  • 151. Data: 2015-10-25 21:15:50
    Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Oct 2015 20:39:30 +0100, Michał
    Baszyński<m...@g...ze.ta.pl> wrote:
    > ale to jest mapa _ICH_ superchargerów. A oprócz ich, są też w Polsce

    To jest już jakiś standard we wtyczkach/ gniazdach pojazdów el. że
    marka pojazdu nieistotna?

    --
    Marek

  • 152. Data: 2015-10-26 04:52:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message

    > Na podstawie obserwacji i przemyśleń.

    Przemyśl to jeszcze raz - Norwegia czy Polska - porównujemy
    rodziny które stać na wydanie na tak drogi samochód - to oczywiste
    że nie mówimy o ludziach na zasiłku dla bezrobotnych czy
    tych co pracują przy myciu podłogi lub układaniu półek w Tesco.
    Tesla model S to koszt w USA około 80 tysięcy dolarów...
    To cena droższych mercedesów, bmw, porshe - wiadomo że
    nie ma tu mowy o ludziach kupujących 10-letnie punto od
    blacharza.

    > Auto które wymusza na co cztery godziny obowiązkową przerwę
    > na ładowanie nie nadaje się na długie trasy.

    Masz prawo do własnej opinii co się dla Ciebie nie nadaje a co nadaje...

    > Skoro moc pobiera tylko z akumulatorów to jest wózkiem akumulatorowym.

    Jasne, tak jak Ferrari czy Porshe to wózek spalinowy... :-)

  • 153. Data: 2015-10-26 04:53:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> wrote in message

    > ale to jest mapa _ICH_ superchargerów. A oprócz ich, są też w Polsce inne,
    > jedna z nich jest na przykład w Krakowie w pobliżu mojego
    > miejsca pracy. I parę razy widziałem podpiętą do niej Teslę.

    Gdzie w Krakowie jest taka stacja ładowania?
    I ile % baterii naładujesz na niej w Tesli model S w ciągu 1/2 godziny?

  • 154. Data: 2015-10-26 14:49:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-26 o 04:52, Pszemol pisze:

> [...]
    > To cena droższych mercedesów, bmw, porshe - wiadomo że
    > nie ma tu mowy o ludziach kupujących 10-letnie punto od

    To może sam to przemyślisz. Wszak to ty sugerujesz że ten
    wózek nadaje się dla polaków w kraju. Ja twierdzę cały czas
    że nie bardzo.

    > Masz prawo do własnej opinii co się dla Ciebie nie nadaje a co nadaje...

    Sugerujesz że dla ludzi którzy muszą pokonać odległość
    wymuszającą 10 czy więcej godzin podróży ten pojazd się

    Dokładnie. :-)

    Pozdrawiam

  • 155. Data: 2015-10-27 04:12:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > To może sam to przemyślisz. Wszak to ty sugerujesz że ten
    > wózek nadaje się dla polaków w kraju. Ja twierdzę cały czas
    > że nie bardzo.

    Dla bogatszych Polaków? Jak najbardziej.
    Myślisz że w Polsce nikt nie kupuje aut w cenach 80-100k USD?
    Nawet tu na grupie jest kilku takich...

    > Sugerujesz że dla ludzi którzy muszą pokonać odległość
    > wymuszającą 10 czy więcej godzin podróży ten pojazd się
    > nadaje ?

    Tak, dlaczego Ty uważasz że nie?

    > Dokładnie. :-)

    :-) acha.

  • 156. Data: 2015-10-27 15:54:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-27 o 04:12, Pszemol pisze:

    > Dla bogatszych Polaków? Jak najbardziej.
    > Myślisz że w Polsce nikt nie kupuje aut w cenach 80-100k USD?
    > Nawet tu na grupie jest kilku takich...

    Ile ich jest i jaki procent z nich uzna żer chce mieć samochód
    który wymusza przerwy w podróży ?

    > Tak, dlaczego Ty uważasz że nie?

    Bo jak mam do przejechania taką trasę to ja mam decydować o przerwach
    a nie producent pojazdu którym jadę.

    :-)

    Pozdrawiam

  • 157. Data: 2015-10-28 19:50:33
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-10-26 o 04:53, Pszemol pisze:

    > Gdzie w Krakowie jest taka stacja ładowania?

    przy biurach ABB, Starowiślna 13A - oficyna za Pałacem Pugetów.
    Bezpłatna. Ale parking płatny ;-P

    > I ile % baterii naładujesz na niej w Tesli model S w ciągu 1/2 godziny?

    to jest bodajże 50kW ładowarka, czyli teoretycznie 25kWh dałoby się
    wcisnąć. W Tesli S w zależności od wersji baterię masz pomiędzy 70 a
    90kWh. Czyli tak z 1/3 akumulatora, co według danych Tesli daje tak z 75
    mil zasięgu, czyli jakieś 120km.

    a z tego tutaj widać,że w samym Krakowie jest parę dostępnych miejsc do
    ładowania elektryków:
    https://chargemap.com/

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 158. Data: 2015-10-29 05:42:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ile ich jest

    Nie jest to przedmiotem rozmowy.
    Pisałeś że się nie nadaje a nie że nas, Polaków, nie stać.
    Wiadomo że takich aut nie sprzeda się aż tyle co Golfów/Passatów.
    Ale nie w tym rzecz. Jeśli są ludzie którzy w Polsce kupują BMW M6
    czy jakieś Porshe za ponad 100 kafli dolarów to znajdą się tacy co
    kupią Teslę S za 70-80% tej ceny.

    > i jaki procent z nich uzna żer chce mieć samochód
    > który wymusza przerwy w podróży ?

    Który samochód nie wymusza przerw w podróży?
    Poza tym - myślisz jak jakiś biedak, co podróżuje z przymusu.
    Odrzuć mentalnośc biedaka - pomyśl jak człowiek bogaty,
    który podróżuje dla przyjemności a nie z musu - a jak się
    dla przyjemności podróżuje to przerwa na kolację w dobrej
    knajpie nikomu nie zaszkodzi - nie będzie wpieprzał syfnego
    hamburgera na jednej nodze w McDonalds.

    > Bo jak mam do przejechania taką trasę to ja mam decydować
    > o przerwach a nie producent pojazdu którym jadę.

    Jak często zdarza Ci się jeździć dalej od domu niż 200-300km?
    Bo ja zwykle wtedy latam samolotem...

  • 159. Data: 2015-10-29 05:44:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > mil zasięgu, czyli jakieś 120km.
    >
    > a z tego tutaj widać,że w samym Krakowie jest parę dostępnych

    Wygląda więc, że nie ma z tym już problemu...
    Szkoda że tych swoich Superchargers jeszcze w Polsce nie ustawili.
    Widać nie dostrzegli jeszcze rynku - może jak wypuszczą Model 3,
    ten co ma być w cenie dla przeciętnych śmiertelników (+/-30tyś USD)

  • 160. Data: 2015-10-29 08:40:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wygląda więc, że nie ma z tym już problemu...

    W Krakowie moze nie ma, i z czasem bedzie przybywalo, ale po Krakowie
    to zasiegu starczy.

    >Szkoda że tych swoich Superchargers jeszcze w Polsce nie ustawili.
    >Widać nie dostrzegli jeszcze rynku - może jak wypuszczą Model 3,
    >ten co ma być w cenie dla przeciętnych śmiertelników (+/-30tyś USD)

    To i tak bedzie dla Polakow za drogi.
    Chyba ze dotacje od PiS dostana, bo to w koncu daje prace polskim
    gornikom a nie rosyjskim zolnierzom :-)

    J.