-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Tesla
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <ndjhf7$kck$1@dont-email.me> <2oh4s5ix6tf1$.dlg@myjk.org>
<ndjip4$pmv$2@dont-email.me> <1...@m...org>
<ndom2f$cv6$1@dont-email.me> <ndop2h$ltt$1@node1.news.atman.pl>
<7uzks2tparsq$.1qosdrwtuzsrh.dlg@40tude.net>
<5700158c$0$646$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
<ndt3lm$uh4$1@node1.news.atman.pl> <qdxnw05aoehk$.dlg@myjk.org>
<nduh6g$ede$1@node1.news.atman.pl>
Date: Tue, 5 Apr 2016 09:40:56 +0200
Message-ID: <k464fi86maa6$.dlg@myjk.org>
Lines: 129
NNTP-Posting-Host: 178.43.76.135
X-Trace: 1459842016 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22844 178.43.76.135:20323
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2579457
[ ukryj nagłówki ]Mon, 4 Apr 2016 22:01:23 +0200, Shrek
> Przede wszystkim, jak masz dobrze zwymiarowany kocioł, to będzie coś
> koło tych 80% - rzeczywiście problemem będzie okres przejściowy, gdy
> pracuje na pół gwizdka.
Okres przejściowy to już praca w skrajnie złych warunkach. Przeciętny dzień
zimy w okolicach zera to praca poniżej 30% mocy (!) nawet dla dobrze
zwymiarowanego kotła. W praktyce to powinien być mniejszy, bo ma zazwyczaj
ma 20% zapas mocy w stosunku do wykazanej przez producenta mocy
znamionowej.
> Niech będzie srednio 60.
To jest "typowa" sprawność dla pracy w warunkach zbliżonych do skrajnych,
czyli tylko w najzimniejsze dni. Takich było ostatnie zimy tylko 12-14 dni
per sezon. ŚREDNIA z sezonu wypa więc ZNACZNIE gorzej. Tylko użytkownicy
"eko"węgla mają to w nosie.
> Sprawność elektrowni to
> max 46% W praktyce poniżej 40. Niech będzie 40 - razy 0,9 na przesył -
> 36%. Dalej wychodzi, że musisz skotłować prawie dwa razy więcej węgla.
Ja Ci natomiast wykazuję, że nie jest tak różowo jak to przedstawiasz gdy
spojrzeć na faktyczne a nie laboratoryjne parametry kotłów pracujących w
domach. Po głębszej analizie wychodzi, że to w domach spala się tego węgla
porównywalną ilość, a czasem nawet więcej (jak wziąć pod uwagę zasypowce
wszelkiej maści palone od lat typowo od dołu). I to bez filtrów na
kominach.
>> Przeciętnie to nie jest więcej jak 50-60%.
> No dobra - niech będzie 60%.
Powtarzam, dla pracy optymalnej. Średnio w sezonie wyjdzie mniej. I daleko
szukać nie trzeba, szwagier spala 2-3x za dużo węgla w stosunku do
zapotrzebowania. Tak, zwracałem mu uwagę, że może skonfigurować lepiej
parametry, wymienić sterownik, kupić słabszy groch... a On poważnie nie
jest jeszcze aż takim wyjątkowo skrajnym ignorantem i coś tam działa w
temacie.
>> O niefiltrowanej emisji prosto nad głowami ogrzewających już wspominałem?
> Ale tu nikt nie dyskutuje. Spaliny masz czystsze z elektrowni.
> Tylko więcej CO2 wyemitujesz.
Jak już wspomniałem, nie jest to takie oczywiste jak wynika ze statystyk,
zazwyczaj producentów kotłów którzy zlecają badania. Ilu jest takich co
nigdy badań nie zlecało i setki tysięcy (jak nie miliony) kotłów sobie
śmiga w domach i kotłuje węgiel?
Dlatego dobrze się w to wpisuje afera VW i innych producentów
manipulujących parametrami emisji spalania. Niby wszystko ładnie, pięknie,
a pod przykrywką pasztet z kota.
>> O tym że PC bierze jeden, daje trzy (albo i więcej),
>> biorąc pozostałe ze słońca,
> ???
> Niektóre dizle grupowiczów też produkują paliwo i muszą odlewać;)
No dobrze, powietrzne pompy biorą ciepło także z ciepła produkowanego
tutaj, na ziemi. Ale i tak większość energii jest czerpana ze słońca. :P
>> Wg moich obliczeń jest to ~40%
> Tylko w szczycie. Elektrownie też nie chodzą cały czas na mocy znamionowej.
Jest pewna różnica. Elektrownie mają wiele bloków, a nie, jak w domach
jednorodzinnych, jeden wielki (zazwyczaj przewymiarowany żeby przypadkiem w
zimie nie zamarznąć). Elektrownie mają więc dużo większy wpływ na sprawność
spalania. Zresztą tam 24h/dobę aparatura i wykwalifikowani palacze pilnują
aby ta sprawność była jak najwyższa, a spalanie jak najczystsze.
> Też nie do końca. Elektrociepłownie są małe, bo i ciepła mało w stosunku
> do prądu trzeba. Poza tym działają tak tylko w zimę.
Tylko i aż. Policz ile osiedla ogrzewane z elektrociepłowni musiałyby
dodatkowo spalić węgla. A tak, ciepło jest skutkiem ubocznym produkcji
prądu, ale jednak jest wykorzystywane co wpisuje się w bilans sprawności.
>> Ale nie emituje tam gdzie jest największe zbiorowisko ludzi, ergo, nie
>> emituje prosto w nos ludzi w ogromnym stężeniu -- i to jest ogromny plus.
>> Tak samo jak pojazdy elektryczne.
> Nie da się ukryć, że jest to duża zaleta - nikt tego nie kwestionuje.
Z tego co pamietam zakwestionowana była właśnie kwestia m.in. takiej
ekologiczności. Znaczy, było mocno to uogólnione -- i to cały problem.
>> Inna sprawa, że jestem zdecydowanym
>> przeciwnikiem tramwajów -- uważam, że powinny zamiast tego stalowego
>> dziadostwa (gdzie jak jeden ma awarię czy wypadek, to stoi wszystko)
>> jeździć autobusy elektryczne.
> Z tym, że po pierwsze trzeba te baterię wozić, po drugie nie starczy ich
> na cały dzień, po trzecie bedą miały jeszcze gorszą sprawność od
> tramwaju (która jest już gorsza od zwykłeg autobusu). Problem z
> tramwajami polega na tym, że u nas szybki tramwaj to taki co ma dużo
> szyb, ale dalej jest wolniejszy od autobusu:(
Wg mnie straty są mniejsze niż wskazujesz jeśli uwzględnić że silnik
spalinowy największe straty generuje przy ruszaniu i hamowaniu -- a te dwa
elementy to rzecz nierozłączna w przyapdku autobusów miejskich. Może byłaby
to prawda, gdyby autobus ruszył i jechał ruchem jednostajnym przez całą
swoją trasę -- ale tak nie jest.
>> Nie jestem żadnym "ekofaszystą" liczę więc to co zagraża LUDZIOM. CO2 to
>> akurat najmniej istotna bzdurka dla zdowia człowieka -- ziemia sobie z CO2
>> poradzi, co nie znaczy że nie trzeba zmniejszać także tej emisji.
> Generalnie sprawa jest skomplikowana i nie jest takie oczywiste czy
> sobie poradzi.
Poradzi sobie. Bez człowieka, ale sobie poradzi.
http://ascienceenthusiast.com/wp-content/uploads/201
6/03/Earth-Mars-Moon-Human-Destruction.gif
;)
> Co nie znaczy, że jedynym kryterium powinna być emisja
> CO2 jak w świadectwach energetycznych, bo prowadzi to
> do oczywistych bzdur.
Zdecydowana zgoda.
>> Z komina elektrowni nie wychodzi tylko para (chyba że masz na myśli
>> chłodnice). :P Natomiast pyły, benzo(a)pireny, NOx, SOx są z pewnością
>> emitowane w dużo mniejszym stopniu niż z kominów pod strzechami nawet
>> uwzględniając i przeliczając "straty" na produkcji prądu.
> Dlatego napisałem _prawi_ czysta para.
Ah. ;)
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.16 09:50 p...@g...com
- 05.04.16 11:41 Axel
- 05.04.16 11:57 Axel
- 05.04.16 12:02 Axel
- 05.04.16 12:13 Myjk
- 05.04.16 12:14 Myjk
- 05.04.16 12:21 J.F.
- 05.04.16 12:41 r...@k...pl
- 05.04.16 14:38 Zenek Kapelinder
- 05.04.16 15:41 Axel
- 05.04.16 16:06 masti
- 05.04.16 16:20 J.F.
- 05.04.16 16:23 masti
- 05.04.16 16:43 Shrek
- 05.04.16 16:47 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML