  • 61. Data: 2011-01-09 12:09:58
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 08/01/2011 08:48, Jacek Czerwinski wrote:
    > Po drugie w opensursie slaby kod, slaby programista, slaby projekt by
    > zostal zabity smiechem lub przynajmniej milczeniem.

    hahaha

    B.

  • 62. Data: 2011-01-09 13:55:50
    Od: " " <k...@g...pl>

    Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > rynku, jesli ktos ma do wyboru produkt tanszy i niebezpieczny lub
    > drozszy i bezpieczny, to nawet zmuszanie do produkcji
    > bezpiecznych produktow nie ma sensu. Kazdy sam podejmuje
    > decyzje, sam ryzykuje, sam sie leczy ze swojego ubezpieczenia,
    > ale musi miec dostep do rzetelnej informacji o towarze, np. w postaci
    > certyfikatu towaru. Zdecydowanie lepiej jest karac za wprowadzanie w
    > blad klientow niz za zatrudnianie pracownikow ze slabymi
    > umiejetnosciami. Powinny byc surowe kary za to jesli kogos
    > sie nie ostrzega przed uzyciem czegos niebezpiecznego lub

    Ach ta wiara w niewidzialna reke rynku.

    KK

  • 63. Data: 2011-01-09 13:57:15
    Od: " " <k...@g...pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > Poszlo
    >
    > A.L.

    Dziekuje!

    KK

  • 64. Data: 2011-01-09 14:29:22
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 8 Jan 2011 23:56:43 -0800 (PST), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >umiejetnosciami. Powinny byc surowe kary za to jesli kogos
    >sie nie ostrzega przed uzyciem czegos niebezpiecznego lub

    To jest wizja "wolnego rynku" wedle Karola Marksa

    >Nie wiem... a moze programista wiedzial tylko w firmie byla
    >presja czasu i nie zdazyl dopracowac wszystkiego? Ostatnio
    >kolega opowiadal mi o takiej sytuacji ze zmuszono go
    >do wypuszczenia niebezpiecznej i niedokonczonej aplikacji.
    >
    >Pozdrawiam

    "Furthermore, important lessons about software reuse can be found
    here. A naive assumption is often made that reusing software or using
    commercial off-the-shelf software increases safety because the
    software has been exercised extensively. Reusing software modules does
    not guarantee safety in the new system to which they are transferred
    and sometimes leads to awkward and dangerous designs. Safety is a
    quality of the system in which the software is used; it is not a
    quality of the software itself. Rewriting the entire software to get a
    clean and simple design may be safer in many cases.

    ****Taking a couple of programming courses or programming a home
    computer does not qualify anyone to produce safety-critical
    software.****

    Although certification of software engineers is not yet required,
    more events like those associated with the Therac-25 will make such
    certification inevitable. There is activity in Britain to specify
    required courses for those working on critical software.

    ****Any engineer is not automatically qualified to be a software
    engineer -- an extensive program of study and experience is required.
    Safety-critical software engineering requires training and experience
    in addition to that required for noncritical software.:****

    (gwiazdki moje)

    http://courses.cs.vt.edu/cs3604/lib/Therac_25/Therac
    _5.html

    A.L.

  • 65. Data: 2011-01-09 15:01:57
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 01/09/2011 02:55 PM, k...@g...pl wrote:

    > Ach ta wiara w niewidzialna reke rynku.

    Chyba właśnie niewiara.

    JD

  • 66. Data: 2011-01-09 16:08:19
    Od: " " <k...@g...pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > To jest wizja "wolnego rynku" wedle Karola Marksa

    Mi sie wydaje, ze to jest taka naiwna wiara, ze jak sie da ludziom pelnie
    informacji, to oni podejma racjonalne decyzje. Tak nie jest, czesc ludzi jest
    gotowa korzystac z niebezpiecznych urzadzen zeby sciac koszty o 2%, a potem
    konsekwencje wypadkow spadaja rowniez na reszte spoleczenstwa (przyklad:
    karetka pogotowia wysylana do barana ktory nie zapial pasow). Dlatego nie
    wystarczy wymuszac informowanie klienta o tym, jak (nie)bezpieczny jest
    kupowany produkt -- trzeba rowniez wymuszac na producentach spelnianie
    minimalnych wymogow bezpieczenstwa nawet wtedy, kiedy klienta to nie obchodzi.
    Idealnie sferyczny wolny rynek nam tego nie da, potrzebne sa odpowiednie
    regulacje prawne.

    KK

  • 67. Data: 2011-01-09 16:58:44
    Od: A.L. <l...@a...com>

    OK.

    A.L.

  • 68. Data: 2011-01-09 20:53:54
    Temat: Re: Test porównawczy j?zyków programowania
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    On 08-01-2011 23:49, A.L. wrote:
> [...]
    Tia, zawsze osoby bez szkoly tlumacza ze jest do niczego potrzebna....

    Pozdr

    Marek

  • 69. Data: 2011-01-10 01:09:56
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 9 Sty, 17:08, " " <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > konsekwencje wypadkow spadaja rowniez na reszte spoleczenstwa (przyklad:
    > karetka pogotowia wysylana do barana ktory nie zapial pasow).
    Zgadza sie, nie jest to takie proste zeby jednym pomyslem
    (jakimkolwiek)
    uzdrowic cale spoleczenstwa.

> [...]
    > Idealnie sferyczny wolny rynek nam tego nie da, potrzebne sa odpowiednie
    Wolny rynek jest (z tego co pamietam, uczylem sie tego chyba
    20lat temu) tylko idealnym modelem, aby moglo zaistniec cos podobnego
    do wolnego rynku, potrzebne sa wlasnie regulacje prawne. Samo z
    siebie to moze zaistniec jedynie Prawo Buszu.

    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2011-01-10 06:49:07
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Użytkownik "A.L." <l...@a...com> napisał w wiadomości

    > Tez tak uwazam. To znaczy ze programowac powinni tylko ci ktorzy maja
    > odpowiednie kwalifikacje poswiadczone dyplomem i licencja. Nie widzie
    > powodow dla ktorych wymaga sie wyzszych studiow od faceta
    > obliczajacego wytrzynalosc mostu, a oprogramwoanie ktore moza zabic
    > czlowieka moze robic byle polglowek bez kwalifikacji.
    >
    > Co wiecej, do projektowania mostow same studia nei wystarcza.
    > Potzrebna sa tak zwane "uprawnienia" ktorych zrobienie trwa pare lat.
    > Podobnie, skonczenie studiow nie powinno byc wystarczajace do
    > programowania profesjonalnego; powinna byc potrzebna "licencja" czy
> [...]

    Jak widac euro-komunizmi dobrze miesza w umyslach.
    Haslo na dzis: urzedas wydajacy licencje i uprawnienia Twoim guru!

    Adam