  • 81. Data: 2010-01-13 01:05:31
    Temat: Re: Termotransfer i "cynowanie" po radziecku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Serio?
    > Ta odrobina tego pierwiastka tyle psuje?

    Nie zdziwiłbym się. W zajodynowanej ranie bakterie mają ciężko.
    Te od ogórów pewnie też.

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2010-01-13 02:35:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Wednesday, January 13, 2010, 12:50:06 AM, you wrote:

    > Serio?
    > Ta odrobina tego pierwiastka tyle psuje?

    Bzdura i ludowe przesądy. Oczywiście, że się zakiszą. Ale te z solą
    nieprzetwarzaną są faktycznie smaczniejsze.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 83. Data: 2010-01-13 02:36:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Wednesday, January 13, 2010, 2:05:31 AM, you wrote:

    > Nie zdziwiłbym się. W zajodynowanej ranie bakterie mają ciężko.

    Właścicel zajodynowanej rany dopiero ma ciężko...

    > Te od ogórów pewnie też.

    Nie te proporcje.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 84. Data: 2010-01-13 07:32:39
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    > Nie zdziwiłbym się. W zajodynowanej ranie bakterie mają ciężko.
    > Te od ogórów pewnie też.
    >
    > --
    > Jarek

    Bakterie nie mają nic wspólnego z kiszeniem...
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kiszenie

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 85. Data: 2010-01-13 07:57:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    Wednesday, January 13, 2010, 8:32:39 AM, you wrote:

    > Bakterie nie mają nic wspólnego z kiszeniem...
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kiszenie

    Masakra. A fermentacja - twoim zdaniem - zachodzi tak sama z siebie? I
    Lactobacillus acidophillus nie ma z nią nic wspólnego?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 86. Data: 2010-01-13 10:06:02
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Ciesz się, że cofnęli zakaz obrotu solą kamienną (nie,
    > nie żartuję, przez półtorej roku nie było jak ogórków
    > zakisić).
    > Ale to był czysto 'polski wymysł' (jak zwykle, uzasadniony
    > szczytnym celem).

    Dochodzi do takich paranoi że 1kg zwykłej soli kuchennej jodowanej (bo
    prikaz że musi być jodowana) kosztuje niecałą złotówkę podczas gdy czysta
    sól do zmywarki w której nie ma jodu 7-8zł za kg.

    Marek

  • 87. Data: 2010-01-13 11:26:06
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    > Masakra. A fermentacja - twoim zdaniem - zachodzi tak sama z siebie? I
    > Lactobacillus acidophillus nie ma z nią nic wspólnego?

    Przeczytaj ten artykuł w Wikipedii!
    Fermentacja nie ma nic wspólnego z kiszeniem.
    Była mowa o kiszeniu a nie o fermentacji.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 88. Data: 2010-01-13 11:44:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Krzysztof,

    > Przeczytaj ten artykuł w Wikipedii!
    > Fermentacja nie ma nic wspólnego z kiszeniem.
    > Była mowa o kiszeniu a nie o fermentacji.

    A Ty potrafisz czytać? To przeczytaj uważnie:

    "Kiszenie, pot. kwaszenie — jeden ze sposobów utrwalania (konserwacji)
    żywności przeznaczonej do spożycia lub na paszę (kiszonki), opierający
    się na procesie ___fermentacji___ ___mlekowej___"

    I trafiamy do: http://pl.wikipedia.org/wiki/Fermentacja_mlekowa a tam
    jak wół, również w pierwszym zdaniu:

    "Fermentacja mlekowa - fermentacja węglowodanów do kwasu mlekowego
    odbywająca się pod wpływem działania ___bakterii___ ___mlekowych___."

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 89. Data: 2010-01-13 12:00:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Tabaczyński napisał:

    > Bakterie nie mają nic wspólnego z kiszeniem...
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kiszenie

    Wikipedia, to fajna sprawa, bo są w niej linki. Choćby
    ten: http://pl.wikipedia.org/wiki/Fermentacja_mlekowa

    --
    Jarek

  • 90. Data: 2010-01-13 13:25:12
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    > Wikipedia, to fajna sprawa, bo są w niej linki. Choćby
    > ten: http://pl.wikipedia.org/wiki/Fermentacja_mlekowa

    Przepraszam... sam nie doczytałem...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.