  • 71. Data: 2009-06-08 08:27:33
    Temat: Re: TnK i zaciecia na transponderze 11508V
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > zmień na większą, bo nabiegasz się, napocisz, a myślę że to szkoda
    > twojego czasu, jak nie masz miernika.

    Tyle że przy większej koszty samej zamiany będą większe niż wartość tego co
    chcę w ten sposób uzyskać, dla niej już dłuższe śruby nie wystarczą, trzeba
    by kupować przedłużkę do masztu, bulić instalatorowi za zmianę anteny, w
    sumie bez sensu.
    Aż tak mi na tym nsport już nie zależy, w końcu Puchar Polski już się
    skończył, następny ciekawy może być za rok.
    Nie widzę powodów dla których to ja miałbym coś inwestować, skoro chodzi mi
    wszystko z wyjątkiem jednego badziewnego transpondera.
    Niech sobie TnK zainwestuje w jego zmianę, skoro chce mojej kasy.

    Za śruby zapłacę max kilka zł, więc to jeszcze by przeszło.

  • 72. Data: 2009-06-08 08:30:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:h0iauo$3s9$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Czasem ta lepsza okazuje się gorsza niż siatka - i co wtedy zrobisz?

    >To zależy w czym jest problem. Anteny siatkowe działają (mniej więcej) na
    >zasadzie bardzo słabej anteny z silnym wzmacniaczem.

    Moja siatka nie ma wzmacniacza, tylko symetryzator.

    >Natomiast anteny kierunkowe w pewnym sensie same "wzmacniają" sygnał, nawet
    >jeśli nie mają zamontowanego wzmacniacza aktywnego.

    Sygnał z tej logarytmicznej wcale nie jest lepszy niż z siatkowej (obie bez
    wzmacniacza).
    Gdyby nie to, że kupiłem ją 500 km dalej i nie opłaca się oddawać (przy tej
    cenie 35 zł), to bym ją już zdjął ze ściany, bo za wiele nie daje.

    >Różnica taka, że przedwzmacniacz wzmacnia sygnał o lepszym SNR, bo nie
    >wlicza się jeszcze strat na kablu.

    Próbowałem wzmiacniacza przy końcówce anteny logarytmicznej - rezultat
    żaden, chodził gorzej niż obecny, wewnętrzny.

  • 73. Data: 2009-06-08 08:38:47
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > Niech sobie TnK zainwestuje w jego zmianę, skoro chce mojej kasy.
    >
    > Za śruby zapłacę max kilka zł, więc to jeszcze by przeszło.

    lepiej będzie jak sprzedaż antene i przestaniesz narzekać
    i doszukiwać się winy u innych, a nie u siebie.

    pawell

  • 74. Data: 2009-06-08 08:47:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > lepiej będzie jak sprzedaż antene

    A co mnie obchodzi, co dla Ciebie będzie lepiej?
    Nie musisz odpowiadać, zwłaszcza jak nie masz nic do powiedzenia, tak jak w
    tym poście.

    >i przestaniesz narzekać
    > i doszukiwać się winy u innych, a nie u siebie.

    A jakiej winy miałbym się doszukiwać u siebie?
    Że chcę coś oglądać?
    Ja nie montowałem tej anteny, ani masztu, robił to zawodowy instalator, więc
    jeśli ktokolwiek zawinił, to on.
    Ale może też nie, zwłaszcza jeśli okaże się że winien jest np. konwerter,
    sam chyba pisałeś że z tym transponderem i niektórymi konwerterami różnie
    bywa.

  • 75. Data: 2009-06-08 09:43:05
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > Że chcę coś oglądać?
    > Ja nie montowałem tej anteny, ani masztu, robił to zawodowy instalator

    zawodowy instalator czy zwykły montaż plastikowej cyfry?
    nie znam dobrego montera bazującego na antenach 60 i to
    od cyfry.

    > więc jeśli ktokolwiek zawinił, to on.

    przysługuje ci prawo do rekamacji, na każdy montaż jest gwaraccja.

    > Ale może też nie, zwłaszcza jeśli okaże się że winien jest np.
    > konwerter, sam chyba pisałeś że z tym transponderem i niektórymi
    > konwerterami różnie bywa.

    tylko bywa na używanych wynalazkach

    pawell

  • 76. Data: 2009-06-08 09:47:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > zawodowy instalator czy zwykły montaż plastikowej cyfry?
    > nie znam dobrego montera bazującego na antenach 60 i to
    > od cyfry.

    Zawodowy instalator, robił mi w chacie całą instalację.
    Przy okazji zawiesił POSIADANĄ antenę Cyfry.

    Nie twierdzę że był dobry, czy zły, jako laik nie byłem w stanie ocenić,
    zwłaszcza przed robotą.

    > przysługuje ci prawo do rekamacji, na każdy montaż jest gwaraccja.

    Ta antena wisi 7 lat (choć chyba była zmieniana na nowszą przy jakiejś
    okazji, ale bez zmiany mocowań).
    Więc o żadnej gwarancji już nie ma mowy.

    > tylko bywa na używanych wynalazkach

    Ano to nie to, skoro jak kazałeś zmieniałem konwerter na nowy i efekt był
    ten sam.

  • 77. Data: 2009-06-08 10:41:45
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Moja siatka nie ma wzmacniacza, tylko symetryzator.
    [...]

    Pisałem o przypadku ogólnym. Gdybym mieszkał bliżej Ciebie to może bym
    zajrzał zobaczyć co jest nie tak i może sam się czegoś jeszcze nauczył ;-)

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 78. Data: 2009-06-08 10:52:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:h0ipt2$i1i$1@polsl.pl...
> [...]

    >Pisałem o przypadku ogólnym. Gdybym mieszkał bliżej Ciebie to może bym
    >zajrzał zobaczyć co jest nie tak i może sam się czegoś jeszcze nauczył ;-)

    Obstawiam wysokość posadowienia, w kierunku w który patrzy antena naziemna
    jest dach sąsiada, a dalej drzewa (na jej wysokości).

  • 79. Data: 2009-06-08 11:05:24
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Obstawiam wysokość posadowienia, w kierunku w który patrzy antena
    > naziemna jest dach sąsiada, a dalej drzewa (na jej wysokości).

    Jeśli obiekty te są w strefach Fresnela, to dość prawdopodobna przyczyna.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Strefa_Fresnela

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 80. Data: 2009-06-08 20:26:41
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Mon, 8 Jun 2009, Cavallino wrote:

    | Ja nawet nie wiem czy cała antena widzi HB prawidłowo, czy tylko jej część.
    | Ale o tej 13 była cała w słońcu, więc chyba jest ok.

    Absolutnie NIE!

    Tylko: "Dwa razy w roku - około 1 marca i 12 października":
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/2x_roczni
    e/wstep.html

    Przykladowo: 12.10.2009, o 12:57 slonce wskazuje elewacje (uniesienie)
    satelity z dokladnoscia ~0,1 st., ale juz 12.10.2009 jest ~4 st. powyzej
    HB, a to jest bardzo duzo i pomiar jest niewazny.

    Natomiast jezeli antena widzi slonce o 12:56, 22.10.2009, to slonce
    jest ~4 st. ponizej satelity, wiec jest szansa, ze budynek nie
    przeslania anteny.

    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    > Inaczej HD z Cyfry by raczej nie chodziło.

    NIEPRAWDA!

    Jezeli bedzie na styku, to antena widzi satelite czescia anteny.
    Czyli sygnal jest oslabiony.
    Jak w linku wyzej, czesc: "B. Antena za węgłem".

    Sprobuj przeczytac uwaznie moj poprzedni post.

    Pzdr.J.P.