  • Data: 2013-10-09 22:31:59
    Temat: Re: Thomson 29DJ24E- ekran czarny, mruga dioda
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Resu8" <$@$.com> napisał w wiadomości
    news:52558242$0$2181$65785112@news.neostrada.pl...
    > Do dzisiaj było OK. Przy próbie zmiany kanału przy pomocy pilota
    > ekran zrobił się czarny. Nic nie dała wymiana baterii w pilocie
    > oraz próba wybrania kanału bezpośrednio z panelu telewizora.
    > Nie ma także głosu.
    > Ekran jest cały czas czarny. Po wyłączeniu zasilania i ponownym włączeniu
    > dioda świeci się równo kolorem czerwonym. Po próbie włączenia któregoś
    > z kanałów, czy to z pilota, czy z panelu, słychać odgłos jak dawniej
    > przy włączaniu telewizora. Potem dioda zmienia kolor na żółty i z powrotem
    > na czerwony, w sumie 3 razy. Dzieje się to raczej wolno.
> [...]

    Coś mi się widzi braciszku, że nie spytałeś wujka Gugla o problem - to może
    być 3-krotna próba załączenia układu protekcji (dziwnie to brzmi, ale tak
    znalazłem to napisane), albo padnięte trafo WN (wskazania nie były
    jednoznaczne).
    Ja przede wszystkim, dokładnie oczyściłbym w środku, bo jeśli nakurzyło się
    i złapało wilgoć, to też może być, komuś i to się trafiło.
    Czyszcząc kineskop uważaj na warstwę grafitu - jest bardzo delikatna i łatwo
    schodzi. Pamiętaj o bezpieczeństwie (elektrycznym i mechanicznym).
    Przetrawiając opis wywnioskowałem, że przełączanie programów mogło
    spowodować chwilowy skok napięcia (no, stan nieustalony), co mogło przebić
    coś, co już było na granicy awarii. Raczej samo nie ustąpi, trzeba coś
    zadziałać, choćby dokładnie oczyścić w środku, kurz potrafi ładnie zwierać,
    jak wilgoci załapie.
    Hasło do dalszego szukania - thomson tv error 27 (bo migało 2 razy i 7
    razy). Jeśli nie czujesz się na siłach dokonać takiego czyszczenia, to
    zaproś znającego się na tym kumpla, postaw browar i do dzieła, browar PO
    AKCJI.
    To tyle, co na szybko znalazłem guglając.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.