-
31. Data: 2018-05-22 13:25:44
Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5b03fd0b$0$606$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2018-05-22 o 12:30, Janusz pisze:
>> W 2017 roku na całym świecie sprzedano łącznie 3382 auta napędzane
>> wodorem:
> Czyli ilości śladowe, a co do 20 lat to się nie pomyliłem
> "1996: Model EVS13, FCV ze zbiornikiem wodoru z wodorku metalu,
> wziął udział w paradzie w Osace "
> Czyli walczą już prawie 20 lat aby to jezdziło.
A czy on nie byl spalinowy ?
>>> Toyota Mirai - 2 689 egzemplarzy,
>> Z potężna bazą aku NiMh do pomocy ogniwu. Więc to taki "mieszany"
>> wodorniak.
>Wydaje mi się, że to nie jest do pomocy, ale normalny tryb pracy:
>ogniwo - bateria - silnik. Chyba nie da się zasilać bezpośrednio
>silnika z ogniw paliwowych.
Czemu nie ? Prąd jest prąd.
Natomiast:
-taka bateria moze pomoc przy wyprzedzaniu, przy jednoczesnie malej
mocy ogniwa paliwowego.
-przydaloby sie gdzies gromadzic energie z hamowania. Co prawda ...
czy samo ogniwo paliwowe nie potrafi ?
J.
-
32. Data: 2018-05-22 18:03:03
Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 22-05-2018 o 12:30, Janusz pisze:
> W dniu 2018-05-21 o 18:49, T. pisze:
>> W dniu 2018-05-21 o 18:35, Cavallino pisze:
>>> W dniu 20-05-2018 o 23:08, Janusz pisze:
>>>> W dniu 2018-05-20 o 22:37, Cavallino pisze:
>>>>> W dniu 20-05-2018 o 21:25, Janusz pisze:
>>>>>
>>>>>> nie ma seryjnych aut na wodór.
>>>>>
>>>>> Miral nie był seryjny?
>>>> Może, a ile ich sprzedali? więcej niż 100sztuk?
>>>
>>> Poszukaj jak jesteś ciekaw.
>>>
>>>> Bo wiesz producent może zadeklarować i nawet katalog zrobić
>>>> z taki autem. Tylko klientów jakoś brak.
>>>
>>> Byłyby stacje, byliby klienci.
>>
>> W 2017 roku na całym świecie sprzedano łącznie 3382 auta napędzane
>> wodorem:
A stacji ile jest?
Bo może wyjść, że stosunek sprzedanych samochodów/ilości stacji był
lepszy niż w spalinowych silnikach.
-
33. Data: 2018-05-22 18:04:54
Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 22-05-2018 o 11:32, kakmar pisze:
> Osobiście nie sądzę żeby bez jakiegoś przełomu w przechowywaniu wodoru dało
> się go używać jako paliwa, to prawie tak samo jak z bateriami.
> Oba rozwiązania są świetne dopuki nie zacznie sie planować prawdziwego
> produktu.
> Z bateriami jest nawet łatwiej obecnie, zresztą potwierdza to ilośc
> aut na drogach.
Ale auta na wodór nie mają podstawowego problemu elektryków, czyli czasu
tankowania.
Wolność pozostaje niezmieniona.
-
34. Data: 2018-07-17 05:14:13
Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"T." <k...@i...pl> wrote in message
news:5b01d5c5$0$669$65785112@news.neostrada.pl...
> Uuuu, chyba nie czytasz gazet :-)
> Seryjne samochody wodorowe są - Toyota Mirai, Hyundai i35 FuelCell, do
> tego Honda Clarity, Lexus, BMW, Ford, Audi i Mercedes - część z nich już
> jest, część kończy homologacje (np. Golf Variant HyMotion i Passat też).
To bardzo rozrzutny rodzaj paliwa.
> A właśnie dziś w wykazie prac legislacyjnych rządu ukazał się projekt
> zmian w Krajowych Ramach Polityki Rozwoju Infrastruktury Paliw
> Alternatywnych. Zakłada on wprowadzenie do nich specyfikacji technicznych
> dla punktów ładowania wodoru.
> Po prostu do Polski tego na razie nikt nie sprowadził, bo chyba nie ma
> jeszcze stacji, ale to tylko kwestia czasu.
Raczej wcześniej będą jednak ładowarki... wodór się nie przyjmie.
> Ps. To jest bardzo obrazowe: wysoko sprężony wodór może magazynować
> dużą ilość energii, znacznie więcej niż konwencjonalne baterie. Dla
> porównania: samochód jest w stanie przejechać 100 km zużywając 1 kg
> sprężonego wodoru, podczas gdy na energii przechowywanej w 1 kg baterii
> jedzie zaledwie 1 km.
Oprócz masy jest też objętość...
> Ps. Londyńska wypożyczalnia samochodów właśnie kupuje 50 Toyot Mirai.
Ślepa uliczka.
-
35. Data: 2018-07-17 05:15:40
Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"T." <k...@i...pl> wrote in message
news:5b017ffc$0$685$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2018-05-20 o 14:58, Pszemol pisze:
>> <p...@g...com> wrote:
>>> http://www.energetyka24.com/tragiczny-wypadek-tesli-
w-szwajcarii-strazacy-mogly-zapalic-sie-akumulatory
>>>
>>> https://m.bild.de/video/clip/tesla/mann-stirbt-bei-u
nfall-in-tesla-fahrzeug-im-tessin-55703464.bildMobil
e.html###wt_ref=https%3A%2F%2Fwww.google.de%2F&wt_t=
1526487498978
>>
>> Wiesz ile wypadkow codziennie na drogach?
>> Tysiące!
>>
>> Dlaczego wypadki Tesli wzbudzają tyle emocji w mediach?
>>
>
> Mam w rodzinie strażaka. Odpytałem go z tematu gaszenia samochodów
> elektrycznych. No więc ich się nie gasi - zabezpiecza się tylko miejsce
> pożaru, żeby się nie rozprzestrzeniał i czeka, aż się sam wypali.
> Wodą nie można, pianą nie można, a proszek nie jest na wyposażeniu
> samochodów gaśniczych - zresztą trzeba by go podobno tak dużo, że warstwa
> musiałaby być bardzo gruba, co i tak zniszczyłoby samochód. Więc się nie
> opłaci gasić, skoro idzie na szmelc.
> Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na
> rzecz ogniw wodorowych.
> Tu drobny przykład, jak to się pali:
> https://www.youtube.com/watch?v=UYigjBqLbvg
Statystyki uczą że będzie wręcz przeciwnie.
Zapalają się elektryczne dużo rzadziej niż te benzynowe:
https://www.inquisitr.com/4987033/teslas-are-not-mor
e-prone-to-fire-than-other-cars-says-ntsb-investigat
or/
-
36. Data: 2018-07-17 05:17:04
Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"T." <k...@i...pl> wrote in message
news:5b02990e$0$692$65785112@news.neostrada.pl...
>> - jak długo można go przechować w aucie
>
> Podejrzewam, że nie zachodzą żadne reakcje, nic się nie wytrąca, więc
> pewnie bardzo długo. Sądzę, że jego jakość po miesiącu od zatankowania
> będzie lepsza niż benzyny.
Jakość będzie taka sama, tylko ucieknie on ze zbiornika :-)
Google Ci nie działają?
-
37. Data: 2018-07-17 05:22:44
Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"T." <k...@i...pl> wrote in message
news:5b02c1ae$0$682$65785112@news.neostrada.pl...
> Problemem mogą być metale ziem rzadkich potrzebne do baterii - ponoć w
> ciągu ostatnich kilku lat zdrożały 100%. Duże zasoby są w Korei Płn. i w
> Chinach (u nich jest zakaz eksportu tych surowców, można tylko sprzedawać
> gotowy produkt).
Tesla już ten problem rozwiązuje, planują otworzyć fabrykę baterii
i samochodów w Chinach.
> Wodoru jest bez ograniczeń - trzeba tylko go wyprodukować (raczej nie
> stosuje się elektrolizy).
A co się Twoim zdaniem stosuje jak nie elektrolizę?
Właśnie w tym jest problem z wodorem, że dużo energii
tracisz aby go pozyskać, sprężyć, przetransportować,
są straty dużo większe niż przy bateriach elektrycznych.
https://www.greencarreports.com/news/1113175_electri
c-cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasoline
-diesel-analysis
-
38. Data: 2018-07-17 05:33:38
Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Miroo" <b...@b...brak.i.juz> wrote in message
news:5b02b523$0$31366$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2018-05-20 o 16:02, T. pisze:
>> Mam w rodzinie strażaka. Odpytałem go z tematu gaszenia samochodów
>> elektrycznych. No więc ich się nie gasi - zabezpiecza się tylko miejsce
>> pożaru, żeby się nie rozprzestrzeniał i czeka, aż się sam wypali.
>> Wodą nie można, pianą nie można, a proszek nie jest na wyposażeniu
>> samochodów gaśniczych - zresztą trzeba by go podobno tak dużo, że
>> warstwa musiałaby być bardzo gruba, co i tak zniszczyłoby samochód. Więc
>> się nie opłaci gasić, skoro idzie na szmelc.
>> Pożary elektryków sprawią, że prawdopodobnie świat od nich odejdzie na
>> rzecz ogniw wodorowych.
>> Tu drobny przykład, jak to się pali:
>> https://www.youtube.com/watch?v=UYigjBqLbvg
>
> I jeszcze trzeba czekać TYDZIEŃ aż się toto wypali. Gdyby jeździły same
> elektryki, to wszystkie ważniejsze drogi byłyby ciągle zamknięte, bo
> baterie muszą się wypalić :)
Bredzisz. Elektryki zapalają się rzadziej niż benzyniaki:
https://www.greencarreports.com/news/1113175_electri
c-cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasoline
-diesel-analysis
-
39. Data: 2018-07-17 05:34:51
Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Miroo" <b...@b...brak.i.juz> wrote in message
news:5b03cd4d$0$31360$65785112@news.neostrada.pl...
> O czasie palenia przeczytałem tutaj:
> https://wolnemedia.net/samochody-elektryczne-ekologi
a-czy-smiertelna-pulapka/
>
> "Sytuacja była tak trudna do opanowania, że strażacy poprosili o pomoc
> producenta, czyli koncern Tesla. Wieść niesie, że ogniwa paliły się
> jeszcze przez 6 dni!"
>
> Ma ktoś bardziej wiarygodne info niż "wieść niesie"?
Pożary sodu i litu gasi się ciekłym azotem.
-
40. Data: 2018-07-17 17:54:51
Temat: Re: Tesla kolejny wypadek
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2018-07-17 o 05:22, Pszemol pisze:
> "T." <k...@i...pl> wrote in message
> news:5b02c1ae$0$682$65785112@news.neostrada.pl...
>> Problemem mogą być metale ziem rzadkich potrzebne do baterii - ponoć w
>> ciągu ostatnich kilku lat zdrożały 100%. Duże zasoby są w Korei Płn. i
>> w Chinach (u nich jest zakaz eksportu tych surowców, można tylko
>> sprzedawać gotowy produkt).
>
> Tesla już ten problem rozwiązuje, planują otworzyć fabrykę baterii
> i samochodów w Chinach.
>
>> Wodoru jest bez ograniczeń - trzeba tylko go wyprodukować (raczej nie
>> stosuje się elektrolizy).
>
> A co się Twoim zdaniem stosuje jak nie elektrolizę?
> Właśnie w tym jest problem z wodorem, że dużo energii
> tracisz aby go pozyskać, sprężyć, przetransportować,
> są straty dużo większe niż przy bateriach elektrycznych.
> https://www.greencarreports.com/news/1113175_electri
c-cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasoline
-diesel-analysis
>
>
>
Najpowszechniejszą metodą jest przetwarzanie gazów kopalnych takich jak
metan - ta metoda nazywana jest reformingiem parowym i w tej chwili
prawie połowa wodoru wytwarzanego na Ziemi jest produkowana tą metodą.
Jest to metoda najwydajniejsza i najtańsza.
T.