  • 1. Data: 2015-10-01 13:18:16
    Temat: Tesla model X - piękny samochód
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    http://www.wired.com/2015/09/tesla-model-x-suv-revea
    l-specs-price/?mbid=social_fb
    Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
    Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.
    Tylko ta cena... ech.

  • 2. Data: 2015-10-01 13:26:31
    Temat: Re: Tesla model X - piękny samochód
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >http://www.wired.com/2015/09/tesla-model-x-suv-reve
    al-specs-price/?mbid=social_fb
    >Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
    >Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.

    Dlaczego SUV ?

    >Tylko ta cena... ech.

    Taniej niz Porsche.

    A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?

    Gdyby sie szybko ladowalo, albo mial maly generatorek na pokladzie, to
    by bylo ciekawe ...

    J.

  • 3. Data: 2015-10-01 13:58:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    eal-specs-price/?mbid=social_fb

    > Dlaczego SUV ?

    Model X to SUV. To nowy model, większy od Model S.
    http://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/20
    15/09/30/behold-teslas-very-smart-very-fast-and-very
    -pricey-suv/

    > Taniej niz Porsche.

    Na Porszaka też mnie nie stać :-P

    > A te 400km to z jaka predkoscia wolno jechac ? 55mph ?

    No zapewne nie starczy na 400km jazdy wyścigowej.
    Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.

    > Gdyby sie szybko ladowalo,
    > albo mial maly generatorek na pokladzie, to by bylo ciekawe ...

    W ciągu pół godziny doładujesz na następne 270km
    zasięgu w dedykowanej ładowarce "Supercharger".

    Nie jest źle - zwłaszcza że w między czasie coś zjesz,
    kawy się napijesz, kości rozprostujesz w podróży...

    Jest tych ładowarek nie tylko w USA ale i na świecie coraz
    więcej, i ładowanie w nich jest dla podróżników bezpłatne.
    Kupujesz to wraz z samochodem.

    W domu już z typowego kontaktu ładujesz ciut wolniej,
    oczywiście, bo nie możesz dostarczyć tych 120kW
    które dostarcza taka dedykowana ładowarka :-))
    No ale w domu zwykle masz więcej czasu, np. całą noc...

  • 4. Data: 2015-10-01 13:59:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    http://www.teslamotors.com/supercharger

  • 5. Data: 2015-10-01 14:08:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Oct 2015 06:58:25 -0500, Pszemol

    > Model X to SUV. To nowy model, większy od Model S.

    To jest to samo co Tesla S, tylko budę ma zmienioną.
    Też mi się marzy takie auto, ale niestety nie w PL. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2015-10-01 14:10:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message
    > Thu, 1 Oct 2015 06:58:25 -0500, Pszemol

    > To jest to samo co Tesla S, tylko budę ma zmienioną.
    > Też mi się marzy takie auto, ale niestety nie w PL. :P

    Najbliższe Superchargers są za naszą zachodnią granicą :-(
    http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/54.835784,
    24.1458931,49.0020252,14.1228641,d?search=supercharg
    er&name=Poland

  • 7. Data: 2015-10-01 14:27:59
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora: ponad 400km.
    > Maksymalne przyspieszenie tego SUV takie jak Porshe 911.
    > Tylko ta cena... ech.

    Bledy z Ski w nowym wydaniu:
    https://www.youtube.com/watch?v=N6XDntsC1vk
    Ska ma zasieg 400 km przy v 70 km/h jednostajnej jazdy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2015-10-01 14:30:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >http://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2
    015/09/30/behold-teslas-very-smart-very-fast-and-ver

    Ja tam widze jakiegos hatchbacka/compacta, no moze zdjecia klamia i
    jest troche wieksze, sredni sedan ... ale czemu od razu SUV to nazywac
    ?

    >No zapewne nie starczy na 400km jazdy wyścigowej.
    >Ale to jest zasięg dla normalnego podróżnego.

    Ale czy dojade 350km do Warszawy ? Autostrada tam juz niemal prowadzi
    i na 55mph sie nie skonczy :-)

    Poza tym badzmy realistami - baterie sie zuzyja i z 400km zrobi sie
    300 a potem 200 ...

    >W ciągu pół godziny doładujesz na następne 270km
    >zasięgu w dedykowanej ładowarce "Supercharger".

    No, to najgorzej nie jest.

    >Nie jest źle - zwłaszcza że w między czasie coś zjesz,
    >kawy się napijesz, kości rozprostujesz w podróży...

    ... i bedziesz sie nudzil przez kolejne 20 minut ...
    No ale powiedzmy ze zaryzykuje wyjazd na narty 180km, nie drzac
    specjalnie, ze nie wroce ...

    >Jest tych ładowarek nie tylko w USA ale i na świecie coraz
    >więcej, i ładowanie w nich jest dla podróżników bezpłatne.
    >Kupujesz to wraz z samochodem.

    No, przy tej cenie, to moze i wliczone w cene. Ale na dluzej tak sie
    nie utrzyma.
    To nie zarzut, paliwo kosztuje.

    >W domu już z typowego kontaktu ładujesz ciut wolniej,
    >oczywiście, bo nie możesz dostarczyć tych 120kW
    >które dostarcza taka dedykowana ładowarka :-))
    >No ale w domu zwykle masz więcej czasu, np. całą noc...

    Moze byc dluzej.
    Gorzej jak z nart bedzie wracalo kilka takich, i przyjdzie odczekac
    godzine na wolne gniazdko :-)

    J.

  • 9. Data: 2015-10-01 14:44:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Oct 2015 07:10:15 -0500, Pszemol

    > Najbliższe Superchargers są za naszą zachodnią granicą :-(

    To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
    ładowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam samolotem).
    Martwi mnie raczej zima w takim aucie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2015-10-01 15:10:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >To nie jest tylko kwestia łądowarek, bo mnie by wystarczyła spokojnie
    >ładowarka z kontaktu (na wszelakie wycieczki zagraniczne latam

    Falownik w czasie jazdy pewnie sporo cieplego powietrza produkuje.
    Gorzej z postojami na swiatlach ...

    J.