  • 121. Data: 2011-01-11 07:51:40
    Temat: Re: Test porównawczy jezyków programowania
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    A.L. pisze:

    > Opor przeciwko certyfikatom w inzinierii komputerowej generowany jest
    > przez halasliwych osobnikow nie posiadajacych wymaganych kwalifikacji,
    > jak rozneiz nei posiadajacych ani checi ani mozliwosci intelektualnych
    > aby te kwalifikacje zdobyc.

    Nie tylko przez takich. Również przez osoby widzące bezsens takowych
    certyfikatów. Certyfikat musiałby być odnawiany dość często, jeśli
    miałby cokolwiek mówić o osobie posiadającej takowy, inaczej mówi tylko
    tyle, że kiedyś ktoś go zdobył i nic więcej.

    > Jakos nei widze podobnyc oporow wsrod inzynierow mechanikow,
    > inzynierow budowlanych czy lekarzy

    I później mamy konowałów, którzy bronią innych konowałów, a np. lekarz,
    który pomagał osobom poszkodowanych przez konowałów w pisaniu pozwów
    przeciwko tym, co źle wykonują swój zawód zostaje ukarany przez izbę
    lekarską...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 122. Data: 2011-01-11 08:10:41
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Bronek Kozicki pisze:

    > a budynki mają się nie zapadać itd. , ale uzyskuje się takie efekty
    > głównie poprzez certyfikowanie konkretnego wyrobu - a nie osób które go
    > zaprojektowały.

    Napiszę więcej - zwiedzając ostatnio jedno z miast dowiedziałem się, że
    większość budynków z jednego okresu teoretycznie zaprojektowanych jest
    przez jednego architekta, ale pewne potwierdzone źródła mówią, że
    projektowali je inni architekci, sprowadzani np z Wiednia, ale nie
    mający uprawnień do projektowania w Królestwie Polskim, więc podpisywał
    się pod projektami główny architekt w mieście, bo on miał te uprawnienia...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 123. Data: 2011-01-11 08:16:26
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Mon, 10 Jan 2011 18:39:02 -0600 A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Analog z Jezykami Formalnymi itede. nie jest najlepszy, bo o ile bez
    > jezykow formalnych da sie obejsc programiscie, to elektronikowi bez
    > teorii obwodow czy teorii pola obejsc sie nie da. Uzywa tego na
    > codzien

    Chyba lepsze porównanie to algorytmy i struktury danych. Z tej wiedzy
    każdy korzysta codziennie, chyba że akurat debugguje. ;)

    w.

  • 124. Data: 2011-01-11 08:16:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Andrzej Jarzabek pisze:
    > Nie mówimy przecież o totalnym sterowaniu wszystkim i likwidowaniu
    > wszelkiej wolności, tylko o urzędnikach wydających licencję na sprzedaż
    > i produkcję konkretnych produktów. I to takich, których, zauważ, w
    > "starej Holandii" czy republice weneckiej w ogóle nikt nie mógł
    > produkować z przyczyn innych.

    Problem w tym, że taki urzędnik zazwyczaj się nie zna. Po prostu -
    certyfikowany powinien być wyrób, jeśli tego wymaga i tak jest już
    teraz... Wyroby, które produkowane sa w firmie w której obecnie pracuje
    posiadają wszelkie certyfikaty (bo i potrzebują takowych). Są badane na
    różne okoliczności w różnych laboratoriach. Jednak oprogramowanie
    wewnętrzne, pomagające w pracy, mają być wygodne dla użytkowników i
    działać tak jak użytkownik potrzebuje i tu żadne certyfikaty sa nie
    potrzebne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 125. Data: 2011-01-11 08:18:32
    Temat: Re: Test porównawczy j?zyków programowania
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 11 Jan 2011 02:19:53 +0100, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    >[...]
    >[...]
    >Jedna z najtrudniejszych dziedzin elektroniki ;) Taaak, wszyscy
    >elektronicy używają tego każdego dnia.
    >
    >Rozumiem jakby to był przedmiot obieralny dla tych, których
    >mikrofale/gigaherce jakoś interesują/myślą o karierze w tym kierunku,
    >ale tak staje się tylko trudnym przedmiotem do zaliczenia. Żeby z tego
    >korzystać najpierw trzeba to zrozumieć. Żeby zrozumieć trzeba widzieć
    >sens w zrozumieniu. Inaczej będzie: zakuć, zdać, zapomnieć.

    Po pierwsze - jak dla mnie studia, szczególnie magisterskie, mają ci
    dać podstawy do samodzielnego rozwiązania problemów. Czasami jest to
    rozwiązanie odtwórcze, czasami twórcze. Żeby to zrobić dobrze, to
    warto coś wiedzieć. Problem z samoukami jest tylko taki, że to co mogą
    sami odtworzyć jest ułamkiem tego co już inni zrobili w lepszych
    warunkach. Nie upieram się przy tym, że musi być to poparte papierem z
    uczelni, ale tak jakoś jest, że taki ktoś będzie tak czy siak mocne
    papiery ;) I nie upieram się również przy tym, aby to wszystko
    pamiętać wykute na blache - jeżeli coś robiąc zapali ci się czerwona
    lampka i sprawdzisz coś w książkach/internecie/u kolegi to już ta
    edukacja odniosła sukces.

    Po drugie - aby coś świadomie odrzucić trzeba cokolwiek o tym
    wiedzieć. Pal sześć, jeżeli dziedzina jest odległa od profilu studiów.
    Niestety wymienione powyżej teorie pola, obwodów i tym podobne
    odsiewacze są podstawą dla kierunków elektrycznych. I naprawdę tam są
    wykładane podstawy podstaw ;) Zgodzę się za to, że nie jest to
    wymagane dla osób które oczekują umiejętności rzemieślniczych na
    wyższym czy niższym poziomie. Tyle tylko że nie powinny tego na pewno
    uczyć uniwersytety a i niekoniecznie politechniki na poziomie
    maristerskim. To powinno być domeną zawodówek, techników i szkół
    inżynierskich, gdzie zdobędzie się praktyczną wiedzę nie odstającą od
    obecnego stanu techniki. I to jest dla mnie paradoks - zapotrzebowanie
    jest, brak oferty. I co najciekawsze, nie wypełnia tego prywatna
    oferta edukacyjna (częściowo to rozumiem, taniej jest zrobić szkołę
    humanistyczną niż techniczną, która będzie miała rozsądne
    wyposażenie).

    @ kol. Wojtek - formalnie jestem elektrykiem od napędów elektrycznych.
    Odsiewaczami były ,,ulubione'' przedmioty typu Teoria Pole, El.
    Teoretyczna, Fizyka, Matematyka, Teoria Sterowania. Jeżeli studenci
    nie wykazali chęci to lecieli jak burza. Jak coś chcieli to nie było
    problemu. Bo granicą było przejście poza ,,oczywistości'' programu
    technikum, gdzie podawało się pewne gotowe wzory bez wyprowadzania.

    PS. Mi jakiś czas temu pomogła cienka książeczka, która chyba była
    jakąś publikacją do habilitacji. Były tam dość dokładny przegląd
    problemu, sporo gotowców, wytłumaczona teoria i podstawy fizyczne,
    symulacje i porównania. Symulacje oczywiście w oparciu o TP ;)
    Możeszmi wierzyć, albo nie, ale to co kiedyś bym zaklasyfikował to
    ,,teoretycznego ględzenia i dzielenia włosa na czworo'' okazało się
    być bardzo praktyczne. Tyle tylko że trzeba było mieć do zrobienia
    prościutkie urządzenie, które nijak nie chciało działać, bo kto się
    tam będzie zajmował naskórkowością przy 50Hz i rezystancjami przejść.
    No bo skoro dla 10A działa, to przeliczymy prosto na 6000A i będzie
    ok, czyż nie?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 126. Data: 2011-01-11 08:20:23
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 10 Jan 2011 22:04:56 +0000, Bronek Kozicki <b...@s...net>
    wrote:

    >a budynki mają się nie zapadać itd. , ale uzyskuje się takie efekty
    >głównie poprzez certyfikowanie konkretnego wyrobu - a nie osób które go
    >zaprojektowały.

    Uzyskuje się to przez wielokrotną kontrolę założeń i wykonania. I ma
    się to nijak do wykształcenia.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 127. Data: 2011-01-11 08:39:36
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 01/11/2011 09:16 AM, Wojciech Muła wrote:

    > Chyba lepsze porównanie to algorytmy i struktury danych. Z tej wiedzy
    > każdy korzysta codziennie, chyba że akurat debugguje. ;)

    Mhm. No to nie wiem, czy da się znaleźć dobre porównanie, bo
    przydatności algorytmów i struktur danych nikt nie neguje. Przynajmniej
    ja nie słyszałem.

    JD

  • 128. Data: 2011-01-11 08:46:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Jędrzej Dudkiewicz pisze:

    > Mhm. No to nie wiem, czy da się znaleźć dobre porównanie, bo
    > przydatności algorytmów i struktur danych nikt nie neguje. Przynajmniej
    > ja nie słyszałem.

    A ja i owszem, są osoby uważające, że umiejętność programowania to
    znajomość jakiejś biblioteki i jakiegoś języka programowania...

    Z drugiej strony zawsze mi się wtedy przypomina żart - że w zasadzie
    programować każdy może, np pralki po włożeniu doń prania :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 129. Data: 2011-01-11 08:48:49
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-01-10 22:21, Michoo pisze:
    > Czy ja drwię? Ja tylko pokazuję, że dr hab. (niedługo pewnie prof.) w
    > jakiejś dziedzinie informatyki może głosić kompletne brednie w innej,
    Ja nie przeczę, że to co przytoczyłeś to brednia. Ale każdemu może się
    zdarzyć. Jednak lista publikacji skłania mnie to stwierdzenia, że to po
    prostu błąd a nie niedouczenie.

    > mimo że jej uczy i wszem i wobec pokazuje jak programowanie w Delphi
    > lubi. Taka opozycja dla słów A.L, który sugerował, że wysokie
    > wykształcenie (i certyfikaty) gwarantują "jakość" programisty.

    Wykład nic nie mówi o jakości wykładowcy jako programisty.

    Tak naprawdę to nie czuję się zbyt dobrze rozmawiając o kimś za jego
    plecami. Więc proponuję, żeby nie drążyć tego tematu. Czyli EOT z mojej
    strony.

    Pozdrawiam,
    dr Wit

  • 130. Data: 2011-01-11 08:49:19
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-01-11 09:46, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Z drugiej strony zawsze mi się wtedy przypomina żart - że w zasadzie
    > programować każdy może, np pralki po włożeniu doń prania :)

    Znam pralke zniszczona przez 'zaprogramowanie' zbyt dużej ilosci proszku
    do firanek.

    Inna sprawa, producent plyte z elektronika dal tak, ze piana wczesniej
    czy pozniej musi się na to wylac.

    Na jednej plycie 220v i chipy. To tak a propos profesjonalizmu i szkolen :(