  • 11. Data: 2021-03-14 00:53:49
    Temat: Re: To od kiedy nowe przepisy (piesi przejscia itp itd)?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-03-12 o 20:30, t-1 pisze:

    > Nieprawda.
    > Zawsze mu było wolno, tak jak i teraz.
    > Tylko, że obecnie kierowca pójdzie siedzieć.

    Można jechać wolniej.
    Wiem, że dla wielu kierujących to jest nie do zniesienia.

  • 12. Data: 2021-03-14 11:28:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A ile dla Ciebie znaczy czyjeś życie?

    -----

  • 13. Data: 2021-03-14 12:37:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 14.03.2021 o 00:53, Poldek pisze:

    > Można jechać wolniej.
    > Wiem, że dla wielu kierujących to jest nie do zniesienia.

    Na spacer idź.

  • 14. Data: 2021-03-14 22:28:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    On 2021-03-11 17:22, J.F. wrote:

    >Czy te przepisy zmieniaja cokolwiek - bo zdaje sie zupelnie nic w
    >stosunku do tego co juz bylo.
    >Przeciez zawsze bylo tak, ze trzeba zwolnic, zachowac szczegolna
    >ostroznosc, itd, itp.
    >A pieszemu nadal nie wolno wejsc pod nadjezdzajacy pojazd.

    Ale czy powiedza to pieszemu? Raczej nie, wiec beda wchodzic jak
    swiete krowy.

    >Zatem co jest w sumie nowego? Bo wyglada na to, ze w sumie nic.

    O tyle nowe, ze dawniej bylo "pieszy wtargnal", a teraz bedzie wina
    kierowcy.

    No i
    ,,1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo
    przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma
    pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.";

    Wiec niestety - ma pierwszenstwo.

    W jednym z projektow bylo
    ,,1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma
    pierwszeństwo przed pojazdem. Pieszy oczekujący na możliwość wejścia
    na przejście dla pieszych ma pierwszeństwo przed pojazdem, z wyjątkiem
    tramwaju.

    1b. Przed wejściem na przejście dla pieszych, pieszy jest
    obowiązany zatrzymać się i upewnić, czy kierujący pojazdem ustępuje mu
    pierwszeństwa.";

    ,,1. Z zastrzeżeniem ust. 1a, kierujący pojazdem, zbliżając się do
    przejścia dla pieszych jest obowiązany zachować szczególną ostrożność
    ustąpić pierwszeństwa pieszemu, który znajduje się na przejściu dla
    pieszych lub oczekuje na możliwość wejścia na nie.",

    ale jak widac - nie przeszlo.

    J.

  • 15. Data: 2021-03-15 20:41:45
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-03-14 22:28, J.F. wrote:
> [...]
    > przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma
    > pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.";

    Ale to w zasadzie tak jak bylo - wtedy jak znajdowal sie na przejsciu to
    mial pierwszenstwo. A teraz jeszcze jak wchodzi. Nawet nie jak stoi czy
    chce przejsc, ale jak wchodzi.

    Tyle, ze co to ma za znaczenie skoro nie wolno mu wejsc pod
    nadjezdzajacy pojazd?

    Skad niektorzy widza tu automatyzacje winy kierowcy w razie jakiegos
    zdarzenia. Nic takiego tu nie ma. Jest jedynie rozwleczenie tego co juz
    bylo na kolejne kilka linijek tekstu.

    --
    mk4

  • 16. Data: 2021-03-15 21:40:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2021 20:41:45 +0100, mk4 napisał(a):

> [...]
    >
    > Skad niektorzy widza tu automatyzacje winy kierowcy w razie jakiegos
    > zdarzenia. Nic takiego tu nie ma. Jest jedynie rozwleczenie tego co juz

    Nie po to zmieniali przepisy, zeby nic nie zmienic :-(

    Wiec pozostaje pytanie co to dla nas oznacza:
    -akcja edukacyjna policji i mandaciki za nieudzielenie pierwszenstwa
    pieszemu wchodzacemu,

    -dwa lata odsiadki,
    -rok w zawiasach ... i dwa lata bez PJ.

    -uniewinnienie ?

    J.

  • 17. Data: 2021-03-16 06:42:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2021 o 20:41, mk4 pisze:

    > Ale to w zasadzie tak jak bylo - wtedy jak znajdowal sie na przejsciu to
    > mial pierwszenstwo. A teraz jeszcze jak wchodzi. Nawet nie jak stoi czy
    > chce przejsc, ale jak wchodzi.

    W zasadzie to nic się nie zmienia poza interpretacją. Pierwszeństwo jest
    istotne dla miejsca przeciniania się kuerunku ruchu. A więc na przejściu
    - pierdolniesz pieszego na przejściu - miał pierwszeństwo. Notabene jak
    bo pierdolniesz na chodniku to też - żadnej nieciągłości pierwszeństwa
    tu nie ma;)

    > Tyle, ze co to ma za znaczenie skoro nie wolno mu wejsc pod
    > nadjezdzajacy pojazd?

    Pierwszeństwo to pierwszeństwo. Na przykład nie wolno kierować
    motocyklem bez uprawnień, ale jak ktoś kieruje to nie znaczy że możesz
    mu nie ustępować pierwszeństwa. Mniej więcej o to chodzi.

    > Skad niektorzy widza tu automatyzacje winy kierowcy w razie jakiegos
    > zdarzenia. Nic takiego tu nie ma. Jest jedynie rozwleczenie tego co juz
    > bylo na kolejne kilka linijek tekstu.

    Skończy się jednynie głupie tłumaczenie, że on nie miał pierwszenstwa na
    chodniku, a jak wszedł to ja już nie dałem rady. Teraz jest wprost, że
    masz dać radę.

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2021-03-16 06:54:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ma się samochód zatrzymać gdy piesi oczekują przy krawężniku (w W-wie: przy tych
    kropkowanych płytkach do wyczuwania laską), czy nie
    ma?
    A jeśli się nie zatrzyma, to kierownik popełni wykroczenie, czy nie popełni?
    I rozszerz dyskusję na wysepkę rozdzielającą kierunki ruchu (*bardzo małą/wąską
    wysepkę*).

    -----

  • 19. Data: 2021-03-16 11:01:34
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-03-14 o 11:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > A ile dla Ciebie znaczy czyjeś życie?
    >

    > -----

    Dla ciebie chyba nic nie znaczy.
    Jednego skazujesz na śmierć a drugiego na 24 lata odsiadki.
    I wszystko dla durnej ideologii.

  • 20. Data: 2021-03-16 12:46:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Ma się samochód zatrzymać gdy piesi oczekują przy krawężniku (w
    >W-wie: przy tych kropkowanych płytkach do wyczuwania laską), czy nie
    ma?

    Ba - ma sie zatrzymac nawet jak oni nie czekaja na krawezniku, tylko
    zblizaja sie do przejscie

    >A jeśli się nie zatrzyma, to kierownik popełni wykroczenie, czy nie
    >popełni?

    No ... w definicji ustapienia pierwszenstwa jest zmuszenie drugiej
    strony do zmiany predkosci lub kierunku ruchu.
    Jesli pieszy czeka na chodniku, to nic nie musi zmieniac :-)

    >I rozszerz dyskusję na wysepkę rozdzielającą kierunki ruchu (*bardzo
    >małą/wąską wysepkę*).

    w nowych przepisach to bez znaczenia ...

    J.

    -----