  • 51. Data: 2011-01-08 22:49:13
    Temat: Re: Test porównawczy j?zyków programowania
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 08 Jan 2011 20:46:01 +0100, "Przemek O." <p...@o...eu>
    wrote:

> [...]
    >musi mieć certyfikat wyrobu medycznego w odpowiedniej klasie oraz CE.
    >Zdobycie certyfikatu np w klasie 2a jest poprzedzone testami klinicznymi.
    >Inna bajka że nikt nie wymaga (może wymaga, ale nie sprawdza) czy
    >używane oprogramowanie ma odpowiedni certyfikat. I to jest pole do
    >popisu dla tych którzy nie mają certyfikatu, lub dla tych którzy nie
    >mogą go mieć (z powodu błędów jakiegokolwiek typu).

    >Najlepszy programista jakiego znałem miał wykształcenie podstawowe. Ja
    >też nie widzę żadnego związku między wykształceniem a jakością

    No, wodocznei Kolega ma na mysli "kodera" a nie programiste .Ja tu mam
    pod bokiem takich pistoletow ktorzy probowali i dalej proboja
    rzowiazywac problemy NP-zupelne metoda zagniezdzonych petli i
    pzreszukiwania wszystkich wariantow.

    A.L.

  • 52. Data: 2011-01-08 23:05:03
    Temat: Re: Test porównawczy języków programowania
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Wyslalem.

    A.L.

  • 53. Data: 2011-01-09 00:56:57
    Od: " " <k...@g...pl>

    Jacek Czerwinski <...@...z.pl> napisał(a):

    > Po drugie w opensursie slaby kod, slaby programista, slaby projekt by
    > zostal zabity smiechem lub przynajmniej milczeniem.

    Bzdura.

    KK

  • 54. Data: 2011-01-09 01:08:06
    Od: " " <k...@g...pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > Zalezy od definicji "bezpieczenstwa". Quanty i inni jajoglowi pisza
    > neistety kod tak ze jak dane sa zgodne ze specufikacja to wszystko
    > jest OK. Jak sa neizgodne, to program sie "wykzracza" bez zadnego
    > ostzrezenia. Zreszta, jak sa zgodne to czasem wie "wykrzacza" bo ktos
    > czegos tam nie pzrewidzial.

    Staram sie byc mily dla uzytkownika i tlumaczyc w kodzie, czemu sie wykrzaczam ;-)

    > Jakos "quanty" nei moga przyjac do wiadomosci ze 75% produkcyjnego
    > kodu to wlasnie pilnowanei "kontraktu", obsluhe wyjatkow i tak dalej.
    > program nie moze sie "wykzraczac".
    >
    > Ale racja, ze jek cos jest potencjalnie do wyrzucenia, to moze byc na
    > spinacze i gume do zucia...

    Gdybym 75% czasu spedzal na polerowaniu obslugi wyjatkow, to moj szef by mnie
    zatlukl myszka, bo to byloby nieoplacalne dla firmy.

    Z kolei rozmawialem kiedys z ludzmi ktorzy rozwijaja systemy algotrading. Tam
    maszyna ma chodzic sama przez caly dzien, a blad systemu moze w ciagu 1 minuty
    spowodowac duze straty. No i oni testuja kod duzo dokladniej i poleruja go
    starannie.

    > No, musze miec jakis adres na ktory moge wyslac :)

    "krwawy_krolik malpa gazeta pl" moze byc?

    KK

  • 55. Data: 2011-01-09 01:27:51
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 9 Jan 2011 01:08:06 +0000 (UTC), " "
    <k...@g...pl> wrote:

    >Staram sie byc mily dla uzytkownika i tlumaczyc w kodzie, czemu sie wykrzaczam ;-)

    Kto to jest uzytkownik?.

    >Gdybym 75% czasu spedzal na polerowaniu obslugi wyjatkow, to moj szef by mnie
    >zatlukl myszka, bo to byloby nieoplacalne dla firmy.

    Dlatego mam dreszcze i goraczke gdy pobieram pieniadze z ATM

    >"krwawy_krolik malpa gazeta pl" moze byc?

    Wezmie 6 MB?..

    A.L.

  • 56. Data: 2011-01-09 01:45:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 09.01.2011 02:27, A.L. pisze:

    > Dlatego mam dreszcze i goraczke gdy pobieram pieniadze z ATM
    Mnie bardziej martwi bankowość online: zdarzyło mi się nie tak dawno, że
    z trzech przelewów zrobionych jeden po drugim jeden dotarł z opóźnieniem
    a drugi zniknął kompletnie (ani pieniądze z konta nie ubyły, ani numer
    sekwencyjny transakcji się nie podbił) mimo, że dostałem informację, że
    transakcja zrealizowana pomyślnie.
    Bankomat zostawia sporo logów po drodze (w tym na rachunku) a więc i
    jakaś szansę reklamacji.

    to ja tez poproszę - teorii nigdy dość:
    s...@p...da.ru

    Michoo

  • 57. Data: 2011-01-09 02:17:31
    Od: " " <k...@g...pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):

    > ;-)
    > >

    > Kto to jest uzytkownik?.

    Analityk z mojej firmy. Albo siedzi <20m ode mnie, albo gdzies Azji czy USA i
    moze do mnie zadzwonic.

    > Dlatego mam dreszcze i goraczke gdy pobieram pieniadze z ATM

    No ale oprogramowanie z ATM oplaca sie testowac i dopieszczac dokladniej.
    Gdyby klienci chcieli co miesiac miec nowe funkcje w ATM, byloby to niemozliwe
    (a w takiej sytuacji ja operuje).

    > Wezmie 6 MB?..

    Wezmie. Dziekuje serdecznie.

    KK

  • 58. Data: 2011-01-09 02:58:37
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 9 Jan 2011 02:17:31 +0000 (UTC), " "
    <k...@g...pl> wrote:

    >No ale oprogramowanie z ATM oplaca sie testowac i dopieszczac dokladniej.
    >Gdyby klienci chcieli co miesiac miec nowe funkcje w ATM, byloby to niemozliwe
    >(a w takiej sytuacji ja operuje).

    Przypadkiem wiem jak owo oprogramwoanie wyglada. Dlatego mam dreszcze.

    >Wezmie. Dziekuje serdecznie.

    Poszlo

    A.L.

  • 59. Data: 2011-01-09 07:56:43
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 8 Sty, 23:46, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Owszem. jak sobie programuje w domu dla wlasnej przyjemnosci. Ale jak
    > programuje po to zeby zrobic produckt ktory bedzie uzywany pzrez
    > innych ludzi, to juz nie jest jego prywatna sprawa.
    To jest oczywiscie racja i absolutnie nie kloce sie z tym.

    Po prostu widze w innym miejscu rozwiazanie tego problemu, a
    mianowicie w przeciwdzialanu OSZUSTWOM ludzi. W wolnokonkurencyjnym
    rynku, jesli ktos ma do wyboru produkt tanszy i niebezpieczny lub
    drozszy i bezpieczny, to nawet zmuszanie do produkcji
    bezpiecznych produktow nie ma sensu. Kazdy sam podejmuje
    decyzje, sam ryzykuje, sam sie leczy ze swojego ubezpieczenia,
    ale musi miec dostep do rzetelnej informacji o towarze, np. w postaci
    certyfikatu towaru. Zdecydowanie lepiej jest karac za wprowadzanie w
    blad klientow niz za zatrudnianie pracownikow ze slabymi
    umiejetnosciami. Powinny byc surowe kary za to jesli kogos
    sie nie ostrzega przed uzyciem czegos niebezpiecznego lub
    szkodliwego.

    > Patrz prztkaldy ktore przytoczylem, poczynajac of Therac-25. To
    > urzadzenai zabilo pare osob bo programista nei wiedzial ze ejst os
    > takiego jak "race condition"
    Nie wiem... a moze programista wiedzial tylko w firmie byla
    presja czasu i nie zdazyl dopracowac wszystkiego? Ostatnio
    kolega opowiadal mi o takiej sytuacji ze zmuszono go
    do wypuszczenia niebezpiecznej i niedokonczonej aplikacji.

    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2011-01-09 09:11:36
    Od: Adam Drzewiecki <a...@o...pl.wytnijto.invalid>

    W dniu 2011-01-09 03:58, A.L. pisze:
> [...]

    Wiem, że jestem już którymś z kolei zainteresowanym, ale czy tez mógłbym
    prosić o przesłanie kopii?

    Mój adres: adam429 <at sign> o2 <dot> pl

    Pozdrawiam
    Adam Drzewiecki