eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTerminal LNGRe: Terminal LNG
  • Data: 2017-07-25 16:00:48
    Temat: Re: Terminal LNG
    Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-07-25 o 13:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:e4bb0c1a-779f-43a2-a798-0b7ce5b19f7d@go
    oglegroups.com...
    > W dniu wtorek, 25 lipca 2017 04:20:03 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    >>> P.S. czym oni tam ogrzewaja ten gaz, tzn plyn ?
    >>> Temperatura morza w zatoce nie spadnie ?
    >>
    >>> PPS. Silnik cieplny mozna by tam zainstalowac, niech przy okazji
    >>> regazyfikacji prad produkuje :-)
    >>> A moze jaka turbine na metan ? tzn taka parowa/pneumatyczna, skoro
    >>> dysponujemy czynnikiem chetnym do wrzenia i gotowym do wysokiego
    >>> cisnienia :-)
    >
    >> Właśnie jestem na instalacji ponownego skraplania BOGu w terminalu w
    >> Incheonie.
    >> Myślisz że LNG to zimny gaz,
    >
    > zimna ciecz :-)
    >
    >> ale instalacja zaprojektowana na 60C, znaczy to co sobie powoli
    >> odparowuje to już wcale nie jest zimne.
    >
    > Temperatura krytyczna metanu -82 C (191 K) przy 46 bar.
    >
    > Powyzej tej temperatury cieczy nie ma, a gaz, ktory odparowuje, ma tyle,
    > lub mniej - w zaleznosci od temperatury i cisnienia cieczy w zbiorniku.
    > Jesli masz +60C - to musi byc podgrzane juz po odparowaniu.
    >
    > A moze to temperatura po sprezarce ?
    >
    > P.S. Cos mi w tych danych smierdzi ... jesli wezmiemy litr LNG -162C,
    > masa ok 0.45kg, podgrzejemy do -82C, cisnienie sie zrobi 46 bar,
    > podgrzejemy do -81C i odparujemy - cisnienie powinno pozostac ok 46 bar.
    > Potem podgrzejemy do 20C - to cisnienie powinno wzrosnac do ok 80 bar
    > (191->293K).
    > I mi wychodzi z 10x za malo - gestosc metanu w normalnych warunkach to
    > 0.66 g/L.
    >
    > Albo ma duze odstepstwo od gazu idealnego, albo w temperaturze -81C
    > gestosc cieczy jest znacznie mniejsza.
    > Ale jakos podobnie jest dla innych gazow.
    >
    >> A to co trzeba odparować siłą, to oczywiście, napędza turbinę.
    >
    > Tak sie zastanawiam, czy dobrze pomyslalem z ta turbina ... z jednej
    > strony az sie prosi skorzystac z takiego powiekszenia objetosci, z
    > drugiej ... a jesli to kosztem dostarczonego ciepla ?
    > Z trzeciej - to cieplo moze byc odpadowe/z otoczenia, skoro wystarczy
    > nam -160C, z czwartej - w rurociagu odbiorczym chyba wysokie, w
    > jamalskim ponoc 80 bar ...
    >
    > Ale silnik cieplny mi sie ciagle podoba.
    > Byc moze polaczony z jakas chlodnia czy fabryka lodu - jest port, to
    > rybom sie przyda zimno i lod :-)
    >
    > P.S. Doczytalem sie, ze w Baltyku ponoc woda za zimna, i odparowanie w
    > naszym gazoporcie nie bierze wody z morza ..
    >

    Najlepiej popatrzeć na wykres TS dla metanu (czynnik chłodniczy R50)

    http://1.bp.blogspot.com/-EWotFeUjU8I/TzQ4SG9oArI/AA
    AAAAAACGA/q8yZ0x0QHCw/s1600/methane+-+Ts.png

    Izobary mają kolor czerwony i jednostki w barach.
    Resztę krzywych opisano na wykresie.
    W obszarze cieczy i pary izotermy pokrywają się z izobarami, więc zwykle
    dostarczanie ciepła odbywa się izobarycznie i izotermicznie, inaczej
    zbiornik nie wytrzyma wzrostu ciśnienia.



    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: