  • Data: 2010-04-17 17:18:56
    Temat: Re: Test przy okazji wyrzucania starych płyt CD-R
    Od: "Irokez" <n...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał w
    wiadomości news:hqcjka$rnn$1@inews.gazeta.pl...
    > Wyrzucam stos starych płyt CDR. Przy okazji przeprowadziłem test odczytu i
    > wszystkie 8-13-letnie płyty są odczytywalne. Tylko jedna płyta czytała się
    > słabiej (nikomu nie znana marka Speer). Ale dała się odczytać w całości
    > bez użycia specjalnych środków.
    > Co mnie zaskakuje, czytają się nawet płyty Hawk, które z definicji są
    > odrzutami niskiej jakości.
    >
    > Testowałem następujące marki:
    >

    > Philips 6x - 13 lat - OK
    > Speer - 11 lat - powoli, ale działa
    > BTC 24x - 8 lat - OK
    > Platinum 800MB 32x - 8 lat - OK
    > Verbatim - 11 lat - OK
> [...]

    Ja podobnie zrzucałem na HD dane
    Złote Philipsy zero problemów
    Verbatim również 100%
    TDK sporadycznie zwalniały
    W kosz poszły Princo w 100%
    Platinium większość się odczytała.
    Nie komentuję Hawków bo nie kupowałem ale to co przynosili to padało już
    podczas nagrywania

    DVD:
    Basfy padły, kupione kiedyś białe Vobis w 100% śmieć.
    Zero problemów z Verbatimem, Dysanem (czerwono-czarne, lepsze niż Verb
    według nie) i TDK (oprócz kupionej partii w Tesco którą sie poprostu
    pozbyłem)

    DVD nagrywane Pioneerem A06
    CD te starocie nagrywane TEAC CDRW x16

    Pozdrawiam.