-
51. Data: 2017-08-03 18:43:25
Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki sa mochodów pr acownikom
Od: Pszemol <P...@P...com>
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:olvhf8$i0b$...@d...me...
>> Przecież ja tylko w zeszłym roku, 31 marca 2016,
>> wyraziłem/zadeklarowałem
>> zainteresowanie tym produktem i zarezerwowałem sobie miejsce w
>> kolejce
>> innych chętnych na potencjalnie deficytowy produkt. Tyle... życie się
>> toczy
>> dalej. Więc jakie "danie w ciemno dwu lat swojego życia"?? Dałem w
>> ciemno
>> $1000 jako token uwiarygodniający moją ofertę zainteresowania. Kwota
>> ani
>> nie robi żadnej dziury w moim budżecie ani nie jest dużym procentem
>> wartości produktu jakiego dotyczy i nawet jest w pełni zwrotna, a
>> więc nie
>> zobowiązuje do zakupu a tylko potwierdza że zainteresowanie moje nie
>> jest
>> trywialne, nie na żarty tylko poważnie rozważam zakup aby położyć na
>> to
>> konkretną sumę dolarów.
>
> To po co te watki z tego roku ?
> Straciles zainteresowanie, czy jednak za droga i zastanawiasz sie -
> stac mnie, czy lepiej wycofac poki mozna :-)
>
1. Zainteresowania nie straciłem :-) Apetyt wręcz wzrósł gdy dowiedziałem
się o planowanym przejeździe autonomicznym z Zachodu na Wschód USA jaki
jest planowany na początek przyszłego roku.
2. Wątki pojawiły się gdy nowe "milestones" (kamienie milowe?) zostały
osiągnięte i zamknięcie pewnych etapów ogłoszone.
3. Wycofać się mogę aż do momentu gdy skonfiguruję konkretne auto, z
konkretnymi opcjami i złożę do fabryki wiążące zamówienie. Wtedy dopiero
wpłacam zaliczkę i czekam... zaliczkę, której już mi nie zwrócą jak bym się
rozmyślił.
4. Zamówienia nie złożę w ciemno, bez jazdy próbnej, to co na razie jest to
tylko miejsce w kolejce dające mi pierwszeństwo przed innymi chętnymi.
5. Wątki o tym samochodzie tworzę bo jest od tego ta grupa i interesują
mnie samochodowe tematy.
-
52. Data: 2017-08-03 18:59:43
Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-08-03 o 18:02, Pszemol pisze:
> T. <k...@i...pl> wrote:
>> W dniu 2017-08-03 o 01:13, Pszemol pisze:
>>> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
>>> news:olh1f8$5gi$1@dont-email.me...
>>>> Jeśli ktoś już nie śpi: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki
>>>> samochodów pracownikom
>>>> https://livestream.tesla.com/
>>>
>>> Kwartalne wyniki finansowe ogłosili... lepsze niż oczekiwania analityków:
>>> https://www.cnbc.com/2017/08/02/tesla-second-quarter
-earnings-2017.html
>>>
>>> Wartość akcji na rynku wzrosła już prawie 8% po ogłoszeniu tych wyników.
>>> Miałem napisać aktualną cenę akcji $350.. ale właśnie musiałem poprawić
>>> na $351,90. Cena na koniec dnia (przed ogłoszeniem kwartalnych wyników)
>>> była $325,89.
>>
>> Madoff też tak miał. Nie żebym straszył... :-)
>
> Jak miał?
>
No że wielki sukces i ludzie się pchali drzwiami i oknami. Mówiąc
szczerze to nie wiem, czy jego jakaś firma była na giełdzie...
A generalnie to był żart -nie podejrzewam Muska o próby jakichkolwiek
przekrętów. Jedno co może nim zachwiać to walnięcie u jakiegoś
poddostawcy - ludzie stracą zaufanie, akcje polecą, Choć nie sądzę, żeby
to przyjęło rozmiary zmuszające do zawieszenia działalności -raczej w
miejsce jakiejś firmy wejdzie inna, choć to wymaga czasu.
T.
-
53. Data: 2017-08-03 19:01:17
Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikom
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-08-03 o 18:02, Pszemol pisze:
> T. <k...@i...pl> wrote:
>> W dniu 2017-08-03 o 01:24, Pszemol pisze:
>>> "T." <k...@i...pl> wrote in message
>>> news:59820fbc$0$663$65785112@news.neostrada.pl...
>>>> Równie dobrze możesz mi polecać prom kosmiczny... :-)
>>>
>>> Chodzi Ci o Volvo czy o Teslę? ;-)
>>>
>>>> Ps. Tu raczej wielkich zamieci nie ma, za to często zimą przechodzi
>>>> temperatura przez 0 i robi się warstwa lodu na szybie. Niemal
>>>> codziennie. Włączam sobie grzaną szybę i zanim odgarnę śnieg z reszty
>>>> auta lód na przedniej szybie odpuszcza. To jest rewelacyjny wynalazek,
>>>> ale na razie tylko chyba auta z grupy VW mają, Fordy i nieliczne inne
>>>> wyższej klasy.
>>>
>>> Ale mówisz o tych tasiemkach rezystywnych między warstwami szkła?
>>> Takie ogrzewające dół szyby jak w przypadku całej powierzchni tylnej?
>>
>> Zasada jest właśnie taka, ale nie są to tasiemki, ale bardzo cienkie
>> druciki między warstwami szyby na całej jej powierzchni (poza
>> marginesami). Jak się skupi wzrok na samej szybie to je widać, a tak to
>> są na tyle cienkie, że nie są zauważalne. Żeby je zobaczyć trzeba się
>> dobrze przyjrzeć. VW ma jakiś inny patent - folię grzejną między
>> warstwami szyby.
>> To wygląda mniej więcej tak (to bardzo duże powiększenie - jak
>> wspomniałem te druciki są praktycznie niewidoczne):
>> http://tinyurl.com/y7lygeem
>
> Cool.
>
Wstawiłem zdjęcie na https://zapodaj.net/9ab79651e384b.jpg.html
Dla porównania - ta etykieta ma bok 6 cm. Zdjęcie na tle białej kartki
robione od zewnątrz. Zapewne możesz gdzieś podejść do salonu Forda i
obejrzeć - jeśli taki tam mają, a pewnie mają, bo zimy też tam są :-)
T.
-
54. Data: 2017-08-03 19:05:41
Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 3 Aug 2017 16:02:49 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
wrote:
> Twierdząc, że Musk nie angażuje swoich pieniędzy w swoje zwariowane
pomysły
> wykazujesz się tu dużą ignorancją. Przecież zainwestował w te firmy
> WSZYSTKIE swoje pieniądze jakie dostał ze sprzedaży Paypala.
Zobaczymy jak się to skończy. Średni zarobek producentów samochodów
śmierdzących z segmentów
a-d to między $1000 a $1500 za sztukę. Tesla DOKŁADA do każdego
swojego samochodu ok. $13000.
Zeszły rok Tesla zakończyła stratą na poziomie $250mln, ten już ponad
$300mln. Pieniądze wydaje się łatwo.
Na mieście się mówi, że Tesla zbankrutuje gdzieś tak za dwa, góra
trzy lata. No chyba, że się wcześniej sprzeda.
--
Marek
-
55. Data: 2017-08-03 21:24:46
Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
A najlatwiej wydaje sie pozyczone pieniadze jesli wiadomo ze nie trzeba bedzie ich
oddac. Jesli tyle doplaca do sztuki to dziala jak polskie teatry. Z ekonomicznego
punktu widzenia mniejsze straty beda jak je zamknac ale wyplacac pensje za nic nie
robienie wszystkim zatrudnionym. Wychodzi ze kazda wyprodukowana Tesla przyspiesza
upadek przedsiewziecia z ktorego zarobiona wyjdzie tylko jedna osoba.
-
56. Data: 2017-08-03 21:27:43
Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
Od: Pszemol <P...@P...com>
Marek <f...@f...com> wrote:
> On Thu, 3 Aug 2017 16:02:49 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
> wrote:
>> Twierdząc, że Musk nie angażuje swoich pieniędzy w swoje zwariowane pomysły
>> wykazujesz się tu dużą ignorancją. Przecież zainwestował w te firmy
>> WSZYSTKIE swoje pieniądze jakie dostał ze sprzedaży Paypala.
>
> Zobaczymy jak się to skończy.
No jasne że tak...
> Średni zarobek producentów samochodów
> śmierdzących z segmentów
> a-d to między $1000 a $1500 za sztukę. Tesla DOKŁADA do każdego
> swojego samochodu ok. $13000.
Porównujesz stabilne, słabo dziś rosnące firmy które są od stu lat na rynku
i robiące standardowy produkt w milionowych ilościach prawie niczym
nieróżniący się od poprzedniego modelu z firmą nową, małą i inwestującą
wszystkie zarobki w rozwój i skalowanie produkcji? To chyba duży błąd.
Inwestorzy nie kupują akcji Tesli patrząc na to ile dziś ta firma zarabia
na samochodach, nie patrzą ile wypłaca firma dywidendy - wszyscy wiedzą, że
to młoda firma nastawiona na ogromne inwestycje robione z dużym ryzykiem i
dużym rozmachem. Nie ma sensu wytykać ile centów strat przypada na każdą
akcję bo jak ktoś inwestuje nie wiedząc takich rzeczy to i tak daleko nie
zajedzie.
> Zeszły rok Tesla zakończyła stratą na poziomie $250mln, ten już ponad
> $300mln. Pieniądze wydaje się łatwo.
> Na mieście się mówi, że Tesla zbankrutuje gdzieś tak za dwa, góra
> trzy lata. No chyba, że się wcześniej sprzeda.
>
Widzę, że masz kontakt z jasnowidzami...
Numery totolotka też umieją podać? :-)
Oczywiście jest to firma dużego ryzyka!
I tak, owszem, może zbankrutować.
Zwłaszcza jak coś się nie uda z produkcją Modelu 3 bo sporo jest na ten
sukces postawione.
Patrząc na sukces innej firmy Muska, Space X, też sukces nie opierał się na
sprawdzonych sposobach robienia kasy przy małym ryzyku i prawie pewnym
sukcesie. Z tego co czytałem pieniędzy mieli na dwie nieudane próby z taką
rakietą... nie udała się trzecia. Nie poddali się jednak. Jakimś cudem
jednak ostatkiem sił wyszli z tarapatów - o mały włos mogło się nie udać.
Bez dużego ryzyka nie ma dużej wygranej.
-
57. Data: 2017-08-03 21:43:33
Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
Od: Pszemol <P...@P...com>
Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> A najlatwiej wydaje sie pozyczone pieniadze jesli wiadomo ze nie trzeba
> bedzie ich oddac. Jesli tyle doplaca do sztuki to dziala jak polskie
> teatry. Z ekonomicznego punktu widzenia mniejsze straty beda jak je
> zamknac ale wyplacac pensje za nic nie robienie wszystkim zatrudnionym.
> Wychodzi ze kazda wyprodukowana Tesla przyspiesza upadek przedsiewziecia
> z ktorego zarobiona wyjdzie tylko jedna osoba.
>
Zenek... to jest publiczna firma na giełdzie.
Finanse są w szczegółach ujawnione.
Czemu nie zerkniesz na raporty, nie zainteresujesz się jak obliczano tą
"stratę" na każdym samochodzie tylko produkujesz jakies farmazony o
teatrach - przecież to przykład ni z gruchy ni z pietruchy.
Przecież ta "strata" bierze się stąd, że z tego samego portfela ciągle
budują sieć Superchargers na całym świecie, z tego portfela budują
mega-fabrykę akumulatorów na pustyni w Nevadzie, z tego samego portfela
projektują nowy samochód i uruchamiają zupełnie nowe fabryki obliczane na
produkcję 100x i 1000x większej ilości samochodów w stosunku do obecnej
produkcji.
Porównywanie Tesli na obecnym etapie rozwoju do innych amerykańskich firm
samochodowych jak Ford Motors czy General Motors to jakieś niepoważne
rżnięcie głupa obliczone na manipulację niezorientowaną w finansach
publiczności. Ciekawe komu zależy tak bardzo na publicznym dyskredytowaniu
Tesli. Może Niemcy, którzy obudzili się z ręką w nocniku odgrywają w tej
mistyfikacji jakąś rolę?
Taki VAG czy Benz od dziesiątek lat dopieszczają te swoje diesle których
coraz mniej ludzi chce kupować i nawet wpakowali się w nieuczciwe gierki
które będą ich mocno kosztować w formie utraty reputacji tymczasem idzie
nowe.... Nowe, czyste, elektryczne, nieśmierdzące, niedymiące...
Kto wie czy przez Teslę te dinozaury jak VAG czy Benz lub BMW nie podzielą
losu Nokii i Blackberry które były totalnie zaskoczone pojawieniem się na
rynku iPhone i nie zdążyły się pozbierać z upadłości. Tak samo przecież
został zaskoczony nową technologią gigantyczny Kodak który nie przygotowany
był zupełnie na erę cyfrowej fotografii. I co? I już go nie ma...
-
58. Data: 2017-08-03 21:55:21
Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Tylko tam gdzie jestes ryzyko ponosza ci co kupili akcje. Cos sie wysypie to powie
sory winetu. Nawet w usa samochod elektryczny to daleka przyszlosc bo tak jak
wszedzie nie maja wystarczajacej ilosci pradu. I przez kilka, kilkanascie lat go nie
nie beda mieli. W miedzyczasie inny musk zbierze kase na produkcje pradu z zuzytego
kociego zwirku.
-
59. Data: 2017-08-03 22:10:22
Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki sa mochodów pracownikom
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 3 Aug 2017 19:27:43 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
wrote:
> Patrząc na sukces innej firmy Muska, Space X,
Przepraszam, o jakim sukcesie mowa bo nie rozumiem? Sukces bedzie jak
ich latanie w kosmos będzie tak
powszednie jak pośpieszny 6:03 z Warszawy do Poznania.
Dziś oglądałem "sukces" jakiegos odcinka testowego hyperloop one.
Rozpedzili coś a la drezyna na szynach
do ok 100km/h na odcinku 500m. Na koniec testu oklaski, łzy
wzruszenia w oczach itp. Rotfl.
--
Marek
-
60. Data: 2017-08-03 22:29:52
Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
Od: Pszemol <P...@P...com>
Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> Tylko tam gdzie jestes ryzyko ponosza ci co kupili akcje. Cos sie wysypie
> to powie sory winetu. Nawet w usa samochod elektryczny to daleka
> przyszlosc bo tak jak wszedzie nie maja wystarczajacej ilosci pradu. I
> przez kilka, kilkanascie lat go nie nie beda mieli. W miedzyczasie inny
> musk zbierze kase na produkcje pradu z zuzytego kociego zwirku.
>
Skąd bierzesz te swoje rewelacje na temat braku prądu w USA?
Czy możesz podać jakieś świadectwa tego?