  • Data: 2017-09-30 13:23:02
    Temat: Re: Tesla nie ma szans
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 30 Sep 2017 13:00:55 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ro tak jak w 78 roku. I na też Marsa mieliśmy lecieć za chwilę;)

    > Kiedyś znalazłem rysunek matki z podstawówki, jak to do miasta wszyscy w
    > 2000 roku latają helikopterami. A tymczasem dalej ludzie jeździli do
    > miasta tymi samymi podmiejszczakami (zwanymi w slangu kolejowym
    > kiblami). _Dokładnie_ tymi samymi egzemplarzami;) tylko o 5 minut dłużej
    > podróż trwała;)
    > Ogólnie odnoszę wrażenie, że z końcem zimnej wojny postęp techniczny
    > jakby zwolnił.

    W pewnych dziedzinach wydaje sie ze, ze dobilismy granic, w innych
    jeszcze byl olbrzymi. Jak to bylo ... "640KB ram powinno wystarczyc
    kazdemu" :-)

    Ale ... osobisty helikopter to nie jest jakies s-f.
    To bylo mozliwe w zasadzie w juz w latach 70-tych, potem sie okazalo,
    ze jak to ma latac pewnie, to niestety musi kosztowac i to nie jest
    dla kazdego, a teraz postep zaszedl, elektryczne starczaja na dolot do
    pracy :-)

    > Najpierw maszyna parowa, rewolucja przemysłowa, potem elektryczność,
    > potem w zasadzie wszytko związane już bezpośrednio z wojnami i
    > zbrojeniami oraz eksploracją kosmosu. Ostatnim wielkim odkryciem, które
    > na dobre zmieniło świat to internet, będący jakby z rozpędu wynikiem
    > rozwoju z czasów zimnej wojny i eksploracji kosmosu i nic następnego nie
    > widać... Nawet prawo Moora się skończyło...

    Ten internet to by sie i bez wojska pojawil.
    No moze nie calkiem taki sam ... ale najpierw komputery musialy trafic
    pod strzechy, potem modemy, wczesniej telefony i telewizja ...

    J.