj wtedy, gdy ,,rozmawiam'' z duchownymi Kościoła rzymskokatolickiego,
    choć próby modlitewnego zastawiania i odstawiania może dokonać każdy -- efekty
    są zdumiewające :) i ewidentnie zaprzeczają tezie, jakoby ludzie używali rozumu...

    -=-

    Podczas pewnej wystawy zapytałem człowieka o to, co stoi na przeszkodzie. :)
    Moje pytanie zdumiało mego interlokutora. Najwyraźniej nie miewa zbyt często
    do czynienia z ludźmi, którzy usuwają problemy (namierzają problemy, rozmyślają
    nad sposobem pokonania namierzonego problemu, pokonują/rozwiązują problem)
    stojące na ich ,,drodze życia''... Zwykle ludzie robią nie to, co im dyktuje
    rozum czy prawo (prawo zabrania zastawiania wjazdów czy wyjazdów z garaży)
    lecz to, co podpowiada czucie. :) Ja byłem wyjątkiem...

    IMO nawet zwierzęta rozwiązują problemy. Kot potrafi otworzyć drzwi
    (skaczącą na klamkę) choć nie widziałem kota, który by drzwi za sobą
    zamknął. :) Podobnie czyni małpka, której na drodze do banana stoi
    krata -- obchodzi te kratę, a nawet potrafi posłużyć się jakimś
    przedłużaczem łapki...

    Tymczasem ja, używając rozumu, byłem dla tego człowieka (z wystawy) ewenementem... :)
    Przy okazji pozdrawiam swego rozmówcę z wystawy (szansa na to, że mnie czyta jest
    znikoma, ale jednak chyba mogę go tutaj pozdrowić) i zauważam, że moje płuca czują
    się coraz lepiej... :) (choć do pełni szczęścia daleko -- miotają mną fale gorąca
    i zimna na przykład, a wraz z nimi szykują się fale potu, które pot_rafią mnie
    dobijać)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 73. Data: 2010-01-13 20:17:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > I teraz pytanie -- warto tego Tamrona 17-50 mm?
    > Kosztuje ze 2 tałzeny... Jakość nie będzie szokująco lepsza...

    Będzie taka:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/helios.jpg
    (to co prawda z heliosa, ale tak też da się z tamrona).
    Różnica między rysowaniem z tego linku i wcześniejszego do rozważenia.
    Nie namawiam, nie odradzam, każdy widzi.

    > No właśnie. A ja domykałem od dłuższego już czasu...
    > I to [domykanie] było/jest błędem. :)
    > Teraz będę pstrykał na otwartym. :)
    > (lub lekko domkniętym)

    Ustaw na 5,6 i zapomnij. Taka przypadłość ''kompaktowa''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 74. Data: 2010-01-13 20:24:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    bredzisz. :)

    > oczywiscie ze bredze .tutaj jest wykresik bedacy dowodem tych bredni.

    A masz wykresik brania leków i udzielania się na grupie? :)
    Pieprzysz jak zwykle, ale sprostuję, bo jeszcze ktoś przeczyta - nie ma
    znaczenia barwa światła dla skuteczności pracy układu af. Jest różnica
    dla mocy (poniżej pewnego progu) i pewnie coś ci się jak zwykle
    popieprzyło przy pomiarach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nieważne są fakty, ważne są emocje/

  • 75. Data: 2010-01-13 20:35:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > ha ,ha ha ,
    > chopie ... bez komentarza.
    > nie powiem co juz u ciebie nie zna granic.
    > pod wzgledemn wypisywanych dyrdymalow to jestes bezkonkurencyjny
    > tutaj , bijesz wszeklkie rekordy.

    Schlebiasz mi, nie powiem. Albowiem jak pokazało życie, im z kogoś tu
    bardziej kpisz, tym ten ktoś ma większą wiedzę.

    > i moge powiedziec dzisiaj to samo co przed niemal rakiem . naiwnosc
    > ludzka nie zna granic ze jeszcze ktokolwiek wierzy w to co
    > wypisujesz ?

    Ba, i jeszcze za to nieźle płacą.

    > http://www.optyczne.pl/125.4-Test_obiektywu-Canon_EF
    -S_18-55_mm_f_3.5-5.6_IS_Rozdzielczość_obrazu.html
    > i tak ma byc jak wykazuja optyczni i ma to uzasadnienieni
    > teoretyczne.

    A praktyczne jest tu:
    http://grejt.grejt.pl/temp/canon_kit_otwarty.jpg
    Ale widocznie mój jest popsuty.

    A teraz prośba: Czubie kosmaty o estetyce krzyżówki Dźwigaja z Bayer
    Full, obraź się śmiertelnie i na zawsze, i wsadź mnie do tego swojego
    kf, i nie wypisuj pod każdym moim postem swych urojonych dyrdymałów. Mam
    ci to napisać dosadniej, żeby zadziałało? Nie chcę pisać publicznie, żeś
    dupek do kwadratu, co zresztą dokładnie każdy z tu piszących wie...
    Już naśmialiśmy się z ciebie i stało się to nudne. Idź sobie, pomęcz
    teraz innych.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zostałbym ateistą, ale boję się iść do piekła.../

  • 76. Data: 2010-01-13 21:32:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hilaqi$u67$...@n...onet.pl

    > A praktyczne jest tu:
    > http://grejt.grejt.pl/temp/canon_kit_otwarty.jpg
    > Ale widocznie mój jest popsuty.

    No tak -- ale to jest ostrzone na 4 kopyta. ;)

    RAWka pokazuje znaną mi z mego obiektywu i jakość, i kolorystykę.
    I wiesz co? Ja wolę jakość prosto z RAWki niż tę mocno obrobioną,
    na której po prostu widać mniej, choć wydaje się, że widać więcej
    z uwagi na ostrość -- zajebistą, jeśli użyć słowa z nowej
    polszczyzna -- rodem z PWN. ;)

    Wszystkie moje fotki mają ostrość (szarpalność?) na zero.
    (i, aby było jasne, niczego nie sugeruję)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 77. Data: 2010-01-13 21:41:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > na której po prostu widać mniej, choć wydaje się, że widać więcej
    > z uwagi na ostrość -- zajebistą, jeśli użyć słowa z nowej

    Są takie obiektywy z których da się wyciągnąć szczegóły, takie z których
    się nie da i takie, z których nic nie trzeba wyciągać. Dla mnie ważny
    jest efekt końcowy - jeśli satysfakcjonuje, jest okej.
    Farmazony które przytaczał xxyy biorą się z niskiej rozdzielczości na
    której testowano kita. Nie ma się to nijak do matrycy 450D czy tym
    bardziej 500D.

    > Wszystkie moje fotki mają ostrość (szarpalność?) na zero.
    > (i, aby było jasne, niczego nie sugeruję)

    To już kwestia estetyki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...a nasza opowieść zaczyna się w czasach Obamy i Osamy.../

  • 78. Data: 2010-01-13 21:47:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hil9ov$pco$...@n...onet.pl

    > Będzie taka:
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/helios.jpg

    Czyli zaoszczędziłem (; tu tałzen... ;)

    > (to co prawda z heliosa, ale tak też da się z tamrona).

    Jakość jest słaba.

    Tamron ma sporą cometkę -- przynajmniej w rogach.
    Dobrze myślę?

    A ten helios jest (przepraszam) słaby.
    Albo inaczej -- helios kosztuje ze dwie dychy i za taką cenę
    to dobra jakość, ale Tamron kosztuje sto razy więcej i za tę
    cenę raczej ;) spodziewałbym się dużo lepszego obiektywu.

    > Różnica między rysowaniem z tego linku i wcześniejszego do rozważenia. Nie
    namawiam, nie odradzam, każdy widzi.

    Odradzasz!!!

    > Ustaw na 5,6 i zapomnij. Taka przypadłość ''kompaktowa''.

    I tak będzie. :) Może trochę domknę: F4 zamiast F3.5; F4.5 zamiast F4;
    F5 zamiast 4.5; F5.6 zamiast F5 i F6.3 zamiast F5.6... Ogólnie jednak
    będę pstrykał otwartym na oścież. :) Zyskam na czasie lub na czułości. :)
    (a nadto i na mniejszej dyfrakcji)

    I chyba ten temat także uważam za zamknięty -- mam dobry obiektyw
    i nie zamierzam w tym zakresie niczego kupować. Rozważam natomiast
    stałkę Tamrona -- 90mm, choć i na nią nie jestem wcale napalony... :)

    Dzięki za fotki. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 79. Data: 2010-01-13 22:00:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hila5l$s3c$...@n...onet.pl

> [...]
    barwa światła dla skuteczności pracy układu af.
    > Jest różnica dla mocy (poniżej pewnego progu) i pewnie coś ci się jak zwykle

    IMO ostrzenie na krzyżyk świecony fleszem zewnętrznym jest lepsze niż
    jakiekolwiek inne -- w ogóle flesz daje warunki najlepsze. Jedynym
    problemem fleszowym jest twardość światła. I można to obejść
    w sposób prosty, choć kosztowny -- trzeba oświecać wieloma
    lampami naraz. :) I tu niestety trzeba mieć -- lampy,
    statywy (mogą być najtańsze -- po 30 złotych za sztukę)
    i ludzi do pilnowania... :) Zero problemu z ostrzeniem,
    zero z balansem bieli, zero z wysokimi ISOczułościami,
    gdzie odwzorowanie barw jest znikome... :)

    Ja bym nawet w słoneczny dzień (na ,,świeżym'' powietrzu) spróbował sił z wieloma
    fleszami. :)
    Brak chmurek -- cieni, brak dobrych i złych ,,kątów''... ;) (pod światło czy z
    światłem...)
    No i... Zawsze tego światła dużo, o ile jest dostatecznie dużo lamp... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 80. Data: 2010-01-13 22:04:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hilelq$ams$...@n...onet.pl

> [...]
    > biorą się z niskiej rozdzielczości na której testowano kita.
    > Nie ma się to nijak do matrycy 450D czy tym bardziej 500D.

    A matryca w C 500 D jest dużo lepsza od tej z C 450 D?
    Nie poluję na C 500 D -- pytam z ciekawości. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'