-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ip-46-21-210-2
09.nette.pl!not-for-mail
From: RadosławF <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tesle masowo przestają działać na mrozie. TESTY
Date: Wed, 24 Jan 2024 11:31:50 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <uoqofd$gtk$2$Radoslaw@news.chmurka.net>
References: <uo8mlk$v1a$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
<uoqhn7$htv$1$Janusz@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 24 Jan 2024 10:23:41 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Radoslaw";
posting-host="ip-46-21-210-209.nette.pl:46.21.210.209";
logging-data="17332";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:QUFDIieSsvfyNYhemiJlrZwOeyo=
sha256:/4feKPEMUFgqGsom+uTYhPX9b9FozYC+Xul3sD8eIfM=
sha1:lpI/OH9/WUF1M6PUeeJVCdMV3qM=
sha256:7XVQDKtvKzWacR7dKrHGLlajG7g2LPm5LhT0R06B4ZQ=
Content-Language: pl
In-Reply-To: <uoqhn7$htv$1$Janusz@news.chmurka.net>
X-Antivirus-Status: Clean
X-Antivirus: Avast (VPS 240123-8, 23.1.2024), Outbound message
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719187
[ ukryj nagłówki ]W dniu 24.01.2024 o 09:36, Janusz pisze:
>> Na szczęście problem dotyczy usa. :-)
> Nie tylko, zrobili testy w standardowych warunkach z grzaniem ogniw
> włącznie i na krótkich trasach 23km elektryki mają wzrost zużycia od 40
> do 105% energii :)
>
> "O ile jednak kierowca elektryka może świadomie zrezygnować z ogrzewania
> i w ten sposób ograniczyć zużycie prądu kosztem własnego komfortu, tak
> na ogrzewanie baterii nie ma żadnego wpływu. Chemia w akumulatorze
> najlepiej czuje się w temperaturze między 20 a 40 stopniami Celsjusza -
> wówczas można liczyć na optymalną wydajność ogniw."
> "Jednak ogrzanie ogromnej baterii, ważącej kilkaset kilogramów, wymaga
> zimą dużo energii, a im większa pojemność ogniw i im niższa temperatura,
> tym też więcej prądu potrzeba na osiągnięcie optymalnej temperatury
> pracy. O ile więcej? ADAC wziął to pod lupę we własnych testach, jak i
> tych przeprowadzonych przez organizację Green NCAP.
> Test Green NCAP bazuje na cyklu pomiarowym WLTP i jest wykonywany w
> laboratorium, czyli na "rolkach". Przez 30 minut auto "przejeżdża"
> dystans 23 km według określonego scenariusza: interwały rozpędzania,
> hamowania, jak i osiągane prędkości są w pełni powtarzalne. Próby
> wykonano w komorach termicznych w temperaturze 23 st. C oraz -7 st. C.
> Przed testem samochody spędzały w nich kilka godzin, co miało symulować
> całonocny postój poza garażem. Mówimy więc o scenariuszu użytkowania, w
> którym właściciel nie ładuje auta w domu, a po zimnym rozruchu pokonuje
> odcinek miejski, podmiejski, jak i drogę szybkiego ruchu."
> "Zużycie testowanych aut było w zimowych warunkach średnio o 70 proc.
> wyższe niż w letnich. W przypadku Renault Kangoo i Volkswagena ID.5
> zapotrzebowanie na prąd w -7 st. C zwiększyło się dwukrotnie w
> porównaniu z tym w 23 st. C. Najniższy procentowy wzrost Green NCAP
> odnotował w BYD Atto 3 (+38 proc.) oraz Dacii Spring (+39 proc.), która
> dysponuje najmniejszym akumulatorem w tym zestawieniu (26,8 kWh brutto).
> ADAC zwraca też uwagę, że nie widać tu tendencji, by modele europejskich
> producentów radziły sobie z chłodnymi temperaturami wyraźnie lepiej niż
> auta chińskie."
>
> Tabelka z wynikami w artykule.
>
> https://e.autokult.pl/zima-zuzycie-pradu-aut-elektry
cznych-rosnie-srednio-o-70-proc,6987822989617984a
Tesla przy -20c traci połowę zasięgu.
I jest to podobno najlepszy wynik w kategorii wózki akumulatorowe.
https://ithardware.pl/aktualnosci/ulepszona_tesla_mo
del_3_wygrywa_zimowy_test_zasiegu_w_temperaturze_20_
c_ale_zasieg_i_tak_spadl-31263.html
A durny fanboy na tej grupie i w tym wątku twierdzi że to tylko
problem userów którzy zostawiają za słabo naładowaną baterię.
Pozdrawiam
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=