-
81. Data: 2019-05-30 00:26:26
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-05-29 10:00, T. wrote:
> W dniu 2019-05-27 o 21:38, kk pisze:
>> On 2019-05-27 09:26, WS wrote:
>>> On Sunday, May 26, 2019 at 8:26:11 PM UTC+2, RadoslawF wrote:
>>>> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
>>>> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
>>>> wygodniej lub księgowym taniej.
>>>
>>> Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np.
>>> czerwonego swiatla radar/lidar nie zglosi ;)
>>>
>>
>> V2X
> Tu macie w 100% samochody autonomiczne gwarantujące niemal bezwarunkowe
> bezpieczeństwo. Jadą oddalone jeden od drugiego o 30 cm i nie grozi im
> stłuczka, a kierowcy - śmierć. Poruszają się ponad 100 km/godz.
>
> https://st2.depositphotos.com/2927537/10609/i/950/de
positphotos_106099306-stock-photo-transporting-cars-
by-rail.jpg
>
Skoro już pociągi pokazujesz to ... jeden wagon jedzie za drugim bez
odstępów.
-
82. Data: 2019-05-30 00:34:05
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-05-29 10:23, Robert Wańkowski wrote:
> W dniu 2019-05-29 o 09:56, T. pisze:
>> W dniu 2019-05-26 o 01:24, Pszemol pisze:
>>
>>
>>> Auto kieruje, zmienia pasy, przyspiesza zwalnia automatycznie.
>>
>> To po ch... jechać takim autem? Jak to przyjemność z jazdy ? :-)
>> Lepiej pojechać pociągiem albo wziąć taryfę...
>
> Z czas jakiś może się okazać, że autonomia będzie o niebo lepsza od
> kierowcy. Zakaż prowadzić na drogach publicznych ludziom.
Na chodnikach piechtochodami też?
-
83. Data: 2019-05-30 18:49:02
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-05-29 o 10:28, Mateusz Viste pisze:
> On Wed, 29 May 2019 10:09:53 +0200, Janusz wrote:
>> Tak a propo tesli to Musk całkiem dobrze zarabia jak na firmę która
>> ledwo wiąże koniec z końcem.
>> https://businessinsider.com.pl/rozwoj-osobisty/karie
ra/elon-musk-ile-
> zarabia-w-tesli-zarobki-muska-w-2018-roku/bhtzssg
>
> $56 tyś dolarów to żadne zarobki... A reszta jest w postaci opcji na
> akcje, których wartość - jeśli firma upadnie - będzie wynosić 0.
Wiem o tym ale jak sam widzisz oni tam widzą duże pieniądze i lokują Go
na 1 miejscu, za innymi CEO.
Pokazałem to jako ciekawostkę bo 56 tys to chyba pielęgniarka tam
zarabia, więc to takie dzielenie skóry na niedźwiedziu.
-
84. Data: 2019-05-30 19:13:03
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-05-30 o 00:26, kk pisze:
> On 2019-05-29 10:00, T. wrote:
>> W dniu 2019-05-27 o 21:38, kk pisze:
>>> On 2019-05-27 09:26, WS wrote:
>>>> On Sunday, May 26, 2019 at 8:26:11 PM UTC+2, RadoslawF wrote:
>>>>> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
>>>>> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
>>>>> wygodniej lub księgowym taniej.
>>>>
>>>> Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np.
>>>> czerwonego swiatla radar/lidar nie zglosi ;)
>>>>
>>>
>>> V2X
>> Tu macie w 100% samochody autonomiczne gwarantujące niemal
>> bezwarunkowe bezpieczeństwo. Jadą oddalone jeden od drugiego o 30 cm i
>> nie grozi im stłuczka, a kierowcy - śmierć. Poruszają się ponad 100
>> km/godz.
>>
>> https://st2.depositphotos.com/2927537/10609/i/950/de
positphotos_106099306-stock-photo-transporting-cars-
by-rail.jpg
>>
>
> Skoro już pociągi pokazujesz to ... jeden wagon jedzie za drugim bez
> odstępów.
Żarty żartami, ale uważam, że za jakiś czas wzdłuż autostrad będą jakieś
kable w jezdni które będą prowadziły auta jak po sznurku - taka
półautonomia. I wtedy uformują się właśnie pociągi drogowe, choć nie
połączone. Będzię się "wbijało" w ciurek aut na jednym pasie, załączało
automat z tempomatem i jazda bez trzymanki (dosłownie). Sądzę, że jest
to do ogarnięcia bardzo małym kosztem - tempomaty adaptacyjne są, jakiś
odbiornik w aucie, który będzie reagował na zakręty i tyle.
T.
-
85. Data: 2019-05-31 01:10:32
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-05-30 19:13, T. wrote:
> W dniu 2019-05-30 o 00:26, kk pisze:
>> On 2019-05-29 10:00, T. wrote:
>>> W dniu 2019-05-27 o 21:38, kk pisze:
>>>> On 2019-05-27 09:26, WS wrote:
>>>>> On Sunday, May 26, 2019 at 8:26:11 PM UTC+2, RadoslawF wrote:
>>>>>> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
>>>>>> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
>>>>>> wygodniej lub księgowym taniej.
>>>>>
>>>>> Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np.
>>>>> czerwonego swiatla radar/lidar nie zglosi ;)
>>>>>
>>>>
>>>> V2X
>>> Tu macie w 100% samochody autonomiczne gwarantujące niemal
>>> bezwarunkowe bezpieczeństwo. Jadą oddalone jeden od drugiego o 30 cm
>>> i nie grozi im stłuczka, a kierowcy - śmierć. Poruszają się ponad 100
>>> km/godz.
>>>
>>> https://st2.depositphotos.com/2927537/10609/i/950/de
positphotos_106099306-stock-photo-transporting-cars-
by-rail.jpg
>>>
>>
>> Skoro już pociągi pokazujesz to ... jeden wagon jedzie za drugim bez
>> odstępów.
>
> Żarty żartami, ale uważam, że za jakiś czas wzdłuż autostrad będą jakieś
> kable w jezdni które będą prowadziły auta jak po sznurku - taka
> półautonomia. I wtedy uformują się właśnie pociągi drogowe, choć nie
> połączone. Będzię się "wbijało" w ciurek aut na jednym pasie, załączało
> automat z tempomatem i jazda bez trzymanki (dosłownie). Sądzę, że jest
> to do ogarnięcia bardzo małym kosztem - tempomaty adaptacyjne są, jakiś
> odbiornik w aucie, który będzie reagował na zakręty i tyle.
> T.
Do czego te kable?
-
86. Data: 2019-05-31 12:51:11
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-05-31 o 01:10, kk pisze:
> On 2019-05-30 19:13, T. wrote:
>> W dniu 2019-05-30 o 00:26, kk pisze:
>>> On 2019-05-29 10:00, T. wrote:
>>>> W dniu 2019-05-27 o 21:38, kk pisze:
>>>>> On 2019-05-27 09:26, WS wrote:
>>>>>> On Sunday, May 26, 2019 at 8:26:11 PM UTC+2, RadoslawF wrote:
>>>>>>> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
>>>>>>> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
>>>>>>> wygodniej lub księgowym taniej.
>>>>>>
>>>>>> Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np.
>>>>>> czerwonego swiatla radar/lidar nie zglosi ;)
>>>>>>
>>>>>
>>>>> V2X
>>>> Tu macie w 100% samochody autonomiczne gwarantujące niemal
>>>> bezwarunkowe bezpieczeństwo. Jadą oddalone jeden od drugiego o 30 cm
>>>> i nie grozi im stłuczka, a kierowcy - śmierć. Poruszają się ponad
>>>> 100 km/godz.
>>>>
>>>> https://st2.depositphotos.com/2927537/10609/i/950/de
positphotos_106099306-stock-photo-transporting-cars-
by-rail.jpg
>>>>
>>>
>>> Skoro już pociągi pokazujesz to ... jeden wagon jedzie za drugim bez
>>> odstępów.
>>
>> Żarty żartami, ale uważam, że za jakiś czas wzdłuż autostrad będą
>> jakieś kable w jezdni które będą prowadziły auta jak po sznurku - taka
>> półautonomia. I wtedy uformują się właśnie pociągi drogowe, choć nie
>> połączone. Będzię się "wbijało" w ciurek aut na jednym pasie,
>> załączało automat z tempomatem i jazda bez trzymanki (dosłownie).
>> Sądzę, że jest to do ogarnięcia bardzo małym kosztem - tempomaty
>> adaptacyjne są, jakiś odbiornik w aucie, który będzie reagował na
>> zakręty i tyle.
>> T.
>
> Do czego te kable?
Do prowadzenia auta jak po sznurku bez drogich urządzeń typu Lidar czy
kamery z softem. Sądzę, że możliwe będzie nawet doposażanie starszych
aut w takie systemy. No chyba że hyperloop (transport aut) wszystko
załatwi. :-)
T.
-
87. Data: 2019-06-03 22:02:31
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-05-31 12:51, T. wrote:
> W dniu 2019-05-31 o 01:10, kk pisze:
>> On 2019-05-30 19:13, T. wrote:
>>> W dniu 2019-05-30 o 00:26, kk pisze:
>>>> On 2019-05-29 10:00, T. wrote:
>>>>> W dniu 2019-05-27 o 21:38, kk pisze:
>>>>>> On 2019-05-27 09:26, WS wrote:
>>>>>>> On Sunday, May 26, 2019 at 8:26:11 PM UTC+2, RadoslawF wrote:
>>>>>>>> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
>>>>>>>> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
>>>>>>>> wygodniej lub księgowym taniej.
>>>>>>>
>>>>>>> Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np.
>>>>>>> czerwonego swiatla radar/lidar nie zglosi ;)
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> V2X
>>>>> Tu macie w 100% samochody autonomiczne gwarantujące niemal
>>>>> bezwarunkowe bezpieczeństwo. Jadą oddalone jeden od drugiego o 30
>>>>> cm i nie grozi im stłuczka, a kierowcy - śmierć. Poruszają się
>>>>> ponad 100 km/godz.
>>>>>
>>>>> https://st2.depositphotos.com/2927537/10609/i/950/de
positphotos_106099306-stock-photo-transporting-cars-
by-rail.jpg
>>>>>
>>>>
>>>> Skoro już pociągi pokazujesz to ... jeden wagon jedzie za drugim bez
>>>> odstępów.
>>>
>>> Żarty żartami, ale uważam, że za jakiś czas wzdłuż autostrad będą
>>> jakieś kable w jezdni które będą prowadziły auta jak po sznurku -
>>> taka półautonomia. I wtedy uformują się właśnie pociągi drogowe, choć
>>> nie połączone. Będzię się "wbijało" w ciurek aut na jednym pasie,
>>> załączało automat z tempomatem i jazda bez trzymanki (dosłownie).
>>> Sądzę, że jest to do ogarnięcia bardzo małym kosztem - tempomaty
>>> adaptacyjne są, jakiś odbiornik w aucie, który będzie reagował na
>>> zakręty i tyle.
>>> T.
>>
>> Do czego te kable?
> Do prowadzenia auta jak po sznurku bez drogich urządzeń typu Lidar czy
> kamery z softem. Sądzę, że możliwe będzie nawet doposażanie starszych
> aut w takie systemy.
Ale kamera śledząca linie ograniczające jest tania a nie droga.
> No chyba że hyperloop (transport aut) wszystko
> załatwi. :-)
No widzisz, i to jest prawie realna koncepcja.
-
88. Data: 2019-06-04 00:46:28
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2019-06-03 o 22:02, kk pisze:
>>>>>>>>> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
>>>>>>>>> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
>>>>>>>>> wygodniej lub księgowym taniej.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np.
>>>>>>>> czerwonego swiatla radar/lidar nie zglosi ;)
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> V2X
>>>>>> Tu macie w 100% samochody autonomiczne gwarantujące niemal
>>>>>> bezwarunkowe bezpieczeństwo. Jadą oddalone jeden od drugiego o 30
>>>>>> cm i nie grozi im stłuczka, a kierowcy - śmierć. Poruszają się
>>>>>> ponad 100 km/godz.
>>>>>>
>>>>>> https://st2.depositphotos.com/2927537/10609/i/950/de
positphotos_106099306-stock-photo-transporting-cars-
by-rail.jpg
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Skoro już pociągi pokazujesz to ... jeden wagon jedzie za drugim
>>>>> bez odstępów.
>>>>
>>>> Żarty żartami, ale uważam, że za jakiś czas wzdłuż autostrad będą
>>>> jakieś kable w jezdni które będą prowadziły auta jak po sznurku -
>>>> taka półautonomia. I wtedy uformują się właśnie pociągi drogowe,
>>>> choć nie połączone. Będzię się "wbijało" w ciurek aut na jednym
>>>> pasie, załączało automat z tempomatem i jazda bez trzymanki
>>>> (dosłownie). Sądzę, że jest to do ogarnięcia bardzo małym kosztem -
>>>> tempomaty adaptacyjne są, jakiś odbiornik w aucie, który będzie
>>>> reagował na zakręty i tyle.
>>>> T.
>>>
>>> Do czego te kable?
>> Do prowadzenia auta jak po sznurku bez drogich urządzeń typu Lidar czy
>> kamery z softem. Sądzę, że możliwe będzie nawet doposażanie starszych
>> aut w takie systemy.
>
> Ale kamera śledząca linie ograniczające jest tania a nie droga.
Ale nieskuteczna.
Informacje o teslach wypadających z drogi już były.
Filmiki na YT też.
Pozdrawiam
-
89. Data: 2019-06-04 20:40:56
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-06-03 o 22:02, kk pisze:
> On 2019-05-31 12:51, T. wrote:
>> W dniu 2019-05-31 o 01:10, kk pisze:
>>> On 2019-05-30 19:13, T. wrote:
>>>> W dniu 2019-05-30 o 00:26, kk pisze:
>>>>> On 2019-05-29 10:00, T. wrote:
>>>>>> W dniu 2019-05-27 o 21:38, kk pisze:
>>>>>>> On 2019-05-27 09:26, WS wrote:
>>>>>>>> On Sunday, May 26, 2019 at 8:26:11 PM UTC+2, RadoslawF wrote:
>>>>>>>>> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
>>>>>>>>> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
>>>>>>>>> wygodniej lub księgowym taniej.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np.
>>>>>>>> czerwonego swiatla radar/lidar nie zglosi ;)
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> V2X
>>>>>> Tu macie w 100% samochody autonomiczne gwarantujące niemal
>>>>>> bezwarunkowe bezpieczeństwo. Jadą oddalone jeden od drugiego o 30
>>>>>> cm i nie grozi im stłuczka, a kierowcy - śmierć. Poruszają się
>>>>>> ponad 100 km/godz.
>>>>>>
>>>>>> https://st2.depositphotos.com/2927537/10609/i/950/de
positphotos_106099306-stock-photo-transporting-cars-
by-rail.jpg
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Skoro już pociągi pokazujesz to ... jeden wagon jedzie za drugim
>>>>> bez odstępów.
>>>>
>>>> Żarty żartami, ale uważam, że za jakiś czas wzdłuż autostrad będą
>>>> jakieś kable w jezdni które będą prowadziły auta jak po sznurku -
>>>> taka półautonomia. I wtedy uformują się właśnie pociągi drogowe,
>>>> choć nie połączone. Będzię się "wbijało" w ciurek aut na jednym
>>>> pasie, załączało automat z tempomatem i jazda bez trzymanki
>>>> (dosłownie). Sądzę, że jest to do ogarnięcia bardzo małym kosztem -
>>>> tempomaty adaptacyjne są, jakiś odbiornik w aucie, który będzie
>>>> reagował na zakręty i tyle.
>>>> T.
>>>
>>> Do czego te kable?
>> Do prowadzenia auta jak po sznurku bez drogich urządzeń typu Lidar czy
>> kamery z softem. Sądzę, że możliwe będzie nawet doposażanie starszych
>> aut w takie systemy.
>
> Ale kamera śledząca linie ograniczające jest tania a nie droga.
>
>
>> No chyba że hyperloop (transport aut) wszystko załatwi. :-)
>
> No widzisz, i to jest prawie realna koncepcja.
>
Mam taką kamerkę od chińczyków - wyłączyłem funkcje ostrzegania o
zmianie pasa. A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np.
gdy jest breja pośniegowa? Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie
udostępniony, a jesli - to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
T.
-
90. Data: 2019-06-04 23:32:31
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-06-04 20:40, T. wrote:
> W dniu 2019-06-03 o 22:02, kk pisze:
>> On 2019-05-31 12:51, T. wrote:
>>> W dniu 2019-05-31 o 01:10, kk pisze:
>>>> On 2019-05-30 19:13, T. wrote:
>>>>> W dniu 2019-05-30 o 00:26, kk pisze:
>>>>>> On 2019-05-29 10:00, T. wrote:
>>>>>>> W dniu 2019-05-27 o 21:38, kk pisze:
>>>>>>>> On 2019-05-27 09:26, WS wrote:
>>>>>>>>> On Sunday, May 26, 2019 at 8:26:11 PM UTC+2, RadoslawF wrote:
>>>>>>>>>> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
>>>>>>>>>> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
>>>>>>>>>> wygodniej lub księgowym taniej.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np.
>>>>>>>>> czerwonego swiatla radar/lidar nie zglosi ;)
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> V2X
>>>>>>> Tu macie w 100% samochody autonomiczne gwarantujące niemal
>>>>>>> bezwarunkowe bezpieczeństwo. Jadą oddalone jeden od drugiego o 30
>>>>>>> cm i nie grozi im stłuczka, a kierowcy - śmierć. Poruszają się
>>>>>>> ponad 100 km/godz.
>>>>>>>
>>>>>>> https://st2.depositphotos.com/2927537/10609/i/950/de
positphotos_106099306-stock-photo-transporting-cars-
by-rail.jpg
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Skoro już pociągi pokazujesz to ... jeden wagon jedzie za drugim
>>>>>> bez odstępów.
>>>>>
>>>>> Żarty żartami, ale uważam, że za jakiś czas wzdłuż autostrad będą
>>>>> jakieś kable w jezdni które będą prowadziły auta jak po sznurku -
>>>>> taka półautonomia. I wtedy uformują się właśnie pociągi drogowe,
>>>>> choć nie połączone. Będzię się "wbijało" w ciurek aut na jednym
>>>>> pasie, załączało automat z tempomatem i jazda bez trzymanki
>>>>> (dosłownie). Sądzę, że jest to do ogarnięcia bardzo małym kosztem -
>>>>> tempomaty adaptacyjne są, jakiś odbiornik w aucie, który będzie
>>>>> reagował na zakręty i tyle.
>>>>> T.
>>>>
>>>> Do czego te kable?
>>> Do prowadzenia auta jak po sznurku bez drogich urządzeń typu Lidar
>>> czy kamery z softem. Sądzę, że możliwe będzie nawet doposażanie
>>> starszych aut w takie systemy.
>>
>> Ale kamera śledząca linie ograniczające jest tania a nie droga.
>>
>>
>>> No chyba że hyperloop (transport aut) wszystko załatwi. :-)
>>
>> No widzisz, i to jest prawie realna koncepcja.
>>
> Mam taką kamerkę od chińczyków - wyłączyłem funkcje ostrzegania o
> zmianie pasa.
Kamerę do autonomii? Fiu fiu
> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np.
> gdy jest breja pośniegowa?
Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na jednym.
> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie
> udostępniony, a jesli - to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich ile?