-
Data: 2017-07-25 16:00:48
Temat: Re: Terminal LNG
Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-07-25 o 13:57, J.F. pisze:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:e4bb0c1a-779f-43a2-a798-0b7ce5b19f7d@go
oglegroups.com...
> W dniu wtorek, 25 lipca 2017 04:20:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
>>> P.S. czym oni tam ogrzewaja ten gaz, tzn plyn ?
>>> Temperatura morza w zatoce nie spadnie ?
>>
>>> PPS. Silnik cieplny mozna by tam zainstalowac, niech przy okazji
>>> regazyfikacji prad produkuje :-)
>>> A moze jaka turbine na metan ? tzn taka parowa/pneumatyczna, skoro
>>> dysponujemy czynnikiem chetnym do wrzenia i gotowym do wysokiego
>>> cisnienia :-)
>
>> Właśnie jestem na instalacji ponownego skraplania BOGu w terminalu w
>> Incheonie.
>> Myślisz że LNG to zimny gaz,
>
> zimna ciecz :-)
>
>> ale instalacja zaprojektowana na 60C, znaczy to co sobie powoli
>> odparowuje to już wcale nie jest zimne.
>
> Temperatura krytyczna metanu -82 C (191 K) przy 46 bar.
>
> Powyzej tej temperatury cieczy nie ma, a gaz, ktory odparowuje, ma tyle,
> lub mniej - w zaleznosci od temperatury i cisnienia cieczy w zbiorniku.
> Jesli masz +60C - to musi byc podgrzane juz po odparowaniu.
>
> A moze to temperatura po sprezarce ?
>
> P.S. Cos mi w tych danych smierdzi ... jesli wezmiemy litr LNG -162C,
> masa ok 0.45kg, podgrzejemy do -82C, cisnienie sie zrobi 46 bar,
> podgrzejemy do -81C i odparujemy - cisnienie powinno pozostac ok 46 bar.
> Potem podgrzejemy do 20C - to cisnienie powinno wzrosnac do ok 80 bar
> (191->293K).
> I mi wychodzi z 10x za malo - gestosc metanu w normalnych warunkach to
> 0.66 g/L.
>
> Albo ma duze odstepstwo od gazu idealnego, albo w temperaturze -81C
> gestosc cieczy jest znacznie mniejsza.
> Ale jakos podobnie jest dla innych gazow.
>
>> A to co trzeba odparować siłą, to oczywiście, napędza turbinę.
>
> Tak sie zastanawiam, czy dobrze pomyslalem z ta turbina ... z jednej
> strony az sie prosi skorzystac z takiego powiekszenia objetosci, z
> drugiej ... a jesli to kosztem dostarczonego ciepla ?
> Z trzeciej - to cieplo moze byc odpadowe/z otoczenia, skoro wystarczy
> nam -160C, z czwartej - w rurociagu odbiorczym chyba wysokie, w
> jamalskim ponoc 80 bar ...
>
> Ale silnik cieplny mi sie ciagle podoba.
> Byc moze polaczony z jakas chlodnia czy fabryka lodu - jest port, to
> rybom sie przyda zimno i lod :-)
>
> P.S. Doczytalem sie, ze w Baltyku ponoc woda za zimna, i odparowanie w
> naszym gazoporcie nie bierze wody z morza ..
>
Najlepiej popatrzeć na wykres TS dla metanu (czynnik chłodniczy R50)
http://1.bp.blogspot.com/-EWotFeUjU8I/TzQ4SG9oArI/AA
AAAAAACGA/q8yZ0x0QHCw/s1600/methane+-+Ts.png
Izobary mają kolor czerwony i jednostki w barach.
Resztę krzywych opisano na wykresie.
W obszarze cieczy i pary izotermy pokrywają się z izobarami, więc zwykle
dostarczanie ciepła odbywa się izobarycznie i izotermicznie, inaczej
zbiornik nie wytrzyma wzrostu ciśnienia.
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.17 16:16 WM
- 25.07.17 17:17 Konrad Anikiel
- 25.07.17 17:34 Konrad Anikiel
- 25.07.17 18:10 J.F.
- 25.07.17 18:22 J.F.
- 25.07.17 19:10 J.F.
- 25.07.17 20:28 WM
- 25.07.17 21:00 J.F.
- 25.07.17 21:48 WM
- 26.07.17 09:20 J.F.
- 26.07.17 10:59 WM
- 26.07.17 12:32 J.F.
- 26.07.17 16:11 Konrad Anikiel
- 26.07.17 16:23 WM
- 26.07.17 16:51 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=