eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesle masowo przestają działać na mrozie.Re: Tesle masowo przestają działać na mrozie. TESTY
  • Data: 2024-01-24 09:36:32
    Temat: Re: Tesle masowo przestają działać na mrozie. TESTY
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 17.01.2024 o 15:10, RadosławF pisze:
    > Na szczęście problem dotyczy usa.  :-)
    Nie tylko, zrobili testy w standardowych warunkach z grzaniem ogniw
    włącznie i na krótkich trasach 23km elektryki mają wzrost zużycia od 40
    do 105% energii :)

    "O ile jednak kierowca elektryka może świadomie zrezygnować z ogrzewania
    i w ten sposób ograniczyć zużycie prądu kosztem własnego komfortu, tak
    na ogrzewanie baterii nie ma żadnego wpływu. Chemia w akumulatorze
    najlepiej czuje się w temperaturze między 20 a 40 stopniami Celsjusza -
    wówczas można liczyć na optymalną wydajność ogniw."
    "Jednak ogrzanie ogromnej baterii, ważącej kilkaset kilogramów, wymaga
    zimą dużo energii, a im większa pojemność ogniw i im niższa temperatura,
    tym też więcej prądu potrzeba na osiągnięcie optymalnej temperatury
    pracy. O ile więcej? ADAC wziął to pod lupę we własnych testach, jak i
    tych przeprowadzonych przez organizację Green NCAP.
    Test Green NCAP bazuje na cyklu pomiarowym WLTP i jest wykonywany w
    laboratorium, czyli na "rolkach". Przez 30 minut auto "przejeżdża"
    dystans 23 km według określonego scenariusza: interwały rozpędzania,
    hamowania, jak i osiągane prędkości są w pełni powtarzalne. Próby
    wykonano w komorach termicznych w temperaturze 23 st. C oraz -7 st. C.
    Przed testem samochody spędzały w nich kilka godzin, co miało symulować
    całonocny postój poza garażem. Mówimy więc o scenariuszu użytkowania, w
    którym właściciel nie ładuje auta w domu, a po zimnym rozruchu pokonuje
    odcinek miejski, podmiejski, jak i drogę szybkiego ruchu."
    "Zużycie testowanych aut było w zimowych warunkach średnio o 70 proc.
    wyższe niż w letnich. W przypadku Renault Kangoo i Volkswagena ID.5
    zapotrzebowanie na prąd w -7 st. C zwiększyło się dwukrotnie w
    porównaniu z tym w 23 st. C. Najniższy procentowy wzrost Green NCAP
    odnotował w BYD Atto 3 (+38 proc.) oraz Dacii Spring (+39 proc.), która
    dysponuje najmniejszym akumulatorem w tym zestawieniu (26,8 kWh brutto).
    ADAC zwraca też uwagę, że nie widać tu tendencji, by modele europejskich
    producentów radziły sobie z chłodnymi temperaturami wyraźnie lepiej niż
    auta chińskie."

    Tabelka z wynikami w artykule.

    https://e.autokult.pl/zima-zuzycie-pradu-aut-elektry
    cznych-rosnie-srednio-o-70-proc,6987822989617984a

    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: