  • 1. Data: 2012-10-04 12:36:52
    Temat: Test EMC zakłócenia zewnętrzne
    Od: Bool <n...@n...com>

    Mam urządzenie z interfejsem Ethernet, wolne pary przewodów są wykorzystane do
    zasilania (prąd około
    200mA). Podczas testów EMC okazało się, że dla pewnych wartości sygnałów zewnętrznych
    zakłócających
    układ się wiesza. Niestety nie było mnie przy tych pomiarach. Wiem tylko tyle że było
    zakładane na
    przewód Ethernetowy coś w rodzaju cęg do których był podłączony generator (chyba
    impulsów losowych).
    Moim zdaniem winnym zwisów są właśnie te przewody zasilania i chciałbym wyeliminować
    zakłócenia
    dostające się właśnie od tej strony. Na linii zasilania był koralik PBY321611T-601Y,
    jak widać nie
    wiele on pomaga, więc szukam lepszego rozwiązania. Postanowiłem zastosować dławik
    skompensowany
    prądowo. W standardowym połączeniu tego dławika służy on do niwelowania zakłóceń
    wspólnych, ale
    można też cewki połączyć w "trybie różnicowym". Tylko nie jestem pewien czy w tym
    przypadku mam do
    czynienia z zakłóceniami wspólnymi czy różnicowymi.

  • 2. Data: 2012-10-04 13:07:03
    Temat: Re: Test EMC zakłócenia zewnętrzne
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Bool" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wspólnych, ale można też cewki połączyć w "trybie różnicowym". Tylko nie
    > jestem pewien czy w tym przypadku mam do czynienia z zakłóceniami

    Coś nakładane na kabel nie jest w stanie wrzucić w kabel innych zakłóceń niż
    wspólne.
    P.G.

  • 3. Data: 2012-10-04 14:01:15
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Czy na pewno masz dobrze sparowane linie w kablu?.
    Jest to wyjątkowo ważne aby nie używać przewodów z różnych par.
    Ethernet prawidłowo wykonany powinien być zupełnie odporny na zakłócenia
    wspólne.
    opis np.
    http://www.kamery.pl/pomoc/zlacza-w-instalacjach-mon
    itoringu-ip.htm

    t-1

  • 4. Data: 2012-10-04 14:42:31
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2012-10-04 14:01, t-1 pisze:
> [...]
    > Jest to wyjątkowo ważne aby nie używać przewodów z różnych par.
    > Ethernet prawidłowo wykonany powinien być zupełnie odporny na zakłócenia wspólne.

    Pary mam OK, ale tak jak pisałem mam puszczone zasilanie w wolnych liniach i stąd
    moje problemy.

  • 5. Data: 2012-10-04 14:43:21
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2012-10-04 13:07, Piotr Gałka pisze:
    > Coś nakładane na kabel nie jest w stanie wrzucić w kabel innych zakłóceń niż
    wspólne.

    Dziękuję. Potwierdziły się moje przypuszczenia.

  • 6. Data: 2012-10-04 15:19:32
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Dziękuję. Potwierdziły się moje przypuszczenia.

    Oczywiście różne niedoskonałości powodują, że zakłócenia różnicowe też się
    pojawiają, ale raczej niewielkie.

    Nie pamiętam, czy przypadkiem przy zakłóceniach burst urządzenie nie ma
    prawa się powiesić pod warunkiem, że samo wstanie.
    P.G.

  • 7. Data: 2012-10-04 15:31:53
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.10.2012 14:42, schrieb Bool:
    itoringu-ip.htm

    > Pary mam OK, ale tak jak pisałem mam puszczone zasilanie w wolnych
    > liniach i stąd moje problemy.

    Dodaj ewentualnie transile bidirekcjonalne na zasilaniu. Mój EMC-spec
    robił jeszcze próby ze zprzężeniem pojemnościowym. Urządzenie stało
    izolowane na stole podłączonym do źródła zakłóceń, a próbką dotykało się
    wsiech drutów i cokolwiek metalicznego wystawało z urządzenia.

    Waldek

  • 8. Data: 2012-10-04 15:55:21
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Zasilanie można zrobić na dwa sposoby:

    1. jedna para oba druty (+), druga para oba druty (-) i jest to chyba
    standardem PoE
    Ciekawe jakby podłączyć, jeśli nie ma przeciwskazań:
    2. pierwszy przewód z każdej pary (+), drugi przewód (-). Myślę, że powinno
    być lepiej zrównoważone.

    t-1

  • 9. Data: 2012-10-04 16:17:07
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ciekawe jakby podłączyć, jeśli nie ma przeciwskazań:
    > 2. pierwszy przewód z każdej pary (+), drugi przewód (-). Myślę, że

    Zrównoważenie ma znaczenie dla symetrycznych przebiegów szybkozmiennych, a
    DC raczej do nich nie należy.
    P.G.

  • 10. Data: 2012-10-04 18:13:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t-1,

    Thursday, October 4, 2012, 3:55:21 PM, you wrote:

> [...]
    > Ciekawe jakby podłączyć, jeśli nie ma przeciwskazań:
    > 2. pierwszy przewód z każdej pary (+), drugi przewód (-). Myślę, że powinno

    Nie ma znaczenia.

    --
    Best regards,
    RoMan