eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla kolejny wypadek
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 31. Data: 2018-05-22 13:25:44
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5b03fd0b$0$606$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-05-22 o 12:30, Janusz pisze:
    >> W 2017 roku na całym świecie sprzedano łącznie 3382 auta napędzane
    >> wodorem:
    > Czyli ilości śladowe, a co do 20 lat to się nie pomyliłem
    > "1996: Model EVS13, FCV ze zbiornikiem wodoru z wodorku metalu,
    > wziął udział w paradzie w Osace "
    > Czyli walczą już prawie 20 lat aby to jezdziło.

    A czy on nie byl spalinowy ?

    >>> Toyota Mirai - 2 689 egzemplarzy,
    >> Z potężna bazą aku NiMh do pomocy ogniwu. Więc to taki "mieszany"
    >> wodorniak.

    >Wydaje mi się, że to nie jest do pomocy, ale normalny tryb pracy:
    >ogniwo - bateria - silnik. Chyba nie da się zasilać bezpośrednio
    >silnika z ogniw paliwowych.

    Czemu nie ? Prąd jest prąd.
    Natomiast:
    -taka bateria moze pomoc przy wyprzedzaniu, przy jednoczesnie malej
    mocy ogniwa paliwowego.
    -przydaloby sie gdzies gromadzic energie z hamowania. Co prawda ...
    czy samo ogniwo paliwowe nie potrafi ?

    J.


  • 32. Data: 2018-05-22 18:03:03
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-05-2018 o 12:30, Janusz pisze:
    > W dniu 2018-05-21 o 18:49, T. pisze:
    >> W dniu 2018-05-21 o 18:35, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 20-05-2018 o 23:08, Janusz pisze:
    >>>> W dniu 2018-05-20 o 22:37, Cavallino pisze:
    >>>>> W dniu 20-05-2018 o 21:25, Janusz pisze:
    >>>>>
    >>>>>> nie ma seryjnych aut na wodór.
    >>>>>
    >>>>> Miral nie był seryjny?
    >>>> Może, a ile ich sprzedali? więcej niż 100sztuk?
    >>>
    >>> Poszukaj jak jesteś ciekaw.
    >>>
    >>>> Bo wiesz producent może zadeklarować i nawet katalog zrobić
    >>>> z taki autem. Tylko klientów jakoś brak.
    >>>
    >>> Byłyby stacje, byliby klienci.
    >>
    >> W 2017 roku na całym świecie sprzedano łącznie 3382 auta napędzane
    >> wodorem:

    A stacji ile jest?
    Bo może wyjść, że stosunek sprzedanych samochodów/ilości stacji był
    lepszy niż w spalinowych silnikach.


  • 33. Data: 2018-05-22 18:04:54
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-05-2018 o 11:32, kakmar pisze:

    > Osobiście nie sądzę żeby bez jakiegoś przełomu w przechowywaniu wodoru dało
    > się go używać jako paliwa, to prawie tak samo jak z bateriami.
    > Oba rozwiązania są świetne dopuki nie zacznie sie planować prawdziwego
    > produktu.
    > Z bateriami jest nawet łatwiej obecnie, zresztą potwierdza to ilośc
    > aut na drogach.

    Ale auta na wodór nie mają podstawowego problemu elektryków, czyli czasu
    tankowania.
    Wolność pozostaje niezmieniona.


  • 34. Data: 2018-07-17 05:14:13
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T." <k...@i...pl> wrote in message
    news:5b01d5c5$0$669$65785112@news.neostrada.pl...
    > Uuuu, chyba nie czytasz gazet :-)
    > Seryjne samochody wodorowe są - Toyota Mirai, Hyundai i35 FuelCell, do
    > tego Honda Clarity, Lexus, BMW, Ford, Audi i Mercedes - część z nich już
    > jest, część kończy homologacje (np. Golf Variant HyMotion i Passat też).

    To bardzo rozrzutny rodzaj paliwa.

    > A właśnie dziś w wykazie prac legislacyjnych rządu ukazał się projekt
    > zmian w Krajowych Ramach Polityki Rozwoju Infrastruktury Paliw
    > Alternatywnych. Zakłada on wprowadzenie do nich specyfikacji technicznych
    > dla punktów ładowania wodoru.
    > Po prostu do Polski tego na razie nikt nie sprowadził, bo chyba nie ma
    > jeszcze stacji, ale to tylko kwestia czasu.

    Raczej wcześniej będą jednak ładowarki... wodór się nie przyjmie.

    > Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować
    > dużą ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie. Dla
    > porównania: samochód jest w stanie przejechać 100 km zużywając 1 kg
    > sprężonego wodoru, podczas gdy na energii przechowywanej w 1 kg baterii
    > jedzie zaledwie 1 km.

    Oprócz masy jest też objętość...

    > Ps. Londyńska wypożyczalnia samochodów właśnie kupuje 50 Toyot Mirai.

    Ślepa uliczka.


  • 35. Data: 2018-07-17 05:15:40
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T." <k...@i...pl> wrote in message
    news:5b017ffc$0$685$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2018-05-20 o 14:58, Pszemol pisze:
    >> <p...@g...com> wrote:
    >>> http://www.energetyka24.com/tragiczny-wypadek-tesli-
    w-szwajcarii-strazacy-mogly-zapalic-sie-akumulatory
    >>>
    >>> https://m.bild.de/video/clip/tesla/mann-stirbt-bei-u
    nfall-in-tesla-fahrzeug-im-tessin-55703464.bildMobil
    e.html###wt_ref=https%3A%2F%2Fwww.google.de%2F&wt_t=
    1526487498978
    >>
    >> Wiesz ile wypadkow codziennie na drogach?
    >> Tysiące!
    >>
    >> Dlaczego wypadki Tesli wzbudzają tyle emocji w mediach?
    >>
    >
    > Mam w rodzinie strażaka. Odpytałem go z tematu gaszenia samochodów
    > elektrycznych. No więc ich się nie gasi - zabezpiecza się tylko miejsce
    > pożaru, żeby się nie rozprzestrzeniał i czeka, aż się sam wypali.
    > Wodą nie można, pianą nie można, a proszek nie jest na wyposażeniu
    > samochodów gaśniczych - zresztą trzeba by go podobno tak dużo, że warstwa
    > musiałaby być bardzo gruba, co i tak zniszczyłoby samochód. Więc się nie
    > opłaci gasić, skoro idzie na szmelc.
    > Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na
    > rzecz ogniw wodorowych.
    > Tu drobny przykład, jak to się pali:
    > https://www.youtube.com/watch?v=UYigjBqLbvg

    Statystyki uczą że będzie wręcz przeciwnie.
    Zapalają się elektryczne dużo rzadziej niż te benzynowe:
    https://www.inquisitr.com/4987033/teslas-are-not-mor
    e-prone-to-fire-than-other-cars-says-ntsb-investigat
    or/




  • 36. Data: 2018-07-17 05:17:04
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T." <k...@i...pl> wrote in message
    news:5b02990e$0$692$65785112@news.neostrada.pl...
    >> - jak długo można go przechować w aucie
    >
    > Podejrzewam, że nie zachodzą żadne reakcje, nic się nie wytrąca, więc
    > pewnie bardzo długo. Sądzę, że jego jakość po miesiącu od zatankowania
    > będzie lepsza niż benzyny.

    Jakość będzie taka sama, tylko ucieknie on ze zbiornika :-)
    Google Ci nie działają?


  • 37. Data: 2018-07-17 05:22:44
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T." <k...@i...pl> wrote in message
    news:5b02c1ae$0$682$65785112@news.neostrada.pl...
    > Problemem mogą być metale ziem rzadkich potrzebne do baterii - ponoć w
    > ciągu ostatnich kilku lat zdrożały 100%. Duże zasoby są w Korei Płn. i w
    > Chinach (u nich jest zakaz eksportu tych surowców, można tylko sprzedawać
    > gotowy produkt).

    Tesla już ten problem rozwiązuje, planują otworzyć fabrykę baterii
    i samochodów w Chinach.

    > Wodoru jest bez ograniczeń - trzeba tylko go wyprodukować (raczej nie
    > stosuje się elektrolizy).

    A co się Twoim zdaniem stosuje jak nie elektrolizę?
    Właśnie w tym jest problem z wodorem, że dużo energii
    tracisz aby go pozyskać, sprężyć, przetransportować,
    są straty dużo większe niż przy bateriach elektrycznych.
    https://www.greencarreports.com/news/1113175_electri
    c-cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasoline
    -diesel-analysis



  • 38. Data: 2018-07-17 05:33:38
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Miroo" <b...@b...brak.i.juz> wrote in message
    news:5b02b523$0$31366$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2018-05-20 o 16:02, T. pisze:
    >> Mam w rodzinie strażaka. Odpytałem go z tematu gaszenia samochodów
    >> elektrycznych. No więc ich się nie gasi - zabezpiecza się tylko miejsce
    >> pożaru, żeby się nie rozprzestrzeniał i czeka, aż się sam wypali.
    >> Wodą nie można, pianą nie można, a proszek nie jest na wyposażeniu
    >> samochodów gaśniczych - zresztą trzeba by go podobno tak dużo, że
    >> warstwa musiałaby być bardzo gruba, co i tak zniszczyłoby samochód. Więc
    >> się nie opłaci gasić, skoro idzie na szmelc.
    >> Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na
    >> rzecz ogniw wodorowych.
    >> Tu drobny przykład, jak to się pali:
    >> https://www.youtube.com/watch?v=UYigjBqLbvg
    >
    > I jeszcze trzeba czekać TYDZIEŃ aż się toto wypali. Gdyby jeździły same
    > elektryki, to wszystkie ważniejsze drogi byłyby ciągle zamknięte, bo
    > baterie muszą się wypalić :)

    Bredzisz. Elektryki zapalają się rzadziej niż benzyniaki:
    https://www.greencarreports.com/news/1113175_electri
    c-cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasoline
    -diesel-analysis


  • 39. Data: 2018-07-17 05:34:51
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Miroo" <b...@b...brak.i.juz> wrote in message
    news:5b03cd4d$0$31360$65785112@news.neostrada.pl...
    > O czasie palenia przeczytałem tutaj:
    > https://wolnemedia.net/samochody-elektryczne-ekologi
    a-czy-smiertelna-pulapka/
    >
    > "Sytuacja była tak trudna do opanowania, że strażacy poprosili o pomoc
    > producenta, czyli koncern Tesla. Wieść niesie, że ogniwa paliły się
    > jeszcze przez 6 dni!"
    >
    > Ma ktoś bardziej wiarygodne info niż "wieść niesie"?

    Pożary sodu i litu gasi się ciekłym azotem.


  • 40. Data: 2018-07-17 17:54:51
    Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-07-17 o 05:22, Pszemol pisze:
    > "T." <k...@i...pl> wrote in message
    > news:5b02c1ae$0$682$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Problemem mogą być metale ziem rzadkich potrzebne do baterii - ponoć w
    >> ciągu ostatnich kilku lat zdrożały 100%. Duże zasoby są w Korei Płn. i
    >> w Chinach (u nich jest zakaz eksportu tych surowców, można tylko
    >> sprzedawać gotowy produkt).
    >
    > Tesla już ten problem rozwiązuje, planują otworzyć fabrykę baterii
    > i samochodów w Chinach.
    >
    >> Wodoru jest bez ograniczeń - trzeba tylko go wyprodukować (raczej nie
    >> stosuje się elektrolizy).
    >
    > A co się Twoim zdaniem stosuje jak nie elektrolizę?
    > Właśnie w tym jest problem z wodorem, że dużo energii
    > tracisz aby go pozyskać, sprężyć, przetransportować,
    > są straty dużo większe niż przy bateriach elektrycznych.
    > https://www.greencarreports.com/news/1113175_electri
    c-cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasoline
    -diesel-analysis
    >
    >
    >
    Najpowszechniejszą metodą jest przetwarzanie gazów kopalnych takich jak
    metan - ta metoda nazywana jest reformingiem parowym i w tej chwili
    prawie połowa wodoru wytwarzanego na Ziemi jest produkowana tą metodą.
    Jest to metoda najwydajniejsza i najtańsza.
    T.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: