eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla 3 - autonomia w Polsce
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 105

  • 51. Data: 2019-05-26 17:26:05
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-26 o 14:27, Robert Wańkowski pisze:

    >>>>>> A na ile amerykanska autonomia poradzi sobie w Polsce, to ciekawe
    >>>>>> jest.
    >>>>>
    >>>>> W Tesli autonomia działa z kamery bez użycia map.
    >>>>> Ma w założeniu działać to jak żywy kierowca, który też
    >>>>> nie powinien jeździć "na pamięć", czyli ze znajomością drogi.
    >>>>> Kamera ma na bieżąco obserwować drogę i podejmować decyzje.
    >>>>
    >>>> Kamera? Hehe.
    >>> Dlaczego śmiejesz się z kamery?
    >>> Myślisz, że lidar lepszy?
    >>
    >> Potrafi rozpoznać fizyczne obiekty na drodze.
    >> Kamera w Tesli nie zawsze.
    > Może się mylę, ale statystycznie na drodze kamera chyba lepiej rozpozna
    > teren.
    > Lidar w deszczu i śniegu już nie jest taki sprawny.

    Nie wiem jak jest statystycznie, wiem że ta "sprawna" kamera
    z Tesli kilka osób już zabiła. A z punktu widzenia osoby
    z wykształceniem technicznym trzeba być niezłym kretynem
    aby ludzkie życie zawierzyć tylko jednej technologii.


    Pozdrawiam


  • 52. Data: 2019-05-26 18:31:52
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-26 o 17:26, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-05-26 o 14:27, Robert Wańkowski pisze:
    >
    >>>>>>> A na ile amerykanska autonomia poradzi sobie w Polsce, to ciekawe
    >>>>>>> jest.
    >>>>>>
    >>>>>> W Tesli autonomia działa z kamery bez użycia map.
    >>>>>> Ma w założeniu działać to jak żywy kierowca, który też
    >>>>>> nie powinien jeździć "na pamięć", czyli ze znajomością drogi.
    >>>>>> Kamera ma na bieżąco obserwować drogę i podejmować decyzje.
    >>>>>
    >>>>> Kamera? Hehe.
    >>>> Dlaczego śmiejesz się z kamery?
    >>>> Myślisz, że lidar lepszy?
    >>>
    >>> Potrafi rozpoznać fizyczne obiekty na drodze.
    >>> Kamera w Tesli nie zawsze.
    >> Może się mylę, ale statystycznie na drodze kamera chyba lepiej
    >> rozpozna teren.
    >> Lidar w deszczu i śniegu już nie jest taki sprawny.
    >
    > Nie wiem jak jest statystycznie, wiem że ta "sprawna" kamera
    > z Tesli kilka osób już zabiła. A z punktu widzenia osoby
    > z wykształceniem technicznym trzeba być niezłym kretynem
    > aby ludzkie życie zawierzyć tylko jednej technologii.

    Nie żebym bronił kamer w Tesli, ale kamera raczej widziała. Tylko
    program źle zinterpretował.
    Tesla ma chyba jeszcze radar.
    Z lidarem na tak dużą skalę jak Tesla z kamerami nikt inny nie
    udostępnia autonomii. Trudno wyrokować, że lidar by mniej zabił ludzi.

    Gdyby Tesla miała jeszcze lidar to byłoby lepiej, ale wiadomo, kosztuje.

    Robert


  • 53. Data: 2019-05-26 19:45:30
    Temat: Re: Tesla 3 . 10 minut w plecy. Zlituj się.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-05-21 o 13:21, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2019-05-21 o 11:01, TolekU pisze:
    >
    >> O q.wa, 10 minut w plecy. Zlituj się.
    >
    > Durny fanatyk woli przemilczeć wypadki, w tym śmiertelne i daje
    Nie bądź ignorantem, ci co zginęli nie trzymali rąk na kierownicy,
    tesla im to udowodniła dzięki czemu nie odpowiada za te wypadki.


  • 54. Data: 2019-05-26 20:26:08
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-26 o 18:31, Robert Wańkowski pisze:

    >>>>>>>> A na ile amerykanska autonomia poradzi sobie w Polsce, to
    >>>>>>>> ciekawe jest.
    >>>>>>>
    >>>>>>> W Tesli autonomia działa z kamery bez użycia map.
    >>>>>>> Ma w założeniu działać to jak żywy kierowca, który też
    >>>>>>> nie powinien jeździć "na pamięć", czyli ze znajomością drogi.
    >>>>>>> Kamera ma na bieżąco obserwować drogę i podejmować decyzje.
    >>>>>>
    >>>>>> Kamera? Hehe.
    >>>>> Dlaczego śmiejesz się z kamery?
    >>>>> Myślisz, że lidar lepszy?
    >>>>
    >>>> Potrafi rozpoznać fizyczne obiekty na drodze.
    >>>> Kamera w Tesli nie zawsze.
    >>> Może się mylę, ale statystycznie na drodze kamera chyba lepiej
    >>> rozpozna teren.
    >>> Lidar w deszczu i śniegu już nie jest taki sprawny.
    >>
    >> Nie wiem jak jest statystycznie, wiem że ta "sprawna" kamera
    >> z Tesli kilka osób już zabiła. A z punktu widzenia osoby
    >> z wykształceniem technicznym trzeba być niezłym kretynem
    >> aby ludzkie życie zawierzyć tylko jednej technologii.
    >
    > Nie żebym bronił kamer w Tesli, ale kamera raczej widziała. Tylko
    > program źle zinterpretował.
    > Tesla ma chyba jeszcze radar.
    > Z lidarem na tak dużą skalę jak Tesla z kamerami nikt inny nie
    > udostępnia autonomii. Trudno wyrokować, że lidar by mniej zabił ludzi.

    Radar i lidar informują o przeszkodzie.
    Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
    wygodniej lub księgowym taniej.
    Albo kłamiemy (informujemy marketingowo) o autonomii albo
    robimy ją z odpowiednimi zabezpieczeniami.
    Na dzień dzisiejszy jest niby autonomia której firma nie
    zaleca włączać. Ale zawsze ktoś włączy, dla testów, żeby
    upuszczony przedmiot z podłogi podnieść. Najnowszy rekord
    to śmierć 10 sekund po włączeniu "auto pilota".
    Putanie kto i kiedy go pobije.


    Pozdrawiam


  • 55. Data: 2019-05-26 20:28:46
    Temat: Re: Tesla 3 . 10 minut w plecy. Zlituj się.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-26 o 19:45, Janusz pisze:

    >>> O q.wa, 10 minut w plecy. Zlituj się.
    >>
    >> Durny fanatyk woli przemilczeć wypadki, w tym śmiertelne i daje
    > Nie bądź ignorantem, ci co zginęli nie trzymali rąk na kierownicy,
    > tesla im to udowodniła dzięki czemu nie odpowiada za te wypadki.

    Odpowiada.
    No chyba że tego autopilota to nie oni do auta wkładają
    tylko jakiś dywersant.


    Pozdrawiam


  • 56. Data: 2019-05-26 21:26:06
    Temat: Re: Tesla 3 . 10 minut w plecy. Zlituj się.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-05-26 o 19:45, Janusz pisze:

    > Nie bądź ignorantem, ci co zginęli nie trzymali rąk na kierownicy,
    > tesla im to udowodniła dzięki czemu nie odpowiada za te wypadki.

    A cóż to za autonomia z rękami na kierownicy?


  • 57. Data: 2019-05-26 23:28:13
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-26 11:51, Robert Wańkowski wrote:
    > W dniu 2019-05-26 o 10:42, kk pisze:
    >> On 2019-05-26 01:24, Pszemol wrote:
    >>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>> news:5ce286a8$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >>
    >>>
    >>>> A na ile amerykanska autonomia poradzi sobie w Polsce, to ciekawe jest.
    >>>
    >>> W Tesli autonomia działa z kamery bez użycia map.
    >>> Ma w założeniu działać to jak żywy kierowca, który też
    >>> nie powinien jeździć "na pamięć", czyli ze znajomością drogi.
    >>> Kamera ma na bieżąco obserwować drogę i podejmować decyzje.
    >>
    >> Kamera? Hehe.
    > Dlaczego śmiejesz się z kamery?
    > Myślisz, że lidar lepszy?

    Bo to śmieszne jest. Sama kamera nie jest w stanie uczynić samochodu
    autonomicznym.


  • 58. Data: 2019-05-27 08:10:50
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-26 o 23:28, kk pisze:
    > Sama kamera nie jest w stanie uczynić samochodu autonomicznym.

    Tak jak pisałem inne czujniki też ma. Radar, ultradźwięki.
    Ale podstawą są kamery. Tak jak u ludzi.
    https://mashable.com/article/tesla-autonomy-day-sens
    ors-lidar-camera-elon-musk/?europe=true

    Robert


  • 59. Data: 2019-05-27 09:26:28
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, May 26, 2019 at 8:26:11 PM UTC+2, RadoslawF wrote:

    > Radar i lidar informują o przeszkodzie.
    > Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
    > wygodniej lub księgowym taniej.

    Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np. czerwonego swiatla
    radar/lidar nie zglosi ;)


  • 60. Data: 2019-05-27 12:05:15
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-27 o 09:26, WS pisze:

    >> Radar i lidar informują o przeszkodzie.
    >> Kamera daje obraz który jest interpretowany tak jak programistom
    >> wygodniej lub księgowym taniej.
    >
    > Tylko bez kamery trudno mowic o autonomicznych pojazdach, np. czerwonego swiatla
    radar/lidar nie zglosi ;)

    Ja nie postuluje rezygnacji z kamer.
    Tym bardziej że pasa ruchu to tylko one dopilnują.
    Ja postuluje sprawdzanie danych interpretowanych z obrazu
    z kamer przy pomocy radarów, lidarów i co tam jeszcze mają.
    Radar ani lidar przyczepy będącej na środku drogi nie przegapi.


    Pozdrawiam

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: