  • 21. Data: 2015-10-01 18:11:33
    Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    http://www.wired.com/2015/09/tesla-model-x-suv-revea
    l-specs-price/?mbid=social_fb
    Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
    Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.
    Tylko ta cena... ech.
    ---
    I jak tym MZ umiarkowanej piękności samochodem przejechać ze Śląska nad
    polskie morze ?

    MZ małe samochody osobowe mają sens w miastach. Nie chodzi o przyspieszenia
    ani zasięg tylko o optymalną ładowność i łatwość korzystania.

  • 22. Data: 2015-10-01 18:12:22
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    Gdyby sie szybko ladowalo, albo mial maly generatorek na pokladzie, to
    by bylo ciekawe ...
    ---
    ... a jakby było elektrowozem to by jeszcze wagony mogło ciągnąć :-)

  • 23. Data: 2015-10-01 18:14:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.10.2015 o 13:18, Pszemol pisze:
> [...]
    l-specs-price/?mbid=social_fb

    > Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
    > Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.

    400km to zdecydowanie za dużo na miasto, za mało na podróż. tym bardziej
    podróż autostradą. Większość ludzi codziennie pokonuje trasę 15km do
    pracy i w pracy siedzi 8 godzin i ma możliwość ładowania. są auta o
    zasięgu 40km? Niema! dlaczego? Bo większość ludzi uważą że elektryki to
    gówno bo nad morze (500km) i tak nie zajadę....

    ToMasz

  • 24. Data: 2015-10-01 18:19:51
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?

    No zapewne nie starczy na 400km jazdy wyścigowej.
    Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.
    ---
    Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędkością 90km/h ?

  • 25. Data: 2015-10-01 18:35:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:mujih3$i4o$1@node1.news.atman.pl...

    > Najbliższy w Berlinie, więc do domu nie dojadę;)
    >
    > Zresztą skoro potrzeba ze 200kW, żeby naładować "do pełna" w pół godziny,
    > to w 10 godzin trzeba by 10kW. W sumie jak kogoś stać na taką teslę, to
    > pewnie w bloku nie mieszka (choć w USA jest chyba akurat na odwrót biedni
    > mieszkaja w przyczepach, średniacy w domkach, bogaci w blokach na
    > Manhattanie a obrzydliwie bogaci w rezydencjach;) U mnie pod blokiem nawet
    > tych 10kW nie wyciągnę;)

    No jeśli Teslę parkujesz pod chmurką w blokowisku to rzeczywiście
    masz problem :-) Jeśli natomiast masz bogaty apartament to pewnie
    z garażem w budynku (piwnica?) i tam pewnie jakiś kontakt 230VAC jest.
    A jak nie, to chyba za 200zł miesiącznie możesz wynająć garaż z gniazdkiem.

  • 26. Data: 2015-10-01 18:38:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:mujmfj$ioa$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.
    > ---
    > Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędkością 90km/h ?

    To jest wartość ORIENTACYJNA.

    Dobra do robienia porównań z innymi samochodami EV.
    Porównaj sobie z zasięgiem samochodu Nissan Leaf.
    Albo Chevrolet Volt. Albo Toyota Prius Plug-in.

    Podobna wartość jak "średnia spalania w mieście 8L/100km".
    Nikomu auto przecież nie spali dokładnie 8L/100km jak
    producent napisał w książce ale pewnie spali mniej niż
    w aucie którego producent napisze że pali 9,5L/100km.

    Czujesz bluesa?

  • 27. Data: 2015-10-01 18:40:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
> [...]
    > i w pracy siedzi 8 godzin i ma możliwość ładowania. są auta o zasięgu
    > 40km? Niema! dlaczego? Bo większość ludzi uważą że elektryki to gówno bo

    Są takie auta EV o małym zasięgu - porównaj Nissan Leaf. Macie go w PL?

  • 28. Data: 2015-10-01 18:49:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.
    > ---
    > Kto normalny przejeżdża dystans 400 km z prędkością 90km/h ?

    Może i orientacyjna, ale jak producent mojego smartwatcha napisał
    "przeciętnie 2 dni" to tak jest. I mogę se porównywać z innymi ale nadal
    będę miał 2 dni.

  • 29. Data: 2015-10-01 19:14:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-01 18:35, Pszemol wrote:

    > No jeśli Teslę parkujesz pod chmurką w blokowisku to rzeczywiście
    > masz problem :-) Jeśli natomiast masz bogaty apartament to pewnie
    > z garażem w budynku (piwnica?) i tam pewnie jakiś kontakt 230VAC jest.

    NIe wiem czy wiesz, ale standardowe 16A gniazdo 230V to 3,5kW. A i to z
    założeniem, że ciągniesz te 3,5 kW z tego jednego gniazda.

    > A jak nie, to chyba za 200zł miesiącznie możesz wynająć garaż z gniazdkiem.

    Raczej nie możesz, bo gniazd do ładowania samochodów po prostu nie ma.

    Shrek.

  • 30. Data: 2015-10-01 19:56:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-01 o 16:44, Pszemol pisze:

    > Odkąd usłyszałem że elektryczne samochody są bardzo
    > popularne w Norwegii i jest ich juz tam ponad 50 tysięcy,
    > w tym Tesle to jakoś przestałem się o tą sprawę martwić.
    >
    > Zerknij na ich mapkę Superchargers w Europie i zwróć uwagę
    > ile ich jest w Norwegii i jak daleko na północ je zainstalowano.
    > http://www.teslamotors.com/supercharger

    Bo tak na prawdę to nie są punkty do szybkiego ładowania
    wózków akumulatorowych a tylko do podgrzewania silnika
    normalnego samochodu na parkingu. :-)