  • 71. Data: 2018-02-08 09:24:38
    Temat: Re: Tesla leci w kosmos.
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-08 o 00:42, Pszemol pisze:
    > Ten roadster czerwony to był prywatny samochód Muska.
    I poleciał z napompowanymi kołami i płynem do spryskiwaczy? :-)
    A może to tylko wydmuszka?

    Robert

  • 72. Data: 2018-02-08 09:26:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-08 o 09:19, Myjk pisze:
    > to był start
    > PRÓBNY dla tej 1/3.
    Podobno paliwa zabrakło.

    Robert

  • 73. Data: 2018-02-08 10:57:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-02-06 o 21:39, j...@i...pl pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=wbSwFU6tY1c
    >
    > 21:45 planowany strart. Na pokładzie rakiety Falcon Heavy znajduje się
    > Tesla Roadster, ladownik ma wylądować na Marsie.

    Start tej rakiety to emisja szkodliwych gazów, które niby miała
    oszczędzić produkcja samochodów elektrycznych. Równowartość 10 tys. lat
    produkcji CO2 przez wszystkie diesle na świecie. :-)
    T.

  • 74. Data: 2018-02-08 11:00:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I poleciał z napompowanymi kołami i płynem do spryskiwaczy? :-)
    > A może to tylko wydmuszka?

    A po co wydmszka? Waga i tak sporo mniejsza niż dopuszczalna, dolecieć
    gdzie miała dolecieć (w sumie to dalej) doleci, po co kombinować w
    wybebeszaniem?

    Shrek

  • 75. Data: 2018-02-08 11:04:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-07 o 16:10, Myjk pisze:

    > Ale rakietami wielokrotnego użytku się da od niedawna, a w takiej
    > konkretnej konfiguracji dopiero od wczoraj. Pomijając naturalnie skuchę
    > środkowego członu, dwa pozostałe człony były już wykorzystane wcześniej i
    > wróciły poprawnie.

    Pięknie to wyglądało jak obie rakiety synchronicznie wylądowały, podobno
    normalnie koszt wyniesienia ładunku na orbitę to 400mln zielonych a
    Muskowi udało się to samo zrobić za 90mln :) to jest sukces. I pomyśleć
    że firma wystartowała w 2002 r i zaczynała
    wszystko prawie od zera.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 76. Data: 2018-02-08 11:12:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-07 o 20:34, Pszemol pisze:
    > "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> wrote in message
    >
    > Otóż to. Poza tym - ludzie zapominają o darmowej promocji
    > jaką ta decyzja poskutkowała i dla SpaceX no i dla samej Tesli.
    > Intagram, facebok, Tweeter - pełno jest szumu wokół tego.
    > Transmisję na żywo obejrzało zdaje się 77 milionów facebookowców...
    > A wartość starego roadstera Tesli? Jakieś 50 tysiaków USD lub mniej.
    > Myślę, że było warto i Elon Musk jest większym geniuszem
    > w dziedzinie marketingu i reklamy niż w dziedzinie inżynieringu.
    No już nie przesadzaj, w 16 lat zrobili jedną z największych rakiet,
    która w większej części sama potrafi wrócić na ziemię, do tej pory nikt tego
    nie zrobił, a on startował od 0, więc sukces inżynierski jest, jakby
    paliwa nie brakło
    dla środkowego członu to i on by wylądował na Pacyfiku.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 77. Data: 2018-02-08 11:36:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Feb 2018 10:57:03 +0100, T.

    > Start tej rakiety to emisja szkodliwych gazów, które niby miała
    > oszczędzić produkcja samochodów elektrycznych. Równowartość 10 tys.
    > lat produkcji CO2 przez wszystkie diesle na świecie. :-)

    Czy Wy tu próbujecie sobie ostatnio wyrobić monopol na głupotę? ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 78. Data: 2018-02-08 12:11:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-08 o 11:00, Shrek pisze:

    > A po co wydmszka? Waga i tak sporo mniejsza niż dopuszczalna, dolecieć
    > gdzie miała dolecieć (w sumie to dalej) doleci, po co kombinować w
    > wybebeszaniem?

    Aby coś nie odleciało, eksplodowało, urwało się itp.

    Robert

  • 79. Data: 2018-02-08 14:13:03
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > produkcja samochodów elektrycznych. Równowartość 10 tys. lat produkcji CO2

    chciałbyś, żeby te rakiety też elektryczne zrobił??;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 80. Data: 2018-02-08 14:26:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Janusz" <j...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > paliwa nie brakło
    > dla środkowego członu to i on by wylądował na Pacyfiku.

    Jestem w 100% pewny że gdyby zaczął przeszkadzać, tak jak
    przeszkadzał inżynierom od MobilEye, to by się nie udało.