-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <on78nm$96m$1@dont-email.me> <59972a85$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
<on7a0u$djk$1@dont-email.me> <59973753$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<on7qef$37u$1@dont-email.me> <5997e7fc$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
<on93n8$32n$1@dont-email.me>
<59982216$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <59982216$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Tesla Model 3: jednak silnik z magnesami
Date: Thu, 24 Aug 2017 15:50:51 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 50
Message-ID: <599ed9ba$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.110.79
X-Trace: 1503582650 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 645 83.30.110.79:57196
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3107
X-Received-Body-CRC: 621668373
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613399
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:59982216$0$15191$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 2017-08-19 o 12:25, Pszemol pisze:
>> Ale skoro piszą, że pewien, mały magnetyzm rotora daje lepsze
>> efekty przy
>> dużych obrotach silnika gdy większe pole jest potrzebne przy
>> mniejszych
>> prędkościach i większych momentach to nasuwa się pytanie:
>> Czemu nie robi się silników mieszanych, stały magnes mógłby być
>> połączony z
>> elektromagnesem dając element silnika o pewnym stałym polu
>> magnetycznym
>> które można by zwiększać puszczając prąd przez cewkę. Pola dodając
>> się
>> dałyby magnes o zmiennym polu.
IMO - po pierwsze komplikacja mechaniczna, bo to jednak trzeba jakies
szczotki.
Po drugie - magnesy teraz mocne, byc moze elektromagnes juz niewiele
daje.
Po trzecie - oslabianie pola to IMO taki sobie pomysl.
Indukuja sie mniejsze napiecia, ale w uzwojeniach musza plynac wieksze
prady, aby uzyskac taki sam moment.
Czyli straty rosna.
Kiedys myslalem o uzwojeniach w sekcjach i przelaczeniu
szeregowo/rownolegle, ale to chyba za duza komplikacja.
A moze nie ?
>> Biorąc pod uwagę, że chodzi o rotor to sprawa zrobienia tego
>> "bezszczotkowo" robi się nietrywialna :-))
>
>To samo pomyślałem, aby połączyć dwa silniki. Ale dosłownie. Na
>jednym wale wirnik z indukcyjnego i magnesy z DC i dwa stojany.
Pszemol dawal fotki, wygladalo to jak dwa silniki na jednym wale :-)
Powatpiewam, czy to by bylo dobre rozwiazanie.
Jesli maja pracowac naraz - czestotliwosc w jednym stojanie musi byc
inna niz w drugim.
OK, dwa falowniki, da sie zrobic, moze nawet nie tak drogo.
Ale gdzie tu zysk skoro nadal oba pracuja ?
A dawac dwa silniki, z ktorych pracuje tylko jeden, to jakies
nieoszczedne sie wydaje.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.08.17 18:10 Pszemol
- 25.08.17 11:33 J.F.
- 25.08.17 13:24 Robert Wańkowski
- 31.08.17 22:40 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS