  • 31. Data: 2020-10-07 13:27:41
    Temat: Re: Tesla do Chorwacji
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-10-07 o 12:39, K pisze:

    > I zatrudnic uzbrojonego lokalsa do pilnowania, bo jak postawisz przy
    > aucie to sie zaczadzisz. Chyba, ze ten agregat to bedzie na kolach w
    > formie przyczepki :D

    Ładowarkę przypinasz łańcuchem do czegokolwiek idziesz spać do hotelu.
    Można nawet spać w aucie, byle odpowiednio ustawić sprzęt (żeby nie
    wiało do środka spalinami). Swego czasu zdaje się do i3 dodawali mały
    generatorek i to się nazywał Range extender.
    Co ciekawe - jest zakaz stania autem z włączonym silnikiem, a nie ma
    zakazu posługiwania się generatorem (widać to zwłaszcza na imprezach
    plenerowych).
    T.

  • 32. Data: 2020-10-07 13:29:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2020 o 13:21, T. pisze:

    > Tak, masz rację. Od szybkie się nie da, od zwykłej

    A co to jest zwykła?
    Bo jeśli masz na myśli ładowarkę Type2, to nie, wiele z nich ma również
    fizyczne zabezpieczenia, niezależnie od ich maksymalnej mocy/prędkości.

    Z kolei od zwykłego gniazdka 230V, to rzeczywiście odpiąć może każdy i
    wszystko.

  • 33. Data: 2020-10-07 13:50:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Najprościej do jednego z bagażników Tesli zładować mały spalinowy
    >agregat prądotwórczy. Przez noc trochę podładuje i jest się
    >niezależnym od infrastruktury.

    Taki 20-30kW i nie trzeba nocy czekac.

    J.

  • 34. Data: 2020-10-07 14:25:48
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2020-10-07 o 07:54, Cavallino pisze:

    > Nie wyciąłbyś następnego zdania, to byś wiedział dlaczego.

    To następne oidp brzmiało że jak ma się starszą teslę to są darmowe - to
    jest jasne.
    Przed wyjazdem jednak powiedział, ze prąd w podróży będzie miał za darmo
    - skąd więc to płacenie?
    (fragmentu z płaceniem nie widziałem - opieram się na tym co Jarek napisał).

    Pozdrawiam _ mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 35. Data: 2020-10-07 14:51:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2020 o 14:25, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > - skąd więc to płacenie?
    > (fragmentu z płaceniem nie widziałem - opieram się na tym co Jarek

    Jarek odnosił się oidp, do wklejonego przeze mnie linka do innej podróży
    innego usera, z nową Teslą.

    Daniel ma starą, więc może płacić co najwyżej za zbyt długi postój po
    naładowaniu.

  • 36. Data: 2020-10-07 14:57:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    W dniu 06.10.2020 o 17:36, J.F. pisze:

    >teraz nie chcę skłamać, ale wydaje mi się, że podobny czas mi
    >wychodził - tyle, że autostradami leciałem pod 180-200, razem z
    >Niemcami w Porsche

    A za granica mandaty wysokie :-)

    On tam mowi, ze stara sie jechac 20 ponad limit, zeby nie za drogo
    bylo, ale
    -wyjazd - ok 24:00, tzn takie byly plany
    -koniec - 12:12 - ale to juz po wizycie na plazy, wiec moze o 11:00,
    moze 11:30 ..
    -komputer podaje srednia 95km/h, 1000 km -> 10.5h,
    -ale komputer pewnie nie liczyl czasu w przerwach, a trzeba tych
    postojow troche - winiety, paliwo, kawa, posilki.
    -Slowacja ... 3:45, cztery godziny chyba nie jechal
    -4:10 na filmie - na zegarku miga 1:38, to chyba moment wyjazdu.

    Wiec moze faktycznie 10-10.5h razem z postojami.
    Tylko ze google podpowiada, ze Makowa do Novigradu jest 908km (przez
    Zwardon).
    No i 74km do granicy - godzine powinien jechac.

    Tak czy inaczej - spokojnie jeden dzien, i to w sensie - ok 12h, a nie
    jedna doba.
    Z Poznania jednak dalej.

    J.

  • 37. Data: 2020-10-07 15:09:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2020 o 14:57, J.F. pisze:

> [...]
    > No i  74km do granicy - godzine powinien jechac.
    >
    > Tak czy inaczej - spokojnie jeden dzien, i to w sensie - ok 12h, a nie

    Nooo - sporo dalej, tak o jeden dzień jazdy (i 1 nocleg).
    Ale zazwyczaj pierwszy nocleg i tak robiłem w Polsce (spaliniakiem żeby
    nie było), bo taniej niż dalej by było...

  • 38. Data: 2020-10-07 16:28:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nooo - sporo dalej, tak o jeden dzień jazdy (i 1 nocleg).

    220km dalej. Tak ze 2h.
    Moze dla Ciebie to jeden dzien jazdy wiecej, moze dla twojego Leafa
    :-)

    >Ale zazwyczaj pierwszy nocleg i tak robiłem w Polsce (spaliniakiem
    >żeby nie było), bo taniej niż dalej by było...

    Nie moze byc - i 800km w jeden dzien ?
    Aaaa ... czy na trzy dni planowales trase ?

    No, po prawdzie kiedys z Poznania do Klodzka/Miedzylesia to troche
    tych godzin bylo, teraz troche mniej.
    A gdzies przy tych ok 12h to kazda wiecej godzina zaczyna ciazyc.

    J.

  • 39. Data: 2020-10-07 16:31:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 07.10.2020 o 08:40, ddddddddddddd pisze:

    > takiego to nawet spalinowego nie znajdziesz, będziesz musiał wozić
    > niepotrzebnie wielki zbiornik paliwa.

    Ale zbiornik zatankowany w 10% waży 1/10 pełnego baku. Z akumulatorem to
    nie przejdzie.

  • 40. Data: 2020-10-07 16:45:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2020 o 16:28, J.F. pisze:

    > 220km dalej.

    W sensie że z Poznania do Zwardonia jest 220 km? ;-)
    Nawet do najbliższej południowej granicy mam daleko dalej, 200 to jest
    do Wrocławia.

    > Nie moze byc - i 800km w jeden dzien ?

    Kiedyś tak mi się chciało.

    > Aaaa ... czy na trzy dni planowales trase ?

    Bingo.
    Inaczej nie pisałbym o PIERWSZYM noclegu.

    > No, po prawdzie kiedys z Poznania do Klodzka/Miedzylesia to troche tych
    > godzin bylo, teraz troche mniej.
    > A gdzies przy tych ok 12h to kazda wiecej godzina zaczyna ciazyc.

    Ano.
    Z Chorwacji do Międzylesia dojechałem na raz rok temu, ale wolałbym tego
    nie powtarzać, bo sensowniejszy jest nocleg gdzieś w Czechach lub na
    Słowacji (zależnie od wybranej drogi).