  • 21. Data: 2018-12-27 12:14:35
    Temat: Re: Termopara, kto to wymyślił?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-27 o 11:36, Roman Rogóż pisze:
> [...]
    olownicza-zabila-34-letniego-kierowce-terenowego-nis
    sana-patrol/xlvgt90

    > Nie trzeba być na rajdzie. na wysokości biodra kierowcy jest np zaczep z
    > przodu tramwaju Konstal

    Albo haki w moim Pajero.
    Na tej fotce:

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/
    Mitsubishi_Pajero_II_rear_20090121.jpg

    W miejscu ucha do liny ja mam drugi hak szczękowy.
    Jest to też na wysokości biodra kierowcy typowego autka klasy B czy C.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2018-12-27 14:32:44
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-12-26 o 20:15, t-1 pisze:

    > Przecież, jeszcze groźniejsze by było włożenie gwoździa do dziurki fazowej.

    Nie, bo się nie da.
    O ile inwestor/developer nie oszczędził na gniazdkach i nie wsadzał za 5
    złotych bez zabezpieczenia.

    Termoparę z kompletem dwóch bolców już się da wsadzić bez problemów.

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2018-12-27 14:33:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >pekajacymi linami obcinajacymi glowy.
    >Wszyscy o tym gdzies slyszeli ale nikt nie widzial.

    Albo po prostu coraz trudniej w domu o gwozdzie :-)
    Za to latwiej o zabezpieczenia do gniazdek.

    Izolacja coraz lepsza - wiec jeden gwozdz coraz mniej grozny, ale przy
    okazji to roznicowki nie wywali niestety.

    J.

  • 24. Data: 2018-12-27 17:31:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ktos opowiadal a ja widzialem jak w pogromcach mitow starali sie zeby zrobic wypadek
    z pekajaca stalowa lina i im sie nie udalo. Liny pekaly i nic nie przecinaly, po
    peknieciu upadaly na ziemie.

  • 25. Data: 2018-12-27 18:42:36
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Ktos opowiadal a ja widzialem jak w pogromcach mitow starali sie zeby
    > zrobic wypadek z pekajaca stalowa lina i im sie nie udalo. Liny pekaly i
    > nic nie przecinaly, po peknieciu upadaly na ziemie.

    A jednak lina kolejki na Kasprowy, w trakcie budowy (bodajże 1935), porobiła
    trochę szkód, jak się wysmyknęła "z ryzów".
    To, że Pogromcom coś się nie udało, nie znaczy, że nie zaszło to, nie udało
    się, nikomu innemu.
    Zresztą oni sami, zastrzegali się, że (nie)powodzenie nie implikuje
    zgodności z rzeczywistością.
    Sam zresztą nierzadko nie zgadzałem się z "pewne"/"prawdopodobne"/"obalone",
    ale szanowałem, że przez próby coś ustalili.
    Skoro potrafili unieść w powietrze balon z powłoką ołowianą, to wierzę, że
    nie wypadli sroce spod ogona.
    (BTW. Zółciutkiego pawia Granta, to mogli sobie oszczędzić, ale skoro się
    porzygał i wszyscy to widzieli, to zaprzeczać nie będę. A sam Adam, w próbie
    przypalania bąków (jest na YT) dał całkiem widoczny rezultat, tylko, ze
    odcinek, OIDP, nie został wyemitowany, ale na YT jest).

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 26. Data: 2018-12-28 06:56:37
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-12-27 o 18:42, HF5BS pisze:

> [...]
    > porobiła trochę szkód, jak się wysmyknęła "z ryzów".
    > To, że Pogromcom coś się nie udało, nie znaczy, że nie zaszło to, nie
    Witam,
    lina stalowa fi 16mm 5m długa przy próbie wyciągania ciągnika
    siodłowego z naczepą przez koparkę z błota po przerwaniu w okolicy
    połowy długości przecięła dwa przewody hydrauliczne ze ścianką grubą
    na ok 1,5mm. Nie było na nich śladów korozji a jedynie ślad jak by
    uderzenia tępą siekierą. Farba na konstrukcji w okolicy też zeszła
    do gołego metalu zostawiając rysy w kształcie zwojów liny.
    Obstawiam że gdybym stal bliżej w zasięgu liny kości nie
    stanowiły by bariery i rękę by obcięło...

    --
    pzdr, j.r.

  • 27. Data: 2018-12-28 14:45:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeden obrazek wart tysiaca slow. Widzialem co na pogromcach mitow dzialo sie z lina.
    Pekajaca stalowa lina nie strzela jak bat. Nie moze peknac jak bat bo sklada sie z
    wielu skreconych drutow i one nigdy jednoczesnie nie pekaja. Tarcie pomiedzy drutami
    zamienia energie na cieplo. Strzelaja liny zrobione z materialow o malym module
    Yunga. Guma ma skrajnie mala wartosc modulu Yunga. I mozna strzelac z gumek. Olow ma
    modul Yunga setki razy wiekszy i z olowiu sie nie strzeli jak z gumy. Stal ma
    kilkadziesiat razy wiekszy modul Yunga od olowiu. Niebezpieczne sa liny z tworzyw
    sztucznych a nie stalowe.

  • 28. Data: 2018-12-28 15:05:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    kilkadziesiat razy wiekszy modul Yunga od olowiu. Niebezpieczne sa liny z tworzyw

    Widziałem filmik, gdzie lina wyrwała zaczep (traktor wyciągął zakopaną
    przyczepę czy inny pojazd liną). Lina tak zasprężynowała, że zaczep
    przeleciał przez potylicę kierowcy ciągnika.

    Liny stalowe naprężone SĄ niebezpieczne i to, że widziałęś coś w
    pogromcach mitów nie świadczy o tym że nie. Nie musi sama zabić choć
    może - może się coś urwać lub hak/oko stalowe (nie wiem jak to się
    nazywa fachowo) może szybko zostać rozpędzone do dość konkretnej prędkości.

  • 29. Data: 2018-12-28 15:25:20
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 28.12.2018 o 15:05, sirapacz pisze:

> [...]
    > może - może się coś urwać lub hak/oko stalowe (nie wiem jak to się
    > nazywa fachowo) może szybko zostać rozpędzone do dość konkretnej prędkości.

    W pogromcach mitów chcieli sprawdzić, czy stalowa lina jest w stanie
    przeciąć ciało człowieka na pół (w jakimś filmie - chyba w szklanej
    pułapce) i to im się nie udało, jednakże ta lina jest w stanie zabić.

  • 30. Data: 2018-12-28 15:27:33
    Od: jacek <j...@w...pl>

> [...]
    kilkadziesiat razy wiekszy modul Yunga od olowiu. Niebezpieczne sa liny z tworzyw

    Gdy linę ciągniesz lub tym bardziej przy szarpaniu lina
    zrywa się i dalej rozpędzona leci.
    Nie mam zdjęć ale zapewniam Cię że huk był niekiepski
    a jedynie lina pękła.
    Zobacz ten filmik:
    https://youtu.be/hFXUX3zmz1s?t=65
    krótka lina i bez szarpnięcia.
    Przy dłuższej i grubszej jest tylko gorzej.

    --
    pzdr, j.r.