    From: "greg" <g...@f...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: To jakis nowy trend?
    Date: Thu, 12 May 2011 18:19:16 +0200

    "Grzegorz Rogala" <a...@v...pl> wrote in message
    news:iqb87f$326$1@news.onet.pl...

    > Ominelo Cie pare rzeczy, wystarczy miec swiatla mijania oparte na
    > reflektorze projektorowym "soczewce" i tych swiatel poprawnie nawet
    > ustawionych w sloneczny dzien nie widac.
    > Wiec latam na dlugich bo w dzien oslepienie kogos jest yyyy malo
    > wykonalne.

    Ja bym dodal, ze wlasnie jak te swiatla sa poprawnie ustawione to wtedy ich
    nie widac, jak by byly niepoprawnie tzn za wysoko to byloby lepiej widac, no
    ale wtedy w nocy by oslepialy.

    Ja tez jezdze na dlugich. I nie trafiaja do mnie teksty w stylu ze nie widac
    tych co zapierdalaja po miescie 200 km/h. Nie widac motocykli i koniec.
    Zarówno w dzien jak i nocy.
    Kiedys jak samochody w dzien nie jezdzily na swiatlach to motocykl jadacy na
    swiatlach mijania sie wyróznial. Teraz wszyscy jezdza na swiatlach i
    motocykla nie widac, nie wyróznia sie. Przykro mi jesli oslepiam wielu
    rozsadnych i uwaznych kierowców ale jesli zaswiecilem w lusterko jednemu
    zagapionemu co przez komórke nawija i nawet kierunkowskazu nie wlaczy przed
    zmiana pasa bo ma zajeta reke to byc moze uratowalo mi to zycie. Wiele lat
    jezdzilem na mijania i wiele razy widzialem, ze kierowcy wyjezdzajacy z
    podporzadkowanej zauwazali mnie w ostatniej chwili, odkad jezdze na dlugich
    widze, ze mnie widza, rozsuwaja sie w kanionie, ustepuja, prawie sie nie
    zdarza, zeby mi ktos nagle wyjechal.

    Nie zycze zadnemu z pryncypialnych, zeby ich spotkala krzywda na drodze. Na
    Pulawskiej, która jezdze dwa razy na dobe widzialem juz trzy trupy, w kazdym
    przypadku tak samo: motocykl prosto a puszka skrecajaca w lewo z
    przeciwleglego pasa nie ustapila pierwszenstwa. Dwaj z nich mieli reflektory
    soczewkowe, specjalnie sie przygladalem. Jakby jechali na dlugich to byc
    moze by zyli. Oczywiscie staranni czytelnicy zauwaza nielogicznosc: byc moze
    wlasnie jechali na dlugich i im to nie pomoglo; byc moze, ale nie chce
    sprawdzac na sobie czy mnie zobacza czy nie, wole im to ulatwic, zaswiecic w
    oczy, zeby zobaczyli na pewno.

    szerokiej drogi,

    greg