  • 91. Data: 2017-08-06 16:13:23
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:om762i$sag$1@node1.news.atman.pl...

    > Tym niemniej miał rację - USA nie cierpią na nadmiar energii elektrycznej
    > i mają jej w zasadzie na styk.

    Co nie znaczy że za 5lat czy 10 będzie jakiś problem.
    Nie wiesz bowiem ile nowych elektrowni powstaje.

    > Akurat USA znane są z tego, że u nich z konserwacją infrastruktury to
    > raczej kiepsko. Więc raczej twój optymizm nie jest na miejscu.

    Tu się zgodzę, w planach jest nowa ustawa o inwestycjach w infrastrukturę
    bo walą się im mosty i wiadukty, ale Trump ze swoimi Republikanami
    wolał zacząć od niszczenia dorobku poprzednika, Obamy, i już zmarnował
    8 miesięcy na bezproduktywną, bezowocną walkę z Afordable Care Act.
    Nie sądzę jednak aby to miało coś w spólnego z produkcją energii elekt.
    Elektrownie w USA to prywatne firmy - będą produkować tyle ile trzeba.

    > Ok, ale nowe nie powstaną jutro. I o tym pisał Zenek. Dziś nikt tych
    > elektroni nie zacznie budować, bo nie wiadomo czy warto. I Zenek miał
    > rację - w ciągu następnych 15 lat masowej motoryzacji elektryczniej nie
    > będzie. Tylko tyle i aż tyle,

    Myślę, że już się budują nowe.
    A co do czasu potrzebnego na postawienie nowej elektrowni to
    też nie jest tak źle: często wystarczy umieć zmagazynować nadmiar
    enegii w czasie gdy jej nie potrzeba i dostarczyć ją później, poczytaj:
    http://www.latimes.com/business/technology/la-fi-tn-
    tesla-australia-battery-20170707-story.html

    > Nieprawda. Na przykład jakby Musk miał sprzedać co obiecał tu i teraz to
    > wcale nie byłoby mu do śmiechu.

    No ale rzeczy nie dzieją się nigdy w zerowym czasie... każdy to wie.
    Nie ma sensu więc demagogia przy założeniu "wszystko tu i teraz".

  • 92. Data: 2017-08-06 16:17:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-06 o 15:37, Shrek pisze:

    > Nieprawda. Na przykład jakby Musk miał sprzedać co obiecał tu i teraz to
    > wcale nie byłoby mu do śmiechu.
    Może po to wymyślił swoje elektryczne dachówki. :-)

    Robert

  • 93. Data: 2017-08-06 17:10:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest cos takiego jak higiena prowadzenka dyskusji. Postawilem teze ze w usa tak jak
    wszedzie pradu jest na styku. Jesli sie z tym nie zgadzasz to na tobie ciazy
    udowodnienie ze sie myle. Nie chcialo Ci sie zrobil ktos inny. Wyszlo na moje. To
    teraz macisz ze przeciez buduje sie caly czas nowe. I sie buduje, sprawdzilem.
    Rozbudowuja jakas elektrownie atomowa. W jakims rejonie za cztery lata beda mieli
    troche wiecej pradu. W rejonie a nie w calych stanach bo usa duze a przy przesylaniu
    pradu na duze odleglosci sporo jej ubywa. I zeby mozna bylo zapewnic prad dla
    elektrykow w calych stanach trzeba rozbudowac albo zbudowac wiecej niz jedna
    elektrownie. Uwazam ze amerykanie nie rozbudowuja tak szybko energetyki zeby
    wystarczylo za 4 lata pradu dla dwoch czy trzech milionow elektrykow. Jesli sie nie
    zgadzasz to znajdz dane i mi wybij nimi oczy. Dane na ktorych bedzie ze buduja wiecej
    niz kilka reaktorow w elektrowni juz dzialajacej. I najlepiej zeby to byly oficjalne
    dane a nie wizje Muska. Dokad nie podasz wiarygodnych danych bede mial racje, wynika
    to z higieny prowadzenia dyskusji.

  • 94. Data: 2017-08-06 17:14:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.08.2017 o 16:13, Pszemol pisze:

    > Co nie znaczy że za 5lat czy 10 będzie jakiś problem.

    Raczej będzie - elektrownie na pólkach nie leżą.

    > Nie wiesz bowiem ile nowych elektrowni powstaje.

    No to napieraj - ile?

    > Nie sądzę jednak aby to miało coś w spólnego z produkcją energii elekt.
    > Elektrownie w USA to prywatne firmy - będą produkować tyle ile trzeba.

    Jak już pisałem, turbogeneratory, tranformatory, reaktory i linie
    przesyłowe nie lezą na pólkach i nie kupuje się ich na metry bieżące.
    Nadmiernie wierzysz w niewidzialną rękę rynku (która nawiasem mówiąc
    wcale nie mówi, że nasz klient nasz pan, a że należy mu wcisnać
    maksymalne gówno, ale tak dobrane i opakowane, żeby jeszcze kupił).

    > Myślę, że już się budują nowe.

    No to dawaj - gdzie, ile, jakie. Bo na razie to jak ktoś napisze, ze mu
    się wydaje, to piszesz, żeby dane podlinkował. Jak policzy to piszesz,
    że się myli i ma małą wyobraźnie. No więc - ile, gdzie, jakie?

> [...]
    > http://www.latimes.com/business/technology/la-fi-tn-
    tesla-australia-battery-20170707-story.html

    OMG - znowu??? Do czasu jak nie ma elektrowni, to ci żadna cudowna
    bateria nie pomoże... bo baterie _nie_robią_prądu_. Prąd się nie bierze
    ani z baterii, ani z gniazdka. Prąd trzeba najpierw zrobić i potocznie
    przyjęło się, że miejsce gdzie robi się prąd to elektrownia. Nie żadna
    bateria (a tak naprawdę to akumulator). Akumulator ma ujemny bilans
    energetyczny, więc z definicji elekrowni nie zastąpi.

    > No ale rzeczy nie dzieją się nigdy w zerowym czasie... każdy to wie.
    > Nie ma sensu więc demagogia przy założeniu "wszystko tu i teraz".

    Zenek pisał o dekadzie. Miał rację - w ciągu dekady żadnej masowej
    rewolucji nie będzie. Póki jest to technologia dla hipsterów nikt pod to
    pieniędzy na nowe elektrownie bez wiarygodnych prognoz nie wyłoży. A
    prognozy są takie, że Musk miał produkować 5000 tesli miesięcznie na
    rynek, a opchnął 30 prototypów pracownikom do testowania. Czyli że nawet
    nie rozpoczął produkcji.

    Shrek

  • 95. Data: 2017-08-06 17:17:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jest cos takiego jak higiena prowadzenka dyskusji. Postawilem teze ze w usa tak jak
    wszedzie pradu jest na styku. Jesli sie z tym nie zgadzasz to na tobie ciazy
    udowodnienie ze sie myle.

    Akurat tu miał rację Przemol. Ty stawiasz tezę, jak ktoś mówi
    "sprawdzam", to ty masz udowadniać.

    Shrek

  • 96. Data: 2017-08-06 18:04:28
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-06 o 17:14, Shrek pisze:

> [...]
    > prognozy są takie, że Musk miał produkować 5000 tesli miesięcznie na
    > rynek, a opchnął 30 prototypów pracownikom do testowania. Czyli że nawet

    Generalnie w Ameryce sporo jest małych miejskich elektrowni zasilanych
    gazem. U nich kogeneracja jest na porządku dzienny, Stawia się silnik
    zasilany gazem, za nim stoi turbina i już. Sądzę, że taką inwestycję
    buduje się szybko, jedyny problem może leżeć po stronie dostawców turbin.
    Coś takiego powstaje i u nas - we Włocławku, Płocku, KGHM toto
    zainstalowało:
    http://glowny-mechanik.pl/2017/04/28/pge-silniki-rol
    ls-royce-ec-rzeszow-objete-3-letnim-serwisem/
    T.

  • 97. Data: 2017-08-06 18:47:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.08.2017 o 18:04, T. pisze:

> [...]
    > zainstalowało:
    > http://glowny-mechanik.pl/2017/04/28/pge-silniki-rol
    ls-royce-ec-rzeszow-objete-3-letnim-serwisem/

    Wszystko fajnie - po pierwsze dalej nie leżą na półkach, po drugie to...
    w takim razie może po prostu lepiej LPG w samochodach montować.

    Shrek

  • 98. Data: 2017-08-06 19:06:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeby sprawdzic trzeba wylozyc kase. W przypadku dyskusji kasa moga byc wiarygodne
    dane. Dyskusja to nie poker. No chyba ze ktos lubi udowadniac ze nie jest wielbladem.
    Wvtym przypadku powinno wygladac to tak. Ja usa ma za malo pradu. Pszemol dane ze ma
    wystarczajaco duzo. Ja zjadam myszke. Drugi wariant. Ja za usa ma za malo pradu.
    Pszemol ze sie myle ale nie podaje danych. Ja mam racje.

  • 99. Data: 2017-08-06 19:19:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To do czego dales linka to generator napedzany tlokowym silnikiem. A ze to dizel to
    ma sprawnosc ze 33% i w sumie cala taka mala elektrownia ma sprawnosc dwadziescie
    kilka procent. Po przetransformowaniu i przeslaniu zostanie kilkanascie procent
    energii dostarczonej do elektrowni, czyli mniej niz by spalic paliwo we wspolczesnym
    samochodzie. W przypadku niemoznosci doprowadzenia normalnego pradu z kabla albo jako
    zasilanie awaryjne ma to sens. Przyznasz ze uzycie generatora pradotworczego do
    ladowania akumulatorow w ekologicznym samochodzie elektrycznym to marny pomysl. Jesli
    juz to silnik zasilany paliwem bio. I sa takie male elektrownie. Firma jest w
    Irlandii. Produkuja i oddaja w dzierzawe silownie od 1 do 20 Mw, czyli nieduze.
    Paliwem jest pellet. W umowie jest zapis ze jesli dzierzawca pracuje w zakresie od
    60% mocy nominalnej to za dzierzawe placi firmie o 15% mniej za kilowatogodzine niz
    wynosi lokalna cena pradu. I to sa wszystkie ponoszone przez dzierzawce koszty. Nie
    kupuje pelletu, nie konserwuje. Ma tylko kupic prad.

  • 100. Data: 2017-08-06 19:29:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zeby sprawdzic trzeba wylozyc kase. W przypadku dyskusji kasa moga byc wiarygodne
    dane. Dyskusja to nie poker.

    Generalnie wszystkie reguły mówią, że ciężar dowodu spoczywa na
    stawiającym tezę. Patrz czajniczek Russella i linki pod art w wikipedii.

    > No chyba ze ktos lubi udowadniac ze nie jest wielbladem.

    Jeśli mówimy o udowadnianiu, ze nie jesteś wielbłądem, to pewnie masz na
    myśli aksjomaty a nie tezy. W tym wypadku operowałeś tezą nie aksjomatem.

    > Ja za usa ma za malo pradu. Pszemol ze sie myle ale nie podaje danych. Ja mam
    racje.

    Więc ja twierdzę, że na orbicie krąży niewielki czajniczek. Udowodnij,
    że nie:P

    W sytuacji z twojego cytatu, to albo podajesz dane potwierdzające twoją
    tezę, albo stwierdzasz, że ci się z Przemolem nie chce dyskutować (co
    nawiasem mówiąc nie jest głupim rozwiązaniem, bo koleś jest
    niereformowalny, odporny na wiedzę i "cieżki do zajebania" - bez urazy
    Przemol;)

    Shrek