  • 1. Data: 2011-04-28 15:05:41
    Temat: To Zoom Or Not To Zoom...
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    ... czyli cala prawda o zumach ;) ;) ;)

    No dobra nie cala... tylko maly tescik w nawiazanie do watku "Nikon
    P500" i rozwazan na temat dlugich luf.

    Canon A590IS (x4, 35-140mm, 35mm eq.)
    Dwie fotki:

    0001.JPG - 9,9mm
    0002.JPG - 23,2mm (maks. zum)

    Rozne ogniskowe, rzeszta paramterow taka sama. Wszystko jest w EXIF.

    1-ka zostala przycieta do wielkosci 2-ki.

    W celu uzyskania najlepszego wygladu w obu fotkach zastosowalem:
    - krzywe w cieniach (w obu tak samo)
    - unsharp mask (*)
    - na koncu obie fotki przeskalowalem do 800x600 (ten sam algorytm)

    (*)
    Parametry unsharp mask w nazwie pliku:
    r_X : radius = X
    a_X-Y : amount = X,Y (np. 0-5 = 0,5)
    threshold wszedzie = 0,0

    Oryginalne kadry (~5MB)
    http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=27wv
    e6sx68r4sph
    http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=v4i1
    22clkr2e1c2

    Obrobione:
    00001_crop_r_3_a_0-5.jpg
    http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=o711
    kqdjbpgz7vm

    00002_r_3_a_0-5.jpg
    http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=sxwm
    pl37t874a37

    00002_r_3_a_1-0.jpg
    http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=me16
    edbwtfp3pys

    Ciekawe jak to wyglada w przypadku kompaktow z dluzszym zumem i luster
    (stalka vs zum)?

    :)

  • 2. Data: 2011-04-28 16:29:30
    Temat: Re: To Zoom Or Not To Zoom...
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    PS

    Wycinanie srodka bylo ostatnim etapem przed skalowaniem do 800x600.

  • 3. Data: 2011-04-28 21:49:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 17:05, mg pisze:
    > Ciekawe jak to wyglada w przypadku kompaktow z dluzszym zumem i luster
    > (stalka vs zum)?
    >
    > :)

    Jak chce ci się bawić w przerabianie, to mogę po weekendzie podrzucić ci
    pliki do obróbki z Samsunga WB600 i np. z Pentaksa K-7 z Sigmą 17-70 na
    skrajnych ogniskowych.

  • 4. Data: 2011-04-28 23:01:10
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Jak chce ci sie bawic w przerabianie, to moge po weekendzie podrzucic ci
    > pliki do obrobki z Samsunga WB600 i np. z Pentaksa K-7 z Sigma 17-70 na
    > skrajnych ogniskowych.

    Przeslij, bede mial chwile to sie pobawie.
    Z tym, ze nie chodzi o skrajne ogniskowe tylko o "maks." i "polowa
    maks." dla kazdego zuma.
    W tedy mozna porownac zuma z nim samym :) (tak jak zrobilem) i jednego
    krotkiego z drugim dluzszym.