eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesle masowo przestają działać na mrozie.Re: Tesle masowo przestają działać na mrozie. TESTY
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ip-46-21-210-2
    09.nette.pl!not-for-mail
    From: RadosławF <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesle masowo przestają działać na mrozie. TESTY
    Date: Wed, 24 Jan 2024 11:31:50 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <uoqofd$gtk$2$Radoslaw@news.chmurka.net>
    References: <uo8mlk$v1a$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
    <uoqhn7$htv$1$Janusz@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 24 Jan 2024 10:23:41 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Radoslaw";
    posting-host="ip-46-21-210-209.nette.pl:46.21.210.209";
    logging-data="17332";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:QUFDIieSsvfyNYhemiJlrZwOeyo=
    sha256:/4feKPEMUFgqGsom+uTYhPX9b9FozYC+Xul3sD8eIfM=
    sha1:lpI/OH9/WUF1M6PUeeJVCdMV3qM=
    sha256:7XVQDKtvKzWacR7dKrHGLlajG7g2LPm5LhT0R06B4ZQ=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <uoqhn7$htv$1$Janusz@news.chmurka.net>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: Avast (VPS 240123-8, 23.1.2024), Outbound message
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719187
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 24.01.2024 o 09:36, Janusz pisze:

    >> Na szczęście problem dotyczy usa.  :-)
    > Nie tylko, zrobili testy w standardowych warunkach z grzaniem ogniw
    > włącznie i na krótkich trasach 23km elektryki mają wzrost zużycia od 40
    > do 105% energii :)
    >
    > "O ile jednak kierowca elektryka może świadomie zrezygnować z ogrzewania
    > i w ten sposób ograniczyć zużycie prądu kosztem własnego komfortu, tak
    > na ogrzewanie baterii nie ma żadnego wpływu. Chemia w akumulatorze
    > najlepiej czuje się w temperaturze między 20 a 40 stopniami Celsjusza -
    > wówczas można liczyć na optymalną wydajność ogniw."
    > "Jednak ogrzanie ogromnej baterii, ważącej kilkaset kilogramów, wymaga
    > zimą dużo energii, a im większa pojemność ogniw i im niższa temperatura,
    > tym też więcej prądu potrzeba na osiągnięcie optymalnej temperatury
    > pracy. O ile więcej? ADAC wziął to pod lupę we własnych testach, jak i
    > tych przeprowadzonych przez organizację Green NCAP.
    > Test Green NCAP bazuje na cyklu pomiarowym WLTP i jest wykonywany w
    > laboratorium, czyli na "rolkach". Przez 30 minut auto "przejeżdża"
    > dystans 23 km według określonego scenariusza: interwały rozpędzania,
    > hamowania, jak i osiągane prędkości są w pełni powtarzalne. Próby
    > wykonano w komorach termicznych w temperaturze 23 st. C oraz -7 st. C.
    > Przed testem samochody spędzały w nich kilka godzin, co miało symulować
    > całonocny postój poza garażem. Mówimy więc o scenariuszu użytkowania, w
    > którym właściciel nie ładuje auta w domu, a po zimnym rozruchu pokonuje
    > odcinek miejski, podmiejski, jak i drogę szybkiego ruchu."
    > "Zużycie testowanych aut było w zimowych warunkach średnio o 70 proc.
    > wyższe niż w letnich. W przypadku Renault Kangoo i Volkswagena ID.5
    > zapotrzebowanie na prąd w -7 st. C zwiększyło się dwukrotnie w
    > porównaniu z tym w 23 st. C. Najniższy procentowy wzrost Green NCAP
    > odnotował w BYD Atto 3 (+38 proc.) oraz Dacii Spring (+39 proc.), która
    > dysponuje najmniejszym akumulatorem w tym zestawieniu (26,8 kWh brutto).
    > ADAC zwraca też uwagę, że nie widać tu tendencji, by modele europejskich
    > producentów radziły sobie z chłodnymi temperaturami wyraźnie lepiej niż
    > auta chińskie."
    >
    > Tabelka z wynikami w artykule.
    >
    > https://e.autokult.pl/zima-zuzycie-pradu-aut-elektry
    cznych-rosnie-srednio-o-70-proc,6987822989617984a

    Tesla przy -20c traci połowę zasięgu.
    I jest to podobno najlepszy wynik w kategorii wózki akumulatorowe.

    https://ithardware.pl/aktualnosci/ulepszona_tesla_mo
    del_3_wygrywa_zimowy_test_zasiegu_w_temperaturze_20_
    c_ale_zasieg_i_tak_spadl-31263.html

    A durny fanboy na tej grupie i w tym wątku twierdzi że to tylko
    problem userów którzy zostawiają za słabo naładowaną baterię.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: