-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Tesla
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <ndjhf7$kck$1@dont-email.me> <2oh4s5ix6tf1$.dlg@myjk.org>
<ndjip4$pmv$2@dont-email.me> <1...@m...org>
<ndom2f$cv6$1@dont-email.me> <ndop2h$ltt$1@node1.news.atman.pl>
<7uzks2tparsq$.1qosdrwtuzsrh.dlg@40tude.net>
<5700158c$0$646$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
<ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl> <qdxnw05aoehk$.dlg@myjk.org>
<nduh6g$ede$1@node1.news.atman.pl>
Date: Tue, 5 Apr 2016 09:40:56 +0200
Message-ID: <k464fi86maa6$.dlg@myjk.org>
Lines: 129
NNTP-Posting-Host: 178.43.76.135
X-Trace: 1459842016 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22844 178.43.76.135:20323
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579457
[ ukryj nagłówki ]Mon, 4 Apr 2016 22:01:23 +0200, Shrek
> Przede wszystkim, jak masz dobrze zwymiarowany kocioł, to będzie coś
> koło tych 80% - rzeczywiście problemem będzie okres przejściowy, gdy
> pracuje na pół gwizdka.
Okres przejściowy to już praca w skrajnie złych warunkach. Przeciętny dzień
zimy w okolicach zera to praca poniżej 30% mocy (!) nawet dla dobrze
zwymiarowanego kotła. W praktyce to powinien być mniejszy, bo ma zazwyczaj
ma 20% zapas mocy w stosunku do wykazanej przez producenta mocy
znamionowej.
> Niech będzie srednio 60.
To jest "typowa" sprawność dla pracy w warunkach zbliżonych do skrajnych,
czyli tylko w najzimniejsze dni. Takich było ostatnie zimy tylko 12-14 dni
per sezon. ŚREDNIA z sezonu wypa więc ZNACZNIE gorzej. Tylko użytkownicy
"eko"węgla mają to w nosie.
> Sprawność elektrowni to
> max 46% W praktyce poniżej 40. Niech będzie 40 - razy 0,9 na przesył -
> 36%. Dalej wychodzi, że musisz skotłować prawie dwa razy więcej węgla.
Ja Ci natomiast wykazuję, że nie jest tak różowo jak to przedstawiasz gdy
spojrzeć na faktyczne a nie laboratoryjne parametry kotłów pracujących w
domach. Po głębszej analizie wychodzi, że to w domach spala się tego węgla
porównywalną ilość, a czasem nawet więcej (jak wziąć pod uwagę zasypowce
wszelkiej maści palone od lat typowo od dołu). I to bez filtrów na
kominach.
>> Przeciętnie to nie jest więcej jak 50-60%.
> No dobra - niech będzie 60%.
Powtarzam, dla pracy optymalnej. Średnio w sezonie wyjdzie mniej. I daleko
szukać nie trzeba, szwagier spala 2-3x za dużo węgla w stosunku do
zapotrzebowania. Tak, zwracałem mu uwagę, że może skonfigurować lepiej
parametry, wymienić sterownik, kupić słabszy groch... a On poważnie nie
jest jeszcze aż takim wyjątkowo skrajnym ignorantem i coś tam działa w
temacie.
>> O niefiltrowanej emisji prosto nad głowami ogrzewających już wspominałem?
> Ale tu nikt nie dyskutuje. Spaliny masz czystsze z elektrowni.
> Tylko więcej CO2 wyemitujesz.
Jak już wspomniałem, nie jest to takie oczywiste jak wynika ze statystyk,
zazwyczaj producentów kotłów którzy zlecają badania. Ilu jest takich co
nigdy badań nie zlecało i setki tysięcy (jak nie miliony) kotłów sobie
śmiga w domach i kotłuje węgiel?
Dlatego dobrze się w to wpisuje afera VW i innych producentów
manipulujących parametrami emisji spalania. Niby wszystko ładnie, pięknie,
a pod przykrywką pasztet z kota.
>> O tym że PC bierze jeden, daje trzy (albo i więcej),
>> biorąc pozostałe ze słońca,
> ???
> Niektóre dizle grupowiczów też produkują paliwo i muszą odlewać;)
No dobrze, powietrzne pompy biorą ciepło także z ciepła produkowanego
tutaj, na ziemi. Ale i tak większość energii jest czerpana ze słońca. :P
>> Wg moich obliczeń jest to ~40%
> Tylko w szczycie. Elektrownie też nie chodzą cały czas na mocy znamionowej.
Jest pewna różnica. Elektrownie mają wiele bloków, a nie, jak w domach
jednorodzinnych, jeden wielki (zazwyczaj przewymiarowany żeby przypadkiem w
zimie nie zamarznąć). Elektrownie mają więc dużo większy wpływ na sprawność
spalania. Zresztą tam 24h/dobę aparatura i wykwalifikowani palacze pilnują
aby ta sprawność była jak najwyższa, a spalanie jak najczystsze.
> Też nie do końca. Elektrociepłownie są małe, bo i ciepła mało w stosunku
> do prądu trzeba. Poza tym działają tak tylko w zimę.
Tylko i aż. Policz ile osiedla ogrzewane z elektrociepłowni musiałyby
dodatkowo spalić węgla. A tak, ciepło jest skutkiem ubocznym produkcji
prądu, ale jednak jest wykorzystywane co wpisuje się w bilans sprawności.
>> Ale nie emituje tam gdzie jest największe zbiorowisko ludzi, ergo, nie
>> emituje prosto w nos ludzi w ogromnym stężeniu -- i to jest ogromny plus.
>> Tak samo jak pojazdy elektryczne.
> Nie da się ukryć, że jest to duża zaleta - nikt tego nie kwestionuje.
Z tego co pamietam zakwestionowana była właśnie kwestia m.in. takiej
ekologiczności. Znaczy, było mocno to uogólnione -- i to cały problem.
>> Inna sprawa, że jestem zdecydowanym
>> przeciwnikiem tramwajów -- uważam, że powinny zamiast tego stalowego
>> dziadostwa (gdzie jak jeden ma awarię czy wypadek, to stoi wszystko)
>> jeździć autobusy elektryczne.
> Z tym, że po pierwsze trzeba te baterię wozić, po drugie nie starczy ich
> na cały dzień, po trzecie bedą miały jeszcze gorszą sprawność od
> tramwaju (która jest już gorsza od zwykłeg autobusu). Problem z
> tramwajami polega na tym, że u nas szybki tramwaj to taki co ma dużo
> szyb, ale dalej jest wolniejszy od autobusu:(
Wg mnie straty są mniejsze niż wskazujesz jeśli uwzględnić że silnik
spalinowy największe straty generuje przy ruszaniu i hamowaniu -- a te dwa
elementy to rzecz nierozłączna w przyapdku autobusów miejskich. Może byłaby
to prawda, gdyby autobus ruszył i jechał ruchem jednostajnym przez całą
swoją trasę -- ale tak nie jest.
>> Nie jestem żadnym "ekofaszystą" liczę więc to co zagraża LUDZIOM. CO2 to
>> akurat najmniej istotna bzdurka dla zdowia człowieka -- ziemia sobie z CO2
>> poradzi, co nie znaczy że nie trzeba zmniejszać także tej emisji.
> Generalnie sprawa jest skomplikowana i nie jest takie oczywiste czy
> sobie poradzi.
Poradzi sobie. Bez człowieka, ale sobie poradzi.
http://ascienceenthusiast.com/wp-content/uploads/201
6/03/Earth-Mars-Moon-Human-Destruction.gif
;)
> Co nie znaczy, że jedynym kryterium powinna być emisja
> CO2 jak w świadectwach energetycznych, bo prowadzi to
> do oczywistych bzdur.
Zdecydowana zgoda.
>> Z komina elektrowni nie wychodzi tylko para (chyba że masz na myśli
>> chłodnice). :P Natomiast pyły, benzo(a)pireny, NOx, SOx są z pewnością
>> emitowane w dużo mniejszym stopniu niż z kominów pod strzechami nawet
>> uwzględniając i przeliczając "straty" na produkcji prądu.
> Dlatego napisałem _prawi_ czysta para.
Ah. ;)
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.16 09:50 p...@g...com
- 05.04.16 11:41 Axel
- 05.04.16 11:57 Axel
- 05.04.16 12:02 Axel
- 05.04.16 12:13 Myjk
- 05.04.16 12:14 Myjk
- 05.04.16 12:21 J.F.
- 05.04.16 12:41 r...@k...pl
- 05.04.16 14:38 Zenek Kapelinder
- 05.04.16 15:41 Axel
- 05.04.16 16:06 masti
- 05.04.16 16:20 J.F.
- 05.04.16 16:23 masti
- 05.04.16 16:43 Shrek
- 05.04.16 16:47 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i