    Date: Thu, 04 Oct 2012 12:36:52 +0200
    From: Bool <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Test EMC zakłócenia zewnętrzne

    Mam urządzenie z interfejsem Ethernet, wolne pary przewodów są wykorzystane do
    zasilania (prąd około
    200mA). Podczas testów EMC okazało się, że dla pewnych wartości sygnałów zewnętrznych
    zakłócających
    układ się wiesza. Niestety nie było mnie przy tych pomiarach. Wiem tylko tyle że było
    zakładane na
    przewód Ethernetowy coś w rodzaju cęg do których był podłączony generator (chyba
    impulsów losowych).
    Moim zdaniem winnym zwisów są właśnie te przewody zasilania i chciałbym wyeliminować
    zakłócenia
    dostające się właśnie od tej strony. Na linii zasilania był koralik PBY321611T-601Y,
    jak widać nie
    wiele on pomaga, więc szukam lepszego rozwiązania. Postanowiłem zastosować dławik
    skompensowany
    prądowo. W standardowym połączeniu tego dławika służy on do niwelowania zakłóceń
    wspólnych, ale
    można też cewki połączyć w "trybie różnicowym". Tylko nie jestem pewien czy w tym
    przypadku mam do
    czynienia z zakłóceniami wspólnymi czy różnicowymi.