-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.148
!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tesle masowo przestają działać na mrozie. TESTY
Date: Wed, 24 Jan 2024 09:36:32 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <uoqhn7$htv$1$Janusz@news.chmurka.net>
References: <uo8mlk$v1a$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
Reply-To: j...@o...pl
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.148
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 24 Jan 2024 08:28:23 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.148"; logging-data="18367";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:P5qMwTiGenj+J1MunseSWzk5cMg=
sha256:YtlEy2kYS4Ol1ZRiF71EWZiwCEzO7qpVoJdJjanSln8=
sha1:FGVg7DDuL0GHUSd1a8Md91Ymf7k=
sha256:doBVBIHwz2xAunTe06ZZI6cReDl4OEyY6HFE2TPZZyk=
In-Reply-To: <uo8mlk$v1a$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
Content-Language: pl-PL
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719186
[ ukryj nagłówki ]W dniu 17.01.2024 o 15:10, RadosławF pisze:
> Na szczęście problem dotyczy usa. :-)
Nie tylko, zrobili testy w standardowych warunkach z grzaniem ogniw
włącznie i na krótkich trasach 23km elektryki mają wzrost zużycia od 40
do 105% energii :)
"O ile jednak kierowca elektryka może świadomie zrezygnować z ogrzewania
i w ten sposób ograniczyć zużycie prądu kosztem własnego komfortu, tak
na ogrzewanie baterii nie ma żadnego wpływu. Chemia w akumulatorze
najlepiej czuje się w temperaturze między 20 a 40 stopniami Celsjusza -
wówczas można liczyć na optymalną wydajność ogniw."
"Jednak ogrzanie ogromnej baterii, ważącej kilkaset kilogramów, wymaga
zimą dużo energii, a im większa pojemność ogniw i im niższa temperatura,
tym też więcej prądu potrzeba na osiągnięcie optymalnej temperatury
pracy. O ile więcej? ADAC wziął to pod lupę we własnych testach, jak i
tych przeprowadzonych przez organizację Green NCAP.
Test Green NCAP bazuje na cyklu pomiarowym WLTP i jest wykonywany w
laboratorium, czyli na "rolkach". Przez 30 minut auto "przejeżdża"
dystans 23 km według określonego scenariusza: interwały rozpędzania,
hamowania, jak i osiągane prędkości są w pełni powtarzalne. Próby
wykonano w komorach termicznych w temperaturze 23 st. C oraz -7 st. C.
Przed testem samochody spędzały w nich kilka godzin, co miało symulować
całonocny postój poza garażem. Mówimy więc o scenariuszu użytkowania, w
którym właściciel nie ładuje auta w domu, a po zimnym rozruchu pokonuje
odcinek miejski, podmiejski, jak i drogę szybkiego ruchu."
"Zużycie testowanych aut było w zimowych warunkach średnio o 70 proc.
wyższe niż w letnich. W przypadku Renault Kangoo i Volkswagena ID.5
zapotrzebowanie na prąd w -7 st. C zwiększyło się dwukrotnie w
porównaniu z tym w 23 st. C. Najniższy procentowy wzrost Green NCAP
odnotował w BYD Atto 3 (+38 proc.) oraz Dacii Spring (+39 proc.), która
dysponuje najmniejszym akumulatorem w tym zestawieniu (26,8 kWh brutto).
ADAC zwraca też uwagę, że nie widać tu tendencji, by modele europejskich
producentów radziły sobie z chłodnymi temperaturami wyraźnie lepiej niż
auta chińskie."
Tabelka z wynikami w artykule.
https://e.autokult.pl/zima-zuzycie-pradu-aut-elektry
cznych-rosnie-srednio-o-70-proc,6987822989617984a
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.24 11:31 RadosławF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-02 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-02 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-02 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-12-02 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-02 Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=