  • 11. Data: 2018-12-26 21:44:25
    Temat: Re: Termopara, kto to wymyślił?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Srodki perswazji ograniczone ale i zdarzen z gwozdziami raczej nie ma.
    Dziennikarzyny od razu by temat podchwycili. Nie pamietam kiedy ostatnio w tv mowili
    ze zginelo dziecko bo wsadzilo gwozdzie do kontaktu. Wychodzi ze z gwozdziami w
    kontakcie jest taki sam mit jak z pekajacymi linami obcinajacymi glowy. Wszyscy o tym
    gdzies slyszeli ale nikt nie widzial.

    I też tak chciałem podsumować poboczny watek.

  • 12. Data: 2018-12-26 22:25:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zenek Kapelinder napisał(a) :
> [...]
    kontakcie jest taki sam mit jak z pekajacymi linami obcinajacymi glowy. Wszyscy o tym

    Etam nie widział. Widział i poczuł, że z prądem to jednak nie ma
    żartów. Ale to dawne dzieje ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 13. Data: 2018-12-26 22:31:16
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 26.12.2018 o 19:58, Piotr Wyderski pisze:
    > Co za Eugeniusz wpadł na to, by termoparę K do mierników
    > (tu Sanwa PC7000) wyposażyć w taką, a nie inną wtyczkę?
    > W ostatniej chwili wyrwałem dziecku, które chciało włączyć
    > ją do kontaktu i odniosłoby sukces. 5mm inny rozstaw pinów
    > w tę czy inną stronę i tematu by w ogóle nie było.
    >
    > Po co właściwie miernik ma rozstaw otworów umożliwiający włożenie
    > wtyczki sieciowej?
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    *Typowa* termopara typu K wygląda tak:
    https://uk.rs-online.com/web/p/thermocouples/3630294
    /

    Nie wiem co masz za wynalazek, ale winiłbym producenta miernika.

    --
    Kaczin

  • 14. Data: 2018-12-27 02:34:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Dec 2018 22:31:16 +0100, Kaczin napisał(a):
    > *Typowa* termopara typu K wygląda tak:
    > https://uk.rs-online.com/web/p/thermocouples/3630294
    /

    A to jest jakis standard, czy "metex" ?

    A te styki to z czego - material termopary czy jakis inny metal ...
    niklowany w dodatku :-)

    > Nie wiem co masz za wynalazek, ale winiłbym producenta miernika.

    Gniazd sieciowych na swiecie duzo - moze i ta wyzej do czegos pasuje ?

    J.

  • 15. Data: 2018-12-27 08:48:10
    Od: ks <k...@g...com>

> [...]
    kontakcie jest taki sam mit jak z pekajacymi linami obcinajacymi glowy. Wszyscy o tym

    kolega mi opowiadał, że kiedyś jego ojciec pracował w kopalni i pękła lina od
    czegoś tam, taka grubości ręki. Co prawda nikt nie zginął, ale przecięła stojący
    w okolicy dźwig. Od tego czasu wszyscy zaczęli chodzić w kaskach na głowach :)
    pozdrawiam Krzysiek

  • 16. Data: 2018-12-27 09:17:10
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 26 Dec 2018 21:26:30 +0100, t-1 wrote:
    > Myślę, że 30mA w małym sercu może pozostawić ślady.

    Tym bardziej, że to chwilowo może być jednak znacznie więcej niż 30 mA.

    Mateusz

  • 17. Data: 2018-12-27 10:15:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    /

    No, tu wtyczka jest znacznie sensowniejsza.

    Moja wygląda tak (koło suwmiarki):

    https://m.aliexpress.com/item/32328595387.html

    https://ndn.com.pl/pl/multimetry-cyfrowe/1972-multim
    etr-cyfrowy-pc7000-sanwa-50000-acdc-dokl-003.html

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2018-12-27 10:42:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Dec 2018 22:31:16 +0100, Kaczin
    <j...@p...interia.pl> wrote:
    > *Typowa* termopara typu K wygląda tak:
    > https://uk.rs-online.com/web/p/thermocouples/3630294
    /

    Pierwszy raz widzę, typowa termopara K wygląda tak:

    https://goo.gl/images/kJGiBt

    Kupuje tego na kg.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2018-12-27 11:15:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    kontakcie jest taki sam mit jak z pekajacymi linami obcinajacymi glowy. Wszyscy o tym

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/zerwana-lina-h
    olownicza-zabila-34-letniego-kierowce-terenowego-nis
    sana-patrol/xlvgt90

    Kolega był na zlocie, gdzie końcówka liny przebiła drzwi Discovery i
    poważnie uszkodziła biodro pilota, pomimo założonego tłumika na środku liny.

    Trochę takich przypadków było.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2018-12-27 11:36:45
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2018-12-27 o 11:15, Adam pisze:

> [...]
    >

    > Kolega był na zlocie, gdzie końcówka liny przebiła drzwi Discovery i
    > poważnie uszkodziła biodro pilota, pomimo założonego tłumika na środku

    Nie trzeba być na rajdzie. na wysokości biodra kierowcy jest np zaczep z
    przodu tramwaju Konstal