  • 91. Data: 2013-11-08 17:13:39
    Temat: Re: Tesla-S - haczyk w samochodach elektrycznych ;)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-11-07 22:17, RadoslawF wrote:

    > Wymiana zestawu akumulatorów czyli tylko jedna firma będzie je
    > produkowała.

    A teraz jedna firma produkuje akumulatory? Albo butle gazowe?

    > A i tak jak już ktoś zauważył będą takie okresy
    > jak święto zmarłych kiedy wszyscy będą chcieli wymienić i zabraknie.

    A czemu ma braknąć? Butli gazowych w mrozy nie braknie... W razie czego
    można uregulować urzędowo i po prostu zmusić producenta samochodu do
    wypuszczenia na rynek określonej ilości ogniw.

    Shrek.

  • 92. Data: 2013-11-08 17:20:53
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 8 listopada 2013 17:13:39 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    >
    > można uregulować urzędowo i po prostu zmusić producenta samochodu do
    >
    > wypuszczenia na rynek określonej ilości ogniw.

    Nie wolno nikogo do niczego zmuszać. Zakaz sprzedaży zwykłych żarówek i prace nad
    odkurzaczami wkurwiły tutaj niektórych do białości. Bo się ich do czegoś zmusza.
    Zmuszanie jest zakazane.

  • 93. Data: 2013-11-08 17:24:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-11-07 08:20, RadoslawF wrote:

    > Ale pamiętasz że budowa stacji ładowania nie jest tak prosta jak
    > stacji paliw ? Bo nie wystarczy budynek i zbiorniki, do stacji
    > ładowania trzeba jeszcze specjalna linie podciągnąć i to o takiej
    > mocy że nie od najbliższego trafa tylko od najbliższej elektrowni.
    > Jak myślisz ile to będzie kosztowało ?

    W zasadzie to nie trzeba. Popełniasz błąd polegający na porównaniu
    stacji benzynowej do stacji ładowania. A tymczasem stacje benzynowe nie
    muszą być zastąpione przez stacje ładowania, a jedynie przez punkty
    wymiany ogniw. Czyli wystarczy budynek (albo i sama wiata).

    A ogniwa sobie zbierasz i zawozisz do ładowania do stacji, którą
    lokalizujesz przy GPZ lub RPZ - takich punktach gdzie kończą się linie
    wysokiego napięcia i są duże transformatory i ładujesz poza szczytem.
    Albo nawet do elektrowni. Przecież teraz stacje nie są podłaczone do
    rurociągów;)

    BTW - do ładowania takich ogniw nadawałyby się źródła odnawialne jak
    wiatr - nie ma tragedii jak przestanie na chwilę wiać.

    To co stoi na przeszkodzie to brak tanich ogniw. No i aspekty podatkowe.

    Shrek.

  • 94. Data: 2013-11-08 17:25:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-11-08 17:20, k...@g...com wrote:

    > Nie wolno nikogo do niczego zmuszać. Zakaz sprzedaży zwykłych żarówek i prace nad
    odkurzaczami wkurwiły tutaj niektórych do białości. Bo się ich do czegoś zmusza.
    Zmuszanie jest zakazane.

    No chyba że tak. Skoro nie wolno, to nic nie da się zrobić;)

    Shrek.

  • 95. Data: 2013-11-08 17:32:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 08 Nov 2013 17:13:39 +0100 osobnik zwany Shrek napisał:

    > A teraz jedna firma produkuje akumulatory? Albo butle gazowe?

    > A czemu ma braknąć? Butli gazowych w mrozy nie braknie...

    koszt trzymania butli gazowej jest znikomy w stosunku do kasy zamrożonej
    w aku. A butli też czasem brakuje

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 96. Data: 2013-11-08 17:50:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 08 Nov 2013 11:14:46 +0100, TaDzik napisał(a):

    > No właśnie Panowie i Panie, czemu tak w kółko
    > 'baterie-akumulatory-baterie"? Słyszeliście o takim czymś jak grafen?
    > Myślę, że w tym kierunku pójdzie rozwój alternatywnych źródeł napędu
    > pojazdów.

    Obawiam się, że jedyny sposób uzyskania energii z grafenu, to spalenie go
    :-)

    > Ale samochody z takimi kondensatorami będą pewnie lżejsze niż z
    > akumulatorami.

    Prawdę mówiąc, to obecne samochody z akumulatorami litowymi są już
    wystarczająco lekkie.
    Trochę drogie, ale waga jakaś znowu duża nie jest.

  • 97. Data: 2013-11-08 17:50:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-11-08 17:32, masti wrote:

    > koszt trzymania butli gazowej jest znikomy w stosunku do kasy zamrożonej
    > w aku. A butli też czasem brakuje

    Ogólnie samochody są drogie. Już pisałem - wypuszczając na rynek
    samochód musisz wprowadzić ileś tam aku i po sprawie.

    Tak ogólnie, to przy teraźniejszych akumulatorach, to cała zabawa nie ma
    sensu. Najpierw muszą być tanie i wydajne akumulatory.

    Shrek.

  • 98. Data: 2013-11-08 17:52:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 08 Nov 2013 09:47:15 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Biorąc pod uwagę kończące się zasoby ropy nie jest to taki zły pomysł -

    To że światowe zasoby ropy skończą się przed 1930 rokiem, to już było
    wiadome i naukowo udowodnione jeszcze w XIX wieku ;)
    Od tamtego czasu naukowcy są w miarę zgodni - zawsze twierdzą że wystarczy
    ich na góra 20-30 lat ;)

  • 99. Data: 2013-11-08 17:56:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 8 Nov 2013 17:52:06 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Od tamtego czasu naukowcy są w miarę zgodni - zawsze twierdzą że wystarczy
    > ich na góra 20-30 lat ;)

    Dobry żart tynfa wart. Ale i tak się kiedyś skończy. Lepiej żebyśmy mieli
    opracowane wyjscie :)
    --
    Jacek

  • 100. Data: 2013-11-08 18:34:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 8 Nov 2013 17:56:20 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Dobry żart tynfa wart. Ale i tak się kiedyś skończy. Lepiej żebyśmy mieli
    > opracowane wyjscie :)

    Tyle że z tego co mi wiadomo to absolutnie nie jest żart, a faktycznie ropa
    "od zawsze" się kończy.

    Co więcej - ta ropa ani nie skończy się na całym świecie jednocześnie, ani
    to kończenie nie oznacza jej braku, a po prostu konieczność wydobycia
    droższymi technologiami z trudniejszych złóż.
    Czyli tak naprawdę ropy nie zabraknie - najwyżej podrożeje.

    A jak podrożeje, to zgodnie z prawem popytu i podaży, alternatywne źródła
    energii będą stawały się stosunkowo bardziej opłacalne.

    Na podobnej zasadzie można wieszczyć że skończą się różne inne rzeczy
    wyciągane z ziemii - rudy metali, węgiel itp.

    No i oczywiście jeszcze wiarygodność tych wyliczeń - równie dobrze może się
    okazać że przy obecnie wzrastającej dynamice zużycia ropy, jej zasoby nadal
    wystarczą na setki czy tysiące lat, a na pewno do czasu opracowania innych
    źródeł enrgii.

    Osobiście sądzę że szybciej doczekamy się bezpiecznych i tanich rozwiązań w
    dziedzinie energii termojądrowej, niż braku ropy naftowej.