eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingTo może prostsze pytanie ... Relacja 'pośredniczy w komunikacji' albo 'przenosi dane' - Jak w UML elegancko modelować pośredników w komunikacji ? (logicznie, nie wdrożeniowo)Re: To może prostsze pytanie ... Relacja 'pośredniczy w komunikacji' albo 'przenosi dane' - Jak w UML elegancko modelować pośredników w komunikacji ? (logicznie, nie wdrożeniowo)
    From: "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming,pl.comp.lang.java,pl.comp.objects
    Subject: Re: To może prostsze pytanie ... Relacja 'pośredniczy w komunikacji' albo
    Date: Thu, 16 Apr 2009 15:51:40 +0200

    Użytkownik "Wiktor Zychla" <u...@n...com.eu> napisał w wiadomości

    > moim zdaniem chyba niepotrzebnie chcesz to upchnąć na jednym diagramie.
    > Twój diagram niepotrzebnie próbuje mieszać architekturę systemu z
    > implementacją procesów.
    >
    > ja bym zrobił kilka diagramów.

    OKI, masz rację, chcę głównie skupić się na architekturze, bo procesy
    generalnie
    są tu proste - zawsze chodzi o przesłanie informacji 'na drugą stronę',
    tylko róznych
    narzędzi siędo tego używa - raz Mule, raz skrypy bash bezpośrednio
    korzystajace
    z klienta SSH, innym razem jakiegoś natywnego softu wbudowanego w MQ
    (np. WebSphere MQ File Transfer). Nie chciałem tych komponentów na diagramie
    architektury zostawiać 'niezwiązanych' tylko jasno wskazać -
    'budują/zarządzają
    kanałem komunikacji'

    > no właśnie do tego fajnie nadawałby się jakiś diagram procesu (czynności),
    > żeby pokazać w partycjach te Mule i inne zwierzęta i to w jaki sposób dane
    > między nimi fizycznie płyną. możnaby ładnie proces zamodelować jako
    > wariantowy (jeśli są warianty).
    Myślisz o diagramie procesów tu, jak poniżej ?:
    http://www.sparxsystems.com.au/resources/tutorial/dy
    namic_model.html

    > no i może do każdego z interfejsu z pierwszego diagramu zrobić właśnie
    > link do diagramu opisującego taki fizyczny proces przesyłania danych?
    Jak już będę miał te diagramy to linki jak najbardziej. Jak nie będzie trego
    za dużo, to pod Enterprise Architect'em można nawet zastosować link typu
    'diagram frame' - gdzie mi od razu podglad zrobi tam, gdzie linkuję.

    > potem ostatecznie też gdzieś w modelu pojęciowym będziesz miał opisane te
    > dane, możnaby wtedy porobić linki (zależności) między z jednej strony
    > modelem pojęciowym, z drugiej - procesami przekazywania tych danych, z
    > trzeciej modelem architektury gdzie będą namalowane podsystemy składowe i
    > warunki przekazywania danych.

    Tak, same dane krążące w interfejsie już zbieram osobno na czymś bardzo
    podobnym
    do standardowego 'Modelu Danych', ale wydzielam do osobnego pakietu
    Interfejsy.

    Dzięki za podjęcie tematu, już straciłem nadzieję :)