  • 11. Data: 2015-10-01 16:06:23
    Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    news:muj4m0$6b8$1@dont-email.me...
    > http://www.wired.com/2015/09/tesla-model-x-suv-revea
    l-specs-price/?mbid=social_fb
    > Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
    > Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.
    > Tylko ta cena... ech.

    S-ka ładniejsza ;-)
    --
    Yogi(n)

  • 12. Data: 2015-10-01 16:14:49
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-10-01 13:18, Pszemol wrote:
> [...]
    l-specs-price/?mbid=social_fb

    > Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
    > Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.

    otwieranie drzwi do bani

    dlaczego to się nazywa SUV?
    To nie ma nic wspólnego z ideą SUV'a (Sport Universal Vehicle) - może
    prócz pierwszego słówka 'Sport' i ostatniego 'Vehicle'
    Bo uniwersalny to on w niczym nie jest.

    Jak dla mnie: dziwadło.

  • 13. Data: 2015-10-01 16:18:56
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-10-01 16:14, AL wrote:
    > otwieranie drzwi do bani

    Wręcz dyskwalifikujące

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

    ---
    Avast.

  • 14. Data: 2015-10-01 16:44:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    > Thu, 1 Oct 2015 07:10:15 -0500, Pszemol

    > To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
    > ładowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam samolotem).
    > Martwi mnie raczej zima w takim aucie.

    Odkąd usłyszałem że elektryczne samochody są bardzo
    popularne w Norwegii i jest ich juz tam ponad 50 tysięcy,
    w tym Tesle to jakoś przestałem się o tą sprawę martwić.

    Zerknij na ich mapkę Superchargers w Europie i zwróć uwagę
    ile ich jest w Norwegii i jak daleko na północ je zainstalowano.
    http://www.teslamotors.com/supercharger

  • 15. Data: 2015-10-01 16:52:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ja tam widze jakiegos hatchbacka/compacta, no moze zdjecia klamia
    > i jest troche wieksze, sredni sedan ... ale czemu od razu SUV
    > to nazywac ?

    Nie umiem Ci powiedzieć czemu, może zdjęcia przekłamują?
    Mam niedaleko Teslę, może się kiedyś przejade zobaczyć
    to auto na żywo... przymierzę się i opowiem :-)
    Kupować nie zamierzam, chyba już nie w tym życiu ;-)

    > Ale czy dojade 350km do Warszawy ?
    > Autostrada tam juz niemal prowadzi i na 55mph sie nie skonczy :-)

    Nie wiem skąd bierzesz te 55mph.

    > Poza tym badzmy realistami - baterie sie zuzyja
    > i z 400km zrobi sie 300 a potem 200 ...

    Zależy jak tych baterii używają - te w Priusie też miały
    nie żyć długo a Priusy jeżdzą i mają w nosie te przestrogi.

    > No, to najgorzej nie jest.

    > ... i bedziesz sie nudzil przez kolejne 20 minut ...

    Nie bardzo - ja myślałem o wyjściu do knajpy na lunch, kawę itp. Wygodnie
    przy stoliku usiąść, odpocząć, porozmawiać. Nie pali się.

    > No ale powiedzmy ze zaryzykuje wyjazd na narty 180km, nie drzac
    > specjalnie, ze nie wroce ...

    Zależy gdzie na te narty pojedziesz... Ładowarki superchargers
    masz już w Wiedniu, Mediolanie i w okolicach, więc strachu nie ma.

    > No, przy tej cenie, to moze i wliczone w cene.
    > Ale na dluzej tak sie nie utrzyma.
    > To nie zarzut, paliwo kosztuje.

    Są ludzie, którzy nadużywają i korzystają z takiego superchargera lokalnie,
    bo akurat mieszkają obok. Tesla przewidziała je tylko dla podróżnych a nie
    jako zastępstwo dla ładowania w domu dla sknyrusów i obiecuje że zawsze będą
    za darmo dla podróznych.

    > Moze byc dluzej.
    > Gorzej jak z nart bedzie wracalo kilka takich, i przyjdzie odczekac
    > godzine na wolne gniazdko :-)

    Zgoda - w miarę popularyzacji tych samochodów będzie trzeba
    robić więcej gniazdek - ale to już kwestia zupełnie inna...
    Nic nie stoi na przeszkodzie aby dodawać ich więcej w miarę
    zwiększania zapotrzebowania - na razie ryzyko czekania tych
    1/2 godziny na wolne gniazdko jest lepsze od pchania auta :-)

  • 16. Data: 2015-10-01 16:53:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:mujf8m$eov$1@dont-email.me...

    > Wręcz dyskwalifikujące

    Czemu? Co Ci przeszkadza konkretnie?

  • 17. Data: 2015-10-01 16:58:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message news:mujf11$da0$1@dont-email.me...
> [...]
    > To nie ma nic wspólnego z ideą SUV'a (Sport Universal Vehicle)
    > - może prócz pierwszego słówka 'Sport' i ostatniego 'Vehicle'

    Sport Utility Vehicle.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sport_utility_vehicle
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_sportowo
    -u%C5%BCytkowy

    Dla mnie SUV musi mieć dużą przestrzeń ładunkową (po złożeniu
    lub wyjęciu tylnych rzędów siedzeń) oraz wysokie zawieszenie do
    jazdy w terenie - dodatkowy relingi na dachu i hak do holowania.
    Nie przyglądałem się które z tych rzeczy ma Tesla X - Ty sprawdzałeś?

  • 18. Data: 2015-10-01 17:02:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Oct 2015 09:53:35 -0500, Pszemol

    > Czemu? Co Ci przeszkadza konkretnie?

    Też nie rozumiem, idealne zwłaszcza
    na ciasnych miejscach parkingowych.

    Ale mimo wszystko wolę eSkę. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2015-10-01 17:12:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-01 13:59, Pszemol wrote:

    > http://www.teslamotors.com/supercharger

    Najbliższy w Berlinie, więc do domu nie dojadę;)

    Zresztą skoro potrzeba ze 200kW, żeby naładować "do pełna" w pół
    godziny, to w 10 godzin trzeba by 10kW. W sumie jak kogoś stać na taką
    teslę, to pewnie w bloku nie mieszka (choć w USA jest chyba akurat na
    odwrót biedni mieszkaja w przyczepach, średniacy w domkach, bogaci w
    blokach na Manhattanie a obrzydliwie bogaci w rezydencjach;) U mnie pod
    blokiem nawet tych 10kW nie wyciągnę;)

    Shrek.

  • 20. Data: 2015-10-01 17:13:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-01 14:44, Myjk wrote:

    > To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
    > ładowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam samolotem).
    > Martwi mnie raczej zima w takim aucie.

    Myślę, że radzą sobie lepie od disli:P

    Shrek