  • 41. Data: 2019-05-25 12:19:59
    Temat: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 May 2019 11:45:28 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > A może to nieprawda i coś źle widzę?

    Dokładnie.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2019-05-25 13:46:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-05-25 o 12:19, Marek pisze:

    >> A może to nieprawda i coś źle widzę?
    >
    > Dokładnie.

    Zmartwię cię to jednak prawda.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2019-05-25 13:50:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.05.2019 o 05:48, Robert Polkowski pisze:

    > Zawężający się zakręt, może było po prostu za szybko.

    To słabo - bo większość zakrętów (przynajmniej w cywilizowanych krajach)
    się zacieśnia.

    Shrek

  • 44. Data: 2019-05-26 01:22:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    > https://youtu.be/ztz3bTq8Zqc
    >
    > Autor testu używa jakiś lakonicznych stwierdzeń dot. braku dostępności
    > autonomii "z pewnych przyczyn", czyli jakich?? To w końcu autonomia działa
    > w tym modelu w pl czy nie? No bo to imho jedyna zaleta i powód by kupić to
    > auto. Ale skoro autonomia u nas niedostępna to nabycie mija się z celem.

    Chodzi o komentarz w czasie opisu ekranu w minucie 8:20?
    Pewnie po prostu Autopilot nie jest wykupioną opcją w tym aucie.
    Hardware jest w każdym aucie ale software kosztuje $5000 extra.

  • 45. Data: 2019-05-26 01:24:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > Czy dziala to nie wiem ... ale u nas prawo nie przewiduje nic takiego.
    > Kierowca kieruje i ponosi odpowiedzialnosc.

    Nie chodzi o odpowiedzialność tylko o techniczne sprawy: działa?
    Działa. Bo czemu miałby nie działać.

    > A na ile amerykanska autonomia poradzi sobie w Polsce, to ciekawe jest.

    W Tesli autonomia działa z kamery bez użycia map.
    Ma w założeniu działać to jak żywy kierowca, który też
    nie powinien jeździć "na pamięć", czyli ze znajomością drogi.
    Kamera ma na bieżąco obserwować drogę i podejmować decyzje.

    > A w USA jest juz ta autonomia oficjalnie, czy ciagle kierowca musi
    > kierowac ?

    Ma być w pogotowiu, trzymać ręce na kierownicy.
    Auto kieruje, zmienia pasy, przyspiesza zwalnia automatycznie.

  • 46. Data: 2019-05-26 09:12:10
    Od: p...@g...com

    --Hardware jest w każdym aucie ale software kosztuje $5000 extra.

    Na wtórnym jedno zero mniej ;-) ten kto złamie zabezpieczenia może też wgrać swój
    open source soft ;-) ale hitem będzie podmiana autopilota na autodestruktora czyli
    zapakuj w najbliższy pojazd w trybie kamikadze ;-) zabawa dopiero się zaczyna

  • 47. Data: 2019-05-26 10:42:41
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-05-26 01:24, Pszemol wrote:

> [...]
    > nie powinien jeździć "na pamięć", czyli ze znajomością drogi.
    > Kamera ma na bieżąco obserwować drogę i podejmować decyzje.

    Kamera? Hehe.

  • 48. Data: 2019-05-26 11:51:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-26 o 10:42, kk pisze:

    > Kamera? Hehe.
    Dlaczego śmiejesz się z kamery?
    Myślisz, że lidar lepszy?

    Robert

  • 49. Data: 2019-05-26 12:45:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Dlaczego śmiejesz się z kamery?
    > Myślisz, że lidar lepszy?

    Potrafi rozpoznać fizyczne obiekty na drodze.
    Kamera w Tesli nie zawsze.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2019-05-26 14:27:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-26 o 12:45, RadoslawF pisze:

    > Potrafi rozpoznać fizyczne obiekty na drodze.
    > Kamera w Tesli nie zawsze.
    Może się mylę, ale statystycznie na drodze kamera chyba lepiej rozpozna
    teren.
    Lidar w deszczu i śniegu już nie jest taki sprawny.

    Robert