eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTermopara i MAX6675Re: Termopara i MAX6675
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagv234.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Termopara i MAX6675
    Date: Thu, 30 Mar 2023 21:17:12 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1947q6u04wtov$.9js6r5yycza9$.dlg@40tude.net>
    References: <63fcff3d$0$19614$65785112@news.neostrada.pl>
    <1fy2n6gamxvh4.1ajqgc36omwu7$.dlg@40tude.net>
    <6400f97c$0$19617$65785112@news.neostrada.pl>
    <6418b040$0$19621$65785112@news.neostrada.pl>
    <642343fe$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>
    <6423681a$0$9605$65785112@news.neostrada.pl>
    <64248af7$0$9601$65785112@news.neostrada.pl>
    <6424c3e9$0$19603$65785112@news.neostrada.pl>
    <6425c7b3$0$19625$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: aagv234.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagv234.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.177.234";
    logging-data="20541";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:779411
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 30 Mar 2023 19:32:35 +0200, Mirek wrote:
    > On 30.03.2023 01:04, Ceat wrote:
    >> W znanych mi rozwiązaniach napędów DC z enkoderem silnik jest zasilany
    >> przebiegiem prostokątnym bipolarnym. Po osiągnięciu pozycji docelowej
    >> przebieg ma wypełnienie 50%, wartość średnią 0 ale wartość skuteczną
    >> równą amplitudzie przebiegu. Dzięki temu rozwiązaniu silnik "stoi jak
    >> zamurowany" (i nie ma spadku momentu/mocy przy małych prędkościach, co
    >> występuje przy sterowaniu PWM unipolarnym).
    >
    > O widzisz - tego nie wiedziałem. Będę musiał popróbować.
    > Widzę dwa problemy: nie będę mógł skorzystać ze sprzętowego PWM -
    > znaczna komplikacja programu, będę musiał też jakoś ograniczać prąd żeby
    > nie przegrzać silnika.
    > Może trzeba jednak nie 50% w prawo i 50% w lewo tylko np 10% w prawo i
    > 10$ w lewo i w ten sposób ograniczyć prąd?

    Jak masz taki napieciowy PWM 50% o duzej czestotliwosci,
    to prąd na indukcyjnosci robi sie nieduzy.
    A silnik indukcyjnosc ma sporą.

    > Albo wykorzystać 2 PWM-y i jednym sterować kierunkiem a drugim regulować
    > prąd?
    > Sterownik ma wejścia prawo, lewo i enable - do tej pory na enable daję
    > PWM, a lewo lub prawo wybieram kierunek. Jeśli prawo i lewo ma ten sam
    > stan, to zwiera silnik i PWM-em można regulować hamowanie.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: