-
Data: 2024-01-24 09:36:32
Temat: Re: Tesle masowo przestają działać na mrozie. TESTY
Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 17.01.2024 o 15:10, RadosławF pisze:
> Na szczęście problem dotyczy usa. :-)
Nie tylko, zrobili testy w standardowych warunkach z grzaniem ogniw
włącznie i na krótkich trasach 23km elektryki mają wzrost zużycia od 40
do 105% energii :)
"O ile jednak kierowca elektryka może świadomie zrezygnować z ogrzewania
i w ten sposób ograniczyć zużycie prądu kosztem własnego komfortu, tak
na ogrzewanie baterii nie ma żadnego wpływu. Chemia w akumulatorze
najlepiej czuje się w temperaturze między 20 a 40 stopniami Celsjusza -
wówczas można liczyć na optymalną wydajność ogniw."
"Jednak ogrzanie ogromnej baterii, ważącej kilkaset kilogramów, wymaga
zimą dużo energii, a im większa pojemność ogniw i im niższa temperatura,
tym też więcej prądu potrzeba na osiągnięcie optymalnej temperatury
pracy. O ile więcej? ADAC wziął to pod lupę we własnych testach, jak i
tych przeprowadzonych przez organizację Green NCAP.
Test Green NCAP bazuje na cyklu pomiarowym WLTP i jest wykonywany w
laboratorium, czyli na "rolkach". Przez 30 minut auto "przejeżdża"
dystans 23 km według określonego scenariusza: interwały rozpędzania,
hamowania, jak i osiągane prędkości są w pełni powtarzalne. Próby
wykonano w komorach termicznych w temperaturze 23 st. C oraz -7 st. C.
Przed testem samochody spędzały w nich kilka godzin, co miało symulować
całonocny postój poza garażem. Mówimy więc o scenariuszu użytkowania, w
którym właściciel nie ładuje auta w domu, a po zimnym rozruchu pokonuje
odcinek miejski, podmiejski, jak i drogę szybkiego ruchu."
"Zużycie testowanych aut było w zimowych warunkach średnio o 70 proc.
wyższe niż w letnich. W przypadku Renault Kangoo i Volkswagena ID.5
zapotrzebowanie na prąd w -7 st. C zwiększyło się dwukrotnie w
porównaniu z tym w 23 st. C. Najniższy procentowy wzrost Green NCAP
odnotował w BYD Atto 3 (+38 proc.) oraz Dacii Spring (+39 proc.), która
dysponuje najmniejszym akumulatorem w tym zestawieniu (26,8 kWh brutto).
ADAC zwraca też uwagę, że nie widać tu tendencji, by modele europejskich
producentów radziły sobie z chłodnymi temperaturami wyraźnie lepiej niż
auta chińskie."
Tabelka z wynikami w artykule.
https://e.autokult.pl/zima-zuzycie-pradu-aut-elektry
cznych-rosnie-srednio-o-70-proc,6987822989617984a
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.24 11:31 RadosławF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją