-
51. Data: 2019-05-26 17:26:05
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2019-05-26 o 14:27, Robert Wańkowski pisze:
>>>>>> A na ile amerykanska autonomia poradzi sobie w Polsce, to ciekawe
>>>>>> jest.
>>>>>
>>>>> W Tesli autonomia działa z kamery bez użycia map.
>>>>> Ma w założeniu działać to jak żywy kierowca, który też
>>>>> nie powinien jeździć "na pamięć", czyli ze znajomością drogi.
>>>>> Kamera ma na bieżąco obserwować drogę i podejmować decyzje.
>>>>
>>>> Kamera? Hehe.
>>> Dlaczego śmiejesz się z kamery?
>>> Myślisz, że lidar lepszy?
>>
>> Potrafi rozpoznać fizyczne obiekty na drodze.
>> Kamera w Tesli nie zawsze.
> Może się mylę, ale statystycznie na drodze kamera chyba lepiej rozpozna
> teren.
> Lidar w deszczu i śniegu już nie jest taki sprawny.
Nie wiem jak jest statystycznie, wiem że ta "sprawna" kamera
z Tesli kilka osób już zabiła. A z punktu widzenia osoby
z wykształceniem technicznym trzeba być niezłym kretynem
aby ludzkie życie zawierzyć tylko jednej technologii.
Pozdrawiam
-
52. Data: 2019-05-26 18:31:52
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2019-05-26 o 17:26, RadoslawF pisze:
> W dniu 2019-05-26 o 14:27, Robert Wańkowski pisze:
>
>>>>>>> A na ile amerykanska autonomia poradzi sobie w Polsce, to ciekawe
>>>>>>> jest.
>>>>>>
>>>>>> W Tesli autonomia działa z kamery bez użycia map.
>>>>>> Ma w założeniu działać to jak żywy kierowca, który też
>>>>>> nie powinien jeździć "na pamięć", czyli ze znajomością drogi.
>>>>>> Kamera ma na bieżąco obserwować drogę i podejmować decyzje.
>>>>>
>>>>> Kamera? Hehe.
>>>> Dlaczego śmiejesz się z kamery?
>>>> Myślisz, że lidar lepszy?
>>>
>>> Potrafi rozpoznać fizyczne obiekty na drodze.
>>> Kamera w Tesli nie zawsze.
>> Może się mylę, ale statystycznie na drodze kamera chyba lepiej
>> rozpozna teren.
>> Lidar w deszczu i śniegu już nie jest taki sprawny.
>
> Nie wiem jak jest statystycznie, wiem że ta "sprawna" kamera
> z Tesli kilka osób już zabiła. A z punktu widzenia osoby
> z wykształceniem technicznym trzeba być niezłym kretynem
> aby ludzkie życie zawierzyć tylko jednej technologii.
Nie żebym bronił kamer w Tesli, ale kamera raczej widziała. Tylko
program źle zinterpretował.
Tesla ma chyba jeszcze radar.
Z lidarem na tak dużą skalę jak Tesla z kamerami nikt inny nie
udostępnia autonomii. Trudno wyrokować, że lidar by mniej zabił ludzi.
Gdyby Tesla miała jeszcze lidar to byłoby lepiej, ale wiadomo, kosztuje.
Robert
-
53. Data: 2019-05-26 19:45:30
Temat: Re: Tesla 3 . 10 minut w plecy. Zlituj się.
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2019-05-21 o 13:21, RadoslawF pisze:
> W dniu 2019-05-21 o 11:01, TolekU pisze:
>
>> O q.wa, 10 minut w plecy. Zlituj się.
>
> Durny fanatyk woli przemilczeć wypadki, w tym śmiertelne i daje
Nie bądź ignorantem, ci co zginęli nie trzymali rąk na kierownicy,
tesla im to udowodniła dzięki czemu nie odpowiada za te wypadki.
-
54. Data: 2019-05-26 20:26:08
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2019-05-26 o 18:31, Robert Wańkowski pisze:
>>>>>>>> A na ile amerykanska autonomia poradzi sobie w Polsce, to
>>>>>>>> ciekawe jest.
>>>>>>>
>>>>>>> W Tesli autonomia działa z kamery bez użycia map.
>>>>>>> Ma w założeniu działać to jak żywy kierowca, który też
>>>>>>> nie powinien jeździć "na pamięć", czyli ze znajomością drogi.
>>>>>>> Kamera ma na bieżąco obserwować drogę i podejmować decyzje.
>>>>>>
>>>>>> Kamera? Hehe.
>>>>> Dlaczego śmiejesz się z kamery?
>>>>> Myślisz, że lidar lepszy?
>>>>
>>>> Potrafi rozpoznać fizyczne obiekty na drodze.
>>>> Kamera w Tesli nie zawsze.
>>> Może się mylę, ale statystycznie na drodze kamera chyba lepiej
>>> rozpozna teren.
>>> Lidar w deszczu i śniegu już nie jest taki sprawny.
>>
>> Nie wiem jak jest statystycznie, wiem że ta "sprawna" kamera
>> z Tesli kilka osób już zabiła. A z punktu widzenia osoby
>> z wykształceniem technicznym trzeba być niezłym kretynem
>> aby ludzkie życie zawierzyć tylko jednej technologii.
>
> Nie żebym bronił kamer w Tesli, ale kamera raczej widziała. Tylko
> program źle zinterpretował.
> Tesla ma chyba jeszcze radar.
> Z lidarem na tak dużą skalę jak Tesla z kamerami nikt inny nie
> udostępnia autonomii. Trudno wyrokować, że lidar by mniej zabił ludzi.
Radar i lidar informują o przeszkodzie.
Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
wygodniej lub księgowym taniej.
Albo kłamiemy (informujemy marketingowo) o autonomii albo
robimy ją z odpowiednimi zabezpieczeniami.
Na dzień dzisiejszy jest niby autonomia której firma nie
zaleca włączać. Ale zawsze ktoś włączy, dla testów, żeby
upuszczony przedmiot z podłogi podnieść. Najnowszy rekord
to śmierć 10 sekund po włączeniu "auto pilota".
Putanie kto i kiedy go pobije.
Pozdrawiam
-
55. Data: 2019-05-26 20:28:46
Temat: Re: Tesla 3 . 10 minut w plecy. Zlituj się.
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2019-05-26 o 19:45, Janusz pisze:
>>> O q.wa, 10 minut w plecy. Zlituj się.
>>
>> Durny fanatyk woli przemilczeć wypadki, w tym śmiertelne i daje
> Nie bądź ignorantem, ci co zginęli nie trzymali rąk na kierownicy,
> tesla im to udowodniła dzięki czemu nie odpowiada za te wypadki.
Odpowiada.
No chyba że tego autopilota to nie oni do auta wkładają
tylko jakiś dywersant.
Pozdrawiam
-
56. Data: 2019-05-26 21:26:06
Temat: Re: Tesla 3 . 10 minut w plecy. Zlituj się.
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 2019-05-26 o 19:45, Janusz pisze:
> Nie bądź ignorantem, ci co zginęli nie trzymali rąk na kierownicy,
> tesla im to udowodniła dzięki czemu nie odpowiada za te wypadki.
A cóż to za autonomia z rękami na kierownicy?
-
57. Data: 2019-05-26 23:28:13
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-05-26 11:51, Robert Wańkowski wrote:
> W dniu 2019-05-26 o 10:42, kk pisze:
>> On 2019-05-26 01:24, Pszemol wrote:
>>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>> news:5ce286a8$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>>
>>>
>>>> A na ile amerykanska autonomia poradzi sobie w Polsce, to ciekawe jest.
>>>
>>> W Tesli autonomia działa z kamery bez użycia map.
>>> Ma w założeniu działać to jak żywy kierowca, który też
>>> nie powinien jeździć "na pamięć", czyli ze znajomością drogi.
>>> Kamera ma na bieżąco obserwować drogę i podejmować decyzje.
>>
>> Kamera? Hehe.
> Dlaczego śmiejesz się z kamery?
> Myślisz, że lidar lepszy?
Bo to śmieszne jest. Sama kamera nie jest w stanie uczynić samochodu
autonomicznym.
-
58. Data: 2019-05-27 08:10:50
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 2019-05-26 o 23:28, kk pisze:
> Sama kamera nie jest w stanie uczynić samochodu autonomicznym.
Tak jak pisałem inne czujniki też ma. Radar, ultradźwięki.
Ale podstawą są kamery. Tak jak u ludzi.
https://mashable.com/article/tesla-autonomy-day-sens
ors-lidar-camera-elon-musk/?europe=true
Robert
-
59. Data: 2019-05-27 09:26:28
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: WS <L...@c...pl>
On Sunday, May 26, 2019 at 8:26:11 PM UTC+2, RadoslawF wrote:
> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
> wygodniej lub księgowym taniej.
Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np. czerwonego swiatla
radar/lidar nie zglosi ;)
-
60. Data: 2019-05-27 12:05:15
Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2019-05-27 o 09:26, WS pisze:
>> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
>> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
>> wygodniej lub księgowym taniej.
>
> Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np. czerwonego swiatla
radar/lidar nie zglosi ;)
Ja nie postuluje rezygnacji z kamer.
Tym bardziej że pasa ruchu to tylko one dopilnują.
Ja postuluje sprawdzanie danych interpretowanych z obrazu
z kamer przy pomocy radarów, lidarów i co tam jeszcze mają.
Radar ani lidar przyczepy będącej na środku drogi nie przegapi.
Pozdrawiam