-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.148
!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tesle masowo przestają działać na mrozie. TESTY
Date: Wed, 24 Jan 2024 09:36:32 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <uoqhn7$htv$1$Janusz@news.chmurka.net>
References: <uo8mlk$v1a$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
Reply-To: j...@o...pl
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.148
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 24 Jan 2024 08:28:23 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.148"; logging-data="18367";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:P5qMwTiGenj+J1MunseSWzk5cMg=
sha256:YtlEy2kYS4Ol1ZRiF71EWZiwCEzO7qpVoJdJjanSln8=
sha1:FGVg7DDuL0GHUSd1a8Md91Ymf7k=
sha256:doBVBIHwz2xAunTe06ZZI6cReDl4OEyY6HFE2TPZZyk=
In-Reply-To: <uo8mlk$v1a$1$Radoslaw@news.chmurka.net>
Content-Language: pl-PL
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719186
[ ukryj nagłówki ]W dniu 17.01.2024 o 15:10, RadosławF pisze:
> Na szczęście problem dotyczy usa. :-)
Nie tylko, zrobili testy w standardowych warunkach z grzaniem ogniw
włącznie i na krótkich trasach 23km elektryki mają wzrost zużycia od 40
do 105% energii :)
"O ile jednak kierowca elektryka może świadomie zrezygnować z ogrzewania
i w ten sposób ograniczyć zużycie prądu kosztem własnego komfortu, tak
na ogrzewanie baterii nie ma żadnego wpływu. Chemia w akumulatorze
najlepiej czuje się w temperaturze między 20 a 40 stopniami Celsjusza -
wówczas można liczyć na optymalną wydajność ogniw."
"Jednak ogrzanie ogromnej baterii, ważącej kilkaset kilogramów, wymaga
zimą dużo energii, a im większa pojemność ogniw i im niższa temperatura,
tym też więcej prądu potrzeba na osiągnięcie optymalnej temperatury
pracy. O ile więcej? ADAC wziął to pod lupę we własnych testach, jak i
tych przeprowadzonych przez organizację Green NCAP.
Test Green NCAP bazuje na cyklu pomiarowym WLTP i jest wykonywany w
laboratorium, czyli na "rolkach". Przez 30 minut auto "przejeżdża"
dystans 23 km według określonego scenariusza: interwały rozpędzania,
hamowania, jak i osiągane prędkości są w pełni powtarzalne. Próby
wykonano w komorach termicznych w temperaturze 23 st. C oraz -7 st. C.
Przed testem samochody spędzały w nich kilka godzin, co miało symulować
całonocny postój poza garażem. Mówimy więc o scenariuszu użytkowania, w
którym właściciel nie ładuje auta w domu, a po zimnym rozruchu pokonuje
odcinek miejski, podmiejski, jak i drogę szybkiego ruchu."
"Zużycie testowanych aut było w zimowych warunkach średnio o 70 proc.
wyższe niż w letnich. W przypadku Renault Kangoo i Volkswagena ID.5
zapotrzebowanie na prąd w -7 st. C zwiększyło się dwukrotnie w
porównaniu z tym w 23 st. C. Najniższy procentowy wzrost Green NCAP
odnotował w BYD Atto 3 (+38 proc.) oraz Dacii Spring (+39 proc.), która
dysponuje najmniejszym akumulatorem w tym zestawieniu (26,8 kWh brutto).
ADAC zwraca też uwagę, że nie widać tu tendencji, by modele europejskich
producentów radziły sobie z chłodnymi temperaturami wyraźnie lepiej niż
auta chińskie."
Tabelka z wynikami w artykule.
https://e.autokult.pl/zima-zuzycie-pradu-aut-elektry
cznych-rosnie-srednio-o-70-proc,6987822989617984a
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 24.01.24 11:31 RadosławF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
Najnowsze wątki
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-03-21 Wrocław => SOC Tech Leader <=
- 2025-03-21 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-21 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-21 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-03-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-03-21 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-21 Re: Co po KK-200? (Przypadki szczególne ponad 15 lat) [Islandzka matka/ministra ustąpiła]