-
21. Data: 2018-06-04 21:12:00
Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-06-04 o 13:38, Zenek Kapelinder pisze:
> Chyba linia napowietrzna nie problem. Wymiana drutow na grubsze zawsze bedzie
wymagala postawienia nowych transformatorow i rozrycia ulic w miastach. O tym ze do
nowych wiekszych transformatorow trzeba doprowadzic prad grubszymi drutami z litosci
nie wspomne. To ze jest prad w gniazdku nie znaczy ze jest go do nieograniczona ilosc
jak sadzi wiekszosc kobiet.
>
Normalny prąd. Jak potrzeba więcej to się więcej produkuje i dostarcza.
Jak mniej to mniej.
-
22. Data: 2018-06-04 21:29:37
Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Masz racje. W gospodarce rynkowej tak to sie odbywa. Jak jest zapotrzebowanie na
jakis produkt to sie go produkuje i dostarcza. Chyba ze nie ma jak dostarczyc.
Chwiowo problem produkcji pradu nie istnieje. Jest niewielka rezerwa nocna. Dla
niewielkiej ilosci samochodow elektrycznych wystarczy. Przeslac liniami wysokiego i
sredniego napiecia tez sie niewielka nadwyzke pradu da przeslac. Problemem jest
odcinek pomiedzy srednim napieciem a niskim i dostarczenie pradu do ladowarek.
Podejrzewam ze 95% lini niskiego napiecia nie ma rezerwy na przeslanie dodatkowych
kilowatow. Nikt kto projektowal 20 i wiecej lat temu linie niskiego napiecia nie
brtal pod uwage ze beda samochody elektryczne w ilosciach hurtowych. Linie do domow ,
blokow, kamienic sa zbyt cienkie zeby udzwignely dodatkowe odbiorniki. Potrzebne sa
nowe kable. Nowe kable to ogromne koszty i rozryte miasta.
-
23. Data: 2018-06-05 07:53:41
Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 3 Jun 2018 13:37:42 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
> Dnia Sun, 3 Jun 2018 00:11:52 -0700 (PDT), p...@g...com
>> Kluczem do sukcesu są nowe baterie (Panasonic) o obniżonej zawartości kobaltu.
>
> Ciekawe co robi kobalt w bateriach litowych i jak to się przekłada na
> ich cenę.
Lit to tam tylko drobny kawalek sukcesu.
Potrzebny jest material, ktory przechowa ten lit, ale latwo odda
https://ep.com.pl/artykuly/10299-Akumulatory_litowe.
html
Kobalt, wanad - a to nie sa tanie rzeczy.
http://motoryzacja.wnp.pl/ceny-litu-gwaltownie-rosna
-producenci-baterii-sie-martwia,314359_1_0_0.html
Ale jak widac moze byc tanie zelazo.
J.
-
24. Data: 2018-06-05 15:44:39
Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 4 Jun 2018 11:48:40 +0200, Janusz
> ale montaż wymaga trochę zachodu nawet jak się
> ma podnośnik.
Na dedykowanej maszynie było widać ile zachodu potrzeba. Kwestia właściwego
spozycjonowania.
--
Pozdor
Myjk
-
25. Data: 2018-06-05 19:53:17
Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2018-06-05 o 15:44, Myjk pisze:
> Mon, 4 Jun 2018 11:48:40 +0200, Janusz
>
>> ale montaż wymaga trochę zachodu nawet jak się
>> ma podnośnik.
>
> Na dedykowanej maszynie było widać ile zachodu potrzeba. Kwestia właściwego
> spozycjonowania.
>
Gdyby baterie były wymienne, to można stosować rozwiązania analogiczne
do serwerowych hot-swapowych zasilaczy albo dysków.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
26. Data: 2018-06-06 12:59:37
Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
> Ekonomia to żadna nauka.
Oczywiście ze nauka. Tyle ze nie scisła a spoleczna :)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"