  • 1. Data: 2009-06-01 09:19:14
    Temat: TnK i zacięcia na transponderze 11508V
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Witam,
    Podczas oglądania dowolnego programu dostępnego w Telewizji na kartę z
    częstotliwości 11508H z Hotbirda zdarzają się czasem zacięcia sygnału.
    Tuner pisze wtedy "słaby sygnał". Dotyczy to także TVN Warszawa, który
    jest FTA. Ten sam efekt na Fergusonie DF-9000 i Opticum 7300. Czy u Was
    też tak jest?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 2. Data: 2009-06-01 09:21:32
    Temat: Re: TnK i zacięcia na transponderze 11508V
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:

    >Czy u Was też tak jest?

    Zawsze tak miałem, był już taki temat nawet.
    Obecnie to nic z tego transpondera w ogóle mi nie chodzi.
    Widzę że jakość i poziom sygnału to max. kilkanaście procent (zazwyczaj 0
    słownie zero).
    A poprawnie odbiera gdy jest ich ponad 50.

  • 3. Data: 2009-06-01 09:24:21
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Obecnie to nic z tego transpondera w ogóle mi nie chodzi.

    A u mnie czasem działa, a czasem nie. I to jest najgorsze ;-)

    > Widzę że jakość i poziom sygnału to max. kilkanaście procent (zazwyczaj
    > 0 słownie zero).

    Poziom sygnału niby jest taki sam, jak na innych transponderach, no może
    mała różnica. Za to jakość wyraźnie niższa, Ferdek kreskami pokazuje
    prawie 100% na innych transp. i około 50% na tym jednym.
    Dzięki za odpowiedź.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 4. Data: 2009-06-01 09:31:30
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:
> [...]
    > 0 słownie zero).
    > A poprawnie odbiera gdy jest ich ponad 50.

    zmień konwerter i ustaw antene, są czasem problemy na niektórych
    konwerterach z tym transponderem.
    z singli polecam trix`a.

    pawell

  • 5. Data: 2009-06-01 09:59:48
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik pawell32 napisał:
    > zmień konwerter i ustaw antene, są czasem problemy na niektórych
    > konwerterach z tym transponderem.

    Z czego to wynika, z czułości konwertera, czy to wina transpondera?
    Ja mam konwertery GI-201 i raczej nie ma z niczym problemów. No, prawie.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 6. Data: 2009-06-01 11:29:52
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Bartłomiej Zieliński pisze:

    > Z czego to wynika, z czułości konwertera, czy to wina transpondera?
    > Ja mam konwertery GI-201 i raczej nie ma z niczym problemów. No, prawie.

    nie wiem od czego dokładnie to zależy, ale ten akurat jest
    jednym ze słabszych transponderów.
    trzeba dobrze kąt ustawić.

    pawell

  • 7. Data: 2009-06-01 11:32:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > nie wiem od czego dokładnie to zależy, ale ten akurat jest
    > jednym ze słabszych transponderów.

    Nie znam słabszego.

    > trzeba dobrze kąt ustawić.

    Kąt czego?
    Anteny?
    Dam radę coś sam i bez sprzętu coś z tym zmienić?

  • 8. Data: 2009-06-01 11:39:01
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > Nie znam słabszego.

    > Kąt czego?
    > Anteny?
    > Dam radę coś sam i bez sprzętu coś z tym zmienić?

    kąt obrotu wokół osi.
    doświadczalnie, ale zależy od konwertera.

    pawell

  • 9. Data: 2009-06-01 11:43:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > kąt obrotu wokół osi.

    Czyli co: lewo-prawo, czy góra-dół przy ustawianiu anteny?

  • 10. Data: 2009-06-01 11:48:02
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > Czyli co: lewo-prawo, czy góra-dół przy ustawianiu anteny?

    musisz lekko obrócić konwerter wokół jego osi
    patrząc od tyłu anteny zgodnie ze wskazówkami

    pawell