eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla: ceremonia przekazania pierwszej 30-tki samochodów pracownikomRe: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
  • Data: 2017-08-04 11:24:55
    Temat: Re: Tesla: ceremonia przekazania pie rwszej 30-tki s a mochodów pracownikom
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Może być tak, że prawda leży gdzieś po środku. Z jednej strony Musk
    >wygląda na nieco uczciwszego gościa od Marcina P., z drugiej - czy
    >nie jest tak, że finansuje swoje przedsięwzięcie z przedpłat na
    >samochody?

    To zalezy ile takich Pszemoli udalo mu sie zlapac na 1000 $ :-)

    >To właśnie schemat działania piramidy finansowej, choć efektem nie ma
    >być nie złoto, ale samochody.

    No nie, bo piramida obiecuje zyski pieniezne, i nawet je wyplaca ...
    tylko z wplat.
    A tu normalna produkcja ... chyba, ze faktycznie nieoplacalna.

    Pierwsi dostana Tesle po 40k$, drudzy sie napala i dostana zawartosc
    nocnika, bo pieniedzy na dalsza produkcje nie ma.

    >No a kwestia akcji - wycena akcji to jedynie poziom równowagi między
    >podażą a popytem, zatem obrazuje poziom zaufania obywateli do
    >przedsięwzięcia. Ale według mnie emitent akcji zarabia tylko raz - w
    >momencie emisji. Więc ceny akcji nie mają żadnego przełożenia na
    >zasoby firmy. Nawet jesli firma jest w posiadaniu części akcji, to
    >wywalając je

    No nie, firma zazwyczaj nie posiada wlasnych akcji.

    >na sprzedaż powoduje spadek ich ceny (bo podaż), a z drugiej strony -
    >to nieco podejrzane dla potencjalnych nabywców, że właściciel pozbywa
    >się swoich własnych akcji. Zwykle to jest początek końca...

    Ale to nie tak - albo firma emituje nowe akcje, i otrzymuje gotowke, w
    zamian nabywcy dostaja udzial w zyskach, w domysle jeszcze wiekszych,
    bo nowa gotowka podnosi zyski.
    Albo dotychczasowy wlasciciel sprzedaje swoje udzialy.
    I nie ma w tym nic zlego, bo to jednak udzialy w dobrze prosperujacym
    przedsiebiorstwie, a wlaciciel ma 70, 60 czy 30 lat i stwierdzil, ze
    dosc juz tej roboty, wiecej nie trzeba, czas odpoczac :-)

    A jesli nowy zarzad nie sp* czegos, to firma powinna dalej przynosic
    zyski. Zreszta czesto stary wlasciciel dalej rzadzi, bo sobie troche
    udzialow zostawil.

    J.