-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Tesla 3 - autonomia w Polsce
Date: Wed, 5 Jun 2019 13:35:16 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 55
Message-ID: <qd89e4$d36$1@node2.news.atman.pl>
References: <a...@n...neostrada.pl>
<5ce286a8$0$517$65785112@news.neostrada.pl> <qccirf$jfd$1@dont-email.me>
<qcdji5$mns$1@news.icm.edu.pl>
<5cea618f$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
<qcdqni$2d3$1@node2.news.atman.pl>
<5cea863d$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
<qceb6f$hgo$1@node2.news.atman.pl>
<5ceabf6f$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<qcelo2$r6j$1@node2.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<qchebj$sb5$1@news.icm.edu.pl>
<5cee3c2f$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<qcn0ur$r55$3@news.icm.edu.pl>
<5cf00f20$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<qcpnta$a81$1@news.icm.edu.pl>
<5cf10720$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
<qd3ucv$3r8$1@news.icm.edu.pl>
<5cf6bb3a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<qd6o1q$iu3$1@news.icm.edu.pl>
<5cf77c6a$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
<5cf7815c$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
<5cf7a469$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1559734533 13414 46.21.210.209 (5 Jun 2019 11:35:33 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 5 Jun 2019 11:35:33 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.7.0
In-Reply-To: <5cf7a469$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 190605-0, 2019-06-05), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2657898
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-06-05 o 13:15, T. pisze:
>>>>> A poza tym - co w sytuacji gdy pasy są niewidoczne? Np. gdy jest
>>>>> breja pośniegowa?
>>>>
>>>> Każde rozwiązanie gdzieś kończy się. Dlatego nie poprzestaje się na
>>>> jednym.
>>>>
>>>>> Mam wrażenie, że soft do Tesli nie zostanie udostępniony, a jesli -
>>>>> to za cenę ładnych kilku tys. USD od sztuki.
>>>>
>>>> A te druciki przy drogach to ile będą kosztowały? A sprzęt do nich ile?
>>>
>>> A wiesz ile kosztuje linia kolejowa?... :-)
>>> Włożenia przewodu w asfalt to jest impreza z kosztem na poziomie
>>> wymalowania linii, do tego wystarczy co ileś km jakiś nadajnik lub
>>> wzmacniacz. Przy koszcie budowy drogi to koszt pomijalny albo na
>>> poziomie jednego przejechania pługiem zimą.
>>> Już teraz stosuje się masowo pętle indukcyjne przed skrzyżowaniami do
>>> wyzwalania świateł na semaforach - drobne nacięcie na drut w asfalcie
>>> i to działa, nie są to niebotyczne koszty.
>>> T.
>>
>> Mamy XXI wiek. Drutu wszędzie nie zakopią.
>> Kamery to podstawa.
>> Spójrz z punktu widzenia komputera, który przetwarza informację. Co
>> dostaje z pętli indukcyjnej a co z kamery albo z kilku kamer.
>>
>> Cały czas mam na myśli autonomię.
>>
>> Robert
> Ps. Tu masz mniej więcej o co mi chodzi - to już uczniowie konstruują.
> https://www.youtube.com/watch?v=lnP32gzHdvI
> Tylko nie po linii, ale po drucie, bo linie mogą się wytrzeć. Wraz z
> obecnymi w autach radarami to rozwiązanie jest skuteczne i tanie.
> Takie prowadzenie pojazdu skonstruuje każdy student automatyki za
> grosze. Rozwiązanie bazujące na analizie obrazów z kamer kosztuje pewnie
> miliony i tylko kilka firm stać na badania w tym zakresie.
> Zwróć uwagę, że podobne rozwiązania (podobne, nie identyczne) już
> istnieją - są to pociągi prowadzone automatycznie, bez maszynisty. Rolę
> "prowadnika" przyjęły tu szyny, natomiast w autach musiałoby to być
> realizowane inaczej - ja właśnie optuję za przewodem.
> I kolejna uwaga - pewnie za jakiś czas w jezdniach będzie znacznie
> więcej drogiej infrastruktury - choćby zasilanie elektryczne pojazdów
> (indukcyjne lub przewodowe).
Prace ziemne dla zakopania kabla w dodatku pod asfaltem w skali całego
kraju wyniosą pewnie więcej niż kilka niezależnych systemów autonomii.
A te systemy już względnie tanio da się przenieś z innego kraju do naszego.
Więc sugeruje robić to co dotychczas czyli czekać jakie skuteczne
metody wypracują inni. A potem inwestować w adaptacje do naszych
warunków dla dobrych i sprawdzonych rozwiązań.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 05.06.19 14:24 T.
- 05.06.19 14:35 T.
- 05.06.19 14:49 RadoslawF
- 05.06.19 14:52 RadoslawF
- 05.06.19 15:58 WS
- 05.06.19 19:04 T.
- 06.06.19 00:24 kk
- 06.06.19 00:28 kk
- 06.06.19 09:56 T.
- 07.06.19 22:26 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?